کشاورز پلدختری با حفر چاه به گاز رسید
کد خبر: ۸۲۲۶۶
تاریخ انتشار: 2017 August 12    -    ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
چاه حفاری شده از سوی کشاورز پلدختری در عمق ۳۶ متری زمین به جای آب، به گاز رسید و موجب زبانه کشیدن آتش تا ارتفاع ۱۰ متری سطح زمین شد.
 
 دهیار روستای «سراب حمام» پلدختربا بیان اینکه چاه عمیق کشاورز ساکن روستای سراب حمام پلدختر حین حفاری طی دو مرحله به آتش رسید گفت: این آتش سوزی در عمق ۳۶ متری زمین در اثر نشت گاز در  ساعت های  ۱۴:۳۰ دقیقه و ۲۰  دیروز جمعه اتفاق افتاد.

شریف خاتمی اظهار داشت: گازهای مردابی  موجب بروز این آتش سوزی و زبانه کشیدن آن به ۱۰ متر بالاتر از سطح زمین شد که با تلاش به موقع آتش نشانی روستای «سراب حمام»   مرحله اول مهار شد.

وی افزود:  مرحله دوم آتش سوزی به محض اطلاع نیروهای آتش نشانی پلدختر با گذشت دو ساعت عملیات مهار شد اما این گاز خطرناک و سمی از درون زمین به دهانه چاه متصاعد می شود.

علی محمد یعقوبی مسئول واحد آتش نشانی شهرداری پلدختر نیز در این رابطه گفت: نیروهای واحد آتش نشانی طی یک اقدام به موقع بلافاصله با یک دستگاه خودرو آتش نشانی به محل آتش سوزی اعزام شدند و با همکاری آتش نشانی روستای «سراب حمام» آن را  مهار کردند.

 رئیس شرکت گاز پلدختر نیز در این رابطه با  خبرنگار مهر گفت: این آتش سوزی بر اثر انفجار حاصل از گازهای مردابی (H۲S) و جرقه ناشی از  ماشین آلات حفاری به وقوع پیوست که در فاصله ۳۰۰ متری خطوط لوله گاز رخ داده و هیچ گونه ارتباطی با این خطوط ندارد.

حمیدرضا کبودی افزود: با اطلاع از وقوع این آتش سوزی بلافاصله اکیپی از سوی شرکت گاز به محل اعزام شد.

رئیس شرکت گاز پلدختر گفت: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد این گاز که از لایه های زیرین زمین متصاعد می شود و بر اثر جرقه ماشین آلات حفاری دچار انفجار و بروز آتش سوزی  شده است. 
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار