ماندگاری هوای گرم تا ۲ روز آینده
کد خبر: ۸۱۸۶۵
تاریخ انتشار: 2017 August 08    -    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
در ۲ روز آینده هوای گرم در کشور ماندگار است اما از بعدازظهر پنج‌شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی ابتدا کاهش نسبی دما در شمال‌غرب و سواحل خزر و روز جمعه و شنبه هفته آینده کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور رخ می‌دهد.

براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سه روز آینده در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است. در این مدت در ساعات بعدازظهر در استان هرمزگان رشد ابر و وزش باد و در روز پنج‌شنبه احتمال رگبار پراکنده در این استان وجود دارد.

در 2 روز آینده ماندگاری هوای گرم را در کشور خواهیم داشت، از بعدازظهر پنج‌شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی ابتدا کاهش نسبی دما در شمال غرب و سواحل خزر و روز جمعه و شنبه هفته آینده کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور رخ می‌دهد؛ این وضعیت روز پنج‌شنبه با افزایش ابر و بارش پراکنده در گیلان و مازندران و روزهای جمعه و شنبه با رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد در برخی نقاط مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی همراه خواهد بود.

دریای خزر نیز از بعدازظهر پنج‌شنبه و همچنین روز جمعه مواج است.

در سه روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید و در منطقه زابل گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و از روز پنج‌شنبه تا شنبه آتی به سبب نفوذ جریانات شمالی تشدید باد سیستان را خواهیم داشت.

آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز پنج‌شنبه نیز آسمان تهران صاف تا کمی ابری با وزش باد خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 38 و 26 درجه خواهد بود

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 9 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی جاری تا دوازدهم مردادماه امسال 213.8 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 235.5 میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 90.8 درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و پنجم مربوط به منطقه مینودشت در استان گلستان به میزان 107.5 میلی‌متر بوده است. 
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار