گیاهان کشنده‌ای که باید از آن‌ها دوری کنید +عکس
کد خبر: ۸۱۹۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 August 09    -    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
همیشه زمانی که در طبیعت هستیم احتمال این که در معرض گیاهان سمی و کشنده قرار بگیریم زیاد است. درست است که بزرگ تر ها از این خطرها رد میشوند اما بچه های کنجکاو بیشتر در مواجهه با خطر گیاهان قرار می گیرند.

بسیاری از گیاهان خطرناک نه تنها در جنگل بلکه در خانه ها و باغچه ها هم به عنوان گل های زینتی یافت می شوند.
 
Buttercups (گل آلاله)

گیاهان کشنده‌ای که باید از آن‌ها دوری کنید

در مناطق معتدل نیمکره شمالی در باتلاق ها و نقاط مرطوب رشد می کند. انواع مختلفی از این گیاه وجود دارد و بیشتر آن ها سمی هستند. این گیاه حاوی شیره تندی است که پوست را زخمی می کند و اگر در تماس با غشاهای مخاطی قرار بگیرد باعث سرفه و مشکل لارنگواسپاسم (انقباض عضلانی غیر ارادی تارهای صوتی) می شود. اگر شیره این گیاه وارد چشم شود باعث نابینایی موقتی می شود.
 


Cowbane (شوکران آبی)

گیاهان کشنده‌ای که باید از آن‌ها دوری کنید

این گیاه در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی  و در مناطق مرطوبی مثل مرداب ها و سواحل رودخانه ها رشد می کند. عطر شوکران آبی مشابه هویج است اما یکی از سمی ترین گیاهان روی زمین است. برای حفظ امنیت گیاهان مشابهی که در مناطق مرطوب می رویند را لمس نکنید. از نشانه های مسمومیت این گیاه تهوع و تشنج است و گاهی اوقات باعث مرگ می شود. ۱۰۰ الی ۲۰۰ گرم از این گیاه برای از پا در آوردن یک گاو کافی است.
 


Elder (پلم)

گیاهان کشنده‌ای که باید از آن‌ها دوری کنید

در مناطق معتدل شمالی و استرالیا رشد می کند. این گیاه به رنگ قرمز و سیاه است. همه قسمت های این گیاه از ریشه تا برگ ها و ساقه ها سمی است. به محض این که به این گیاه دست زدید باید دست ها را تمیز بشویید. پلم سیاه کاملا رسیده هیچ ضرری ندارد و در نوشیدنی ها و شیرینی ها به کار برده می شود. از عوارض این گیاه سردرد، ضعف، شکم درد، تشنج و در برخی موارد نارسایی قلبی و تنفسی.
 


Oleander (خرزهره)

گیاهان کشنده‌ای که باید از آن‌ها دوری کنید

در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند. این گیاه به عنوان گیاه تزئینی در خانه ها و خیابان ها به کار برده می شود. این گیاه با گل های زیبای سفید و صورتی و عطر جالبش ما را به سمت خود جذب می کند. خرزهره حاوی گلیکوئیدهایی است که ضربان قلب را تغییر می دهد و باعث تهوع، سردرد، ضعف و حتی مرگ می شود. طبق افسانه ها سربازان ناپلوئون از این گیاه آتش درست کردند و روی آن گوشت کباب کردند. فردای آن روز بعضی از سربازان از خواب بیدار نشدند.
 


Aconite (آقونیطون یا آکونیت)

گیاهان کشنده‌ای که باید از آن‌ها دوری کنید

این گیاه در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی رشد می کند. به دلیل گل های زیبای زرد، آبی و بنفشی که دارد به عنوان گل زینتی استفاده می شود. حتی زنبورها هم با این گیاه مسموم می شوند. آکونیت گیاه بسیار مسمومی است که باعث آریتمی قلبی، بی حسی، تاری دید و حتی مرگ می شود.
 


Jimsonweed (تاتوره)

گیاهان کشنده‌ای که باید از آن‌ها دوری کنید

این گیاه در آمریکای شمالی و مرکزی و جنوب روسیه رشد می کند. برگ های تاتوره شباهت زیادی به برگ های سیب زمینی و گوجه فرنگی دارد و این زیاد هم عجیب نیست چون از همین خانواده هاست. تاتوره حاوی آلکالوئیدهایی است که باعث تپش قلب، آلزایمر، و هذیان گویی می شود. در موارد حادتر باعث کما یا مرگ می شود.
 


Hogweed

گیاهان کشنده‌ای که باید از آن‌ها دوری کنید

این گیاه در مناطق معتدل اوراسیا رشد می کند و یکی از انواع آن در آمریکا یافت می شود. درست است که ظاهر زیبایی دارد اما مراقب باشید کنار آن عکس سلفی نگیرید. این گیاه حاوی ماده ای شیمیایی به نام furanocoumarin است که باعث می شود پوست در زیر آفتاب تاول های دردناکی بزند. اگر با آن در تماس بودید دست ها را سریع بشوئید و تا ۲ روز در معرض آفتاب قرار ندهید.
 


Spurge
 
 گیاهان کشنده‌ای که باید از آن‌ها دوری کنید

این گیاه همه جا حتی در خانه ها پیدا می شود و انواع و اشکال مختلفی دارد. بعضی از آن ها شبیه کاکتوس هستند، بعضی ها شبیه گل. به کودکتان بیاموزید که به هر گل و گیاهی دست نزنند. شیره این گیاه باعث تاول و به دنبال آن ورم و تب می شود.
 


ونوس گوشت خوار

گیاهان کشنده‌ای که باید از آن‌ها دوری کنید

این گیاه به ندرت می تواند یک انسان را بکشد اما ظاهری شبیه به فیلم های ترسناک دارد.
 
بدونیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خسرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
3
گیاه Hogweedدر استان بوشهر (بندر دیلم) فراوان است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار