یک خبر خوش برای دیابتی‌ها
کد خبر: ۸۲۲۵۱
تاریخ انتشار: 2017 August 12    -    ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
محققان در این مطالعه از سلول‌های پوستی بیماران دیابتی استفاده کردند و با استفاده از روش سلول های بنیادی، سلول‌ها را به سلول های تولیدکننده انسولین تبدیل کردند. هدف این مطالعه پیوند این سلول‌ها در زیر پوست بیماران دیابتی است.

هدف بعدی محققان قرار دادن شات‌های انسولین و دستگاه اندازه‌گیری قند میکروسکوپی به همراه سلول‌های ترشح‌کننده انسولین در زیر پوست است تا به محض مشاهده کاهش انسولین، هورمون با دوز مناسب وارد بدن بیمار شود. با توجه به معضل چاقی و رواج زندگی بی‌تحرک، دیابت تهدیدی جدی برای اکثر افراد است. محققان به دنبال روشی برای نظارت مداوم و ترشح خودکار انسولین در بدن در جهت کنترل دیابت هستند.

در حال حاضر بیش از 422 میلیون نفر در سراسر جهان گرفتار دیابت هستند و این آمار ظرف 20 سال آینده، به بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین بوجود می ‏آید. انسولین ماده ‏ای است که توسط لوزالمعده تولید می شود و نقش آن استفاده از قند به عنوان عظیم ترین منبع انرژی بدن است. قند خون بالا به مرور زمان بر تمام ارگان های بدن تاثیر می گذارد و منجر به بیماری های قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیه، نابینایی، ناتوانی جنسی و عفونت های منتهی به نقص عضو می شود. 
ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار