نمایش تصویر «پوتین» روی برج ترامپ در نیویورک +عکس
کد خبر: ۸۱۹۹۶
تاریخ انتشار: 2017 August 09    -    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
جمعی از مخالفان سیاست‌های ترامپ در واکنش به گزارش‌های اخیر درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا دست به اقدام عجیبی زدند. 
 
در حرکتی نمادین تصویر «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه روی نمای بیرونی یکی از هتل‌های ترامپ در نیویورک به نمایش درآمد.

در این تصویر، پوتین در حالی که مقابل پرچم روسیه ایستاده و با شعار «خوشحال می‌شوم کمک کنم برادر» انگشت خود را به نشانه موفقیت بالا گرفته است. این تصویر روی بالاترین نقطه از دیوار برج «سوهو» ترامپ در محله منهتن به نمایش درآمد.

ترامپ

در همین حال، عده‌ای از شرکت کنندگان با پوشیدن لباس‌های نظامی و به دست داشت پرچم روسیه مقابل در ورودی این هتل تحصن کردند.

این حرکت نمادین مخالفان ترامپ تقریبا یک هفته پس از آن رخ داد که «رابرت مولر»، مسئول رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به پیوند‌های احتمالی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و مقامات روس در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا اشاره کرد.

پیش از این نیز مخالفان سیاست‌های مالی ترامپ با نمایش جمله «اینجا به ترامپ رشوه دهید» روی دیوار یکی از هتل هایش در واشنگتن، خواستار انتشار اظهارنامه مالیاتی رئیس جمهور جدید آمریکا شده بودند.

گفته می‌شود یک روزنامه نگار مسئول اجرای این طرح روی برج  «سوهو» ترامپ بوده است.

دموکرات‌ها و مخالفان ترامپ معتقدند گسترده‌تر شدن تحقیقات اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) و کنگره این کشور درباره ارتباط ستاد انتخاباتی و نزدیکان دونالد ترامپ با مقامات روسیه، او را بیش از پیش مستأصل کرده است. دموکرات‌ها مدعی هستند روسیه با دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا و هک رایانه‌های ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد این حزب یاعث پیروزی دونالد ترامپ در این رقابت‌ها شده است.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد ترامپ، ۱۱ ژوئیه سال جاری میلادی، ایمیلی را منتشر کرد که نشان می‌داد او ژوئن سال ۲۰۱۶ و در جریان رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، با ناتالیا وسلنیتسکایا، وکیل روس، که اطلاعات محرمانه‌ای را درباره «هیلاری کلینتون»، نامزد شکست خورده حزب دموکرات در این انتخابات در اختیار داشت، دیدار کرده است. این اطلاعات ظاهراً از سوی دولت روسیه در اختیار ناتالیا وسلنیتسکایا قرار گرفته بود.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا، در این دیدار علاوه بر دونالد ترامپ جونیور، «جرد کوشنر»، داماد ترامپ، و «پل مانافورت»، مدیر وقت کمپین انتخاباتی ترامپ، نیز حضور داشته‌اند. گزارش‌های مربوط به دیدار دونالد ترامپ جونیور و روس‌ها باعث تقویت گمانه‌زنی‌ها درخصوص دخالت ادعایی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار