گاوهای ولگرد در خیابان‌های هند +عکس
کد خبر: ۸۱۷۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 August 14    -    ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مانند بسیاری از شهرهای سراسر جهان، جوامع شهری هند شمار زیادی از سگ‌های ولگرد را دارند که در کنار انسان‌ها در شهر زندگی می‌کنند. اما گاو‌ها بزرگترین مشکل هند هستند. آن‌ها هر ماه موجب هزاران تصادف جاده‌ای می‌شوند، ترافیک را مسدود می‌کنند و باعث بیماری می‌شوند. دولت مدت هاست که از مشکلاتی که توسط گاوهای ولگرد در جاده‌های شلوغ شهری ایجاد می‌شوند آگاه است، اما هیچکس نمی‌داند که باید با آن‌ها چه کار کند.
 
تا جایی که به یاد می‌آید، گاو‌ها بخشی از زندگی شهری هند بوده اند، اما در سال‌های اخیر با توسعه زیرساخت‌ها و افزایش تعداد اتومبیل‌ها به طور فزاینده‌ای مشکل زا شده اند. گاوهای شهری از ترافیک نمی‌ترسند بنابراین عجیب نیست که آن‌ها را وسط جاده ببینیم درحالی که رانندگان سعی می‌کنند دورشان کنند. خشونت با گاو‌ها قابل قبول نیست، زیرا گاوه‌ها در هند مقدس هستند و آسیب رساندن به آن‌ها هندو‌ها را خشمگین می‌کند، بنابراین مردم مجبورند هرچقدر هم همه چیز بد باشد، خودشان را کنترل کنند. کشتار گاو در هند ممنوع است، بنابراین وقتی گاو‌ها پیر می‌شوند و دیگر قابل استفاده نیستند یا هزینه هایشان زیاد می‌شود، صاحبانشان آن‌ها را در خیابان‌ها ر‌ها می‌کنند. به همین دلیل جمعیت گاوهای ولگرد در هند به میلیون‌ها می‌رسد و به سرعت در حال افزایش است. گاو‌ها در حال پرسه زدن در خیابان‌های شلوغ شهرهای بزرگی مثل دهلی نو در تمام روز مشاهده می‌شوند، اما شب‌ها خطرناک‌تر می‌شوند و تصادفات زیادی به بار می‌آورند. تنها در پنجاب در ۳۰ ماه اخیر ۳۰۰ نفر به علت تصادف با این گاو‌ها جان خود را از دست داده اند.
 
اما تصادفات جاده‌ای و ترافیک فقط دو مشکل هستند. هرچند بیشتر آن‌ها سالم به نظر می‌رسند، اما واقعا بیمارند، یا حداقل برخی از خطرناک‌ترین پاتوژن‌های غذایی و آبی جهان را همراه خود دارند. آن‌ها عمدتا از زباله‌ها تغذیه می‌کنند و شواهد نشان می‌دهد که شیرشان هم پر از آنتی بیوتیک، هورمون و فلزات سنگین است که می‌تواند موجب بیماری و مرگ شود. لبنیات غیرقانونی که در شهرهای بزرگ هند فروخته می‌شود مشکل بزرگی هستند. آن‌ها وابسته به گاوهای ولگرد هستند و با قیمت کم به مردم فقیر فروخته می‌شوند.
 
گاوگیران درحال حاضر تنها راه مقابله با این گاو‌ها هستند. گاوچران‌های شهری با استفاده از طناب و زوربازوی خود گاو‌ها را می‌گیرند و با کامیون به پناهگاه‌های گاو می‌برند. این کار بسیار سخت و خطرناک است. علاوه بر لگد زدن و سروصدای گاوها، گاوگیران باید با انسان‌ها هم درگیر شوند. وقتی آن‌ها برای گرفتن گاو موجب ترافیک می‌شوند رانندگان زیادی با آن‌ها با خشونت برخورد می‌کنند، هم چنین تولیدکنندگان شیر غیرقانونی و هندو با پرتاب سنگ سعی می‌کنند مانع گاوگیران شوند. بااین حال هنوز ۵ میلیون گاو ولگرد در خیابان‌ها هستند که هیچ برنامه دقیقی درباره آن‌ها وجود ندارد.
 
گاوهای ولگرد در خیابان‌های هند 
 
گاوهای ولگرد در خیابان‌های هند 
 
گاوهای ولگرد در خیابان‌های هند
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
بهش میگویند لرد ناندیشوارا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار