افراد ناشناس و مرموزی که در تاریخ ثبت شدند
کد خبر: ۸۱۶۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 August 07    -    ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
قدرت گل ها نام یک تصویر تاریخی است که در آن تظاهر کننده ای ضد جنگ ویتنام گل های میخک را بر دهانه ی اسلحه سربازان قرار می دهد، هیچ کسی هویت او را نمی شناسد. عکاس که این عکس را گرفته می گوید که این یکی از قدرتمندترین عکس های تاریخ است که مردم دنیا را به صلح و دوستی دعوت می کند. مردی که در اسلحه ها گل می گذارد به سمبلی برای جنبش ضد جنگ در سال ۱۹۶۰ میلادی تبدیل شد.
افراد ناشناسی که در تاریخ ثبت شدنداختصاصی «تابناک با تو»؛ تاریخ پر از افرادی است که با وجود برخورداری از شهرت، اما به طور واضح و دقیق اطلاعاتی از آنها نداریم. در این مطلب شما با افراد ناشناسی آشنا خواهید شد که با وجود اینکه درباره آنها بسیار نمی دانیم اما تصویر آنها در تاریخ ثبت شده است.

مرد تانکی
  افراد ناشناسی که در تاریخ ثبت شدند
 
در طول کشتار «تیان آن من»، در سال ۱۹۸۹ میلادی در چین، رسانه های جمعی در چین تصویر مردی را منتشر کردند که در برابر صفی از تانک ها بدون هیچ ترس و واهمه ای ایستاده و تلاش می کند تا از ادامه ی مسیر تانک ها که به سوی تظاهر کنندگان معترض که در میدان «تیان آن من» تجمع کرده بودند‌، جلوگیری کند.

این عکس را "جِف ویدنر» خبرنگار آسوشیتد پرس گرفته است. عکس نشان می دهد که نیروهای چینی در حال حرکت به سوی معترضان با تانک هستند، اما این مرد ناشناس تلاش می کند تا جلوی تانک ها را بگیرد و همانطور که در عکس قابل مشاهده است، این مرد ناشناس از خرید بازمی گردد و در دستانش کیسه ی پلاستیکی به چشم می خورد. با وجود این که مرگ این مرد حتمی است، اما تانک ها در ابتدا به هر دلیلی به او شلیک نمی کنند. مرد ناشناس مسلح نبود، اما عملکرد شجاعانه ی او در ایستادن در برابر ابزار ظلم از او شخصیت جاودانی در تاریخ ساخته است.  روزنامه ی "ساندی اکسپرس" این نظریه را طرح می کند که مرد مرموز دانش آموز ۱۹ ساله ای به نام "وانگ وی لین" بوده که احتمالا در همان ماجرا کشته می شود. تاکنون هیچ سازمان حقوق بشر و یا رسانه ای هویت این مرد را تأیید نکرده است.

بابوشکا لیدی
  افراد ناشناسی که در تاریخ ثبت شدند

ترور جان. اف. کندی رئیس جمهور آمریکا در سال ۱۹۶۳ میلادی فرضیات مختلفی را درباره ی ترور و توطئه علیه او را به همراه داشت. بابوشکا لیدی زنی ناشناس بود که در هنگام ترور جان. اف. کندی در تصویر دیده می شود. دلیل نامگذاری این زن ناشناس با عنوان "بابوشکا" دستمالی بود که بر روی سر خود بسته بود. اغلب این دستمال ها را زنان سالخورده ی روسی بر روی سر می گذارند، بابوشکا در لغت به معنای زن سالخورده و پیر است.

بنا به گزارش شاهدان عینی بابوشکا یک دوربین در دست داشت، این موضوع را فیلم های ضبط ترور هم تصدیق می کنند. و نکته ی عجیب ماجرا این بود که در هنگام شلیک گلوله همه ی کسانی که در این عکس حضور داشتند فرار می کنند، مگر این زن ناشناس که گویی در حال ثبت و ضبط ماجرا است و طولی نمی کشد که در میان جمعیت ناپدید می شود. با وجود تحقیقات گسترده هیچ کسی درباره ی هویت این زن هیچ شناختی ندارد.

سایه ای بر روی پله های هیروشیما
 
افراد ناشناسی که در تاریخ ثبت شدند 
 در ۶ آگوست سال ۱۹۴۵ میلادی، ایالات متحده ی آمریکا بمب اتمی را  روی شهر هیروشیمای ژاپن پرتاب کرد. این بمب بیدرنگ منجر به مرگ ۷۰ هزار نفر شد. بمب اتم آن چنان تابش و  حرارتی ایجاد کرد که بر اثر آن بسیاری سوختند و به خاکستر تبدیل شدند. پس از انفجار بمب اتم در برخی از مناطق سایه ی اجسام و انسان ها بر سطوح ثبت گردید و این تنها نشانی بود که از آنها برجای ماند. پس از تابش نور و ثبت سایه ها، قربانیان به خاکستر و بخار تبدیل شدند. از میان این سایه ها سایه ی مرد ناشناسی که عصایی در دست گرفته و در حال بالارفتن از پله ها است از شهرت بیشتری برخوردار است. هیچ راهی برای شناسایی هویت صاحب سایه وجود ندارد. شاید او یک مرد معمولی بوده که امروز سالها پس از مرگش به سمبلی از یک مصیبت هسته ای تبدیل شده است.

نامه عاشقانه ی بتهوون به زنی ناشناس
  افراد ناشناسی که در تاریخ ثبت شدند
 
پس از مرگ بتهوون آهنگساز اسطوره ای، نامه ای عاشقانه در میان وسایلش پیدا شد. این نامه خطاب به زنی ناشناس نوشته شده است که بتهوون به او لقب «محبوب ابدی» را داده است. شاید هرگز جهانیان نتوانند این زن اسرار آمیز را بشناسند و راز و رمزهای او را درک کنند، با این وجود نامه ی بتهوون تنها چیزی است که از عشق او به جای مانده، عشقی که به اندازه ی موسیقی او پر از شور و شعف و احساس است. این نامه در ده صفحه و از تاریخ ششم یا هفتم جولای ۱۸۱۲ میلادی نوشته شده و منبع الهام فیلم های بسیاری از جمله "Immortal Beloved" تولیدی سال ۱۹۹۴ بوده است.

مردی که در حال سقوط از آسمانخراش است
 
افراد ناشناسی که در تاریخ ثبت شدند 
این عکس در فهرست ۱۰۰ عکس تأثیرگذار جهان از سوی مجله ی تایم انتخاب شده است. این عکس را "ریچارد دِرو" در طول حمله ی یازده سپتامبر در سال ۲۰۰۱ گرفته است. در این عکس تصویر مردی را می بینیم که از بالای آسمان خراش به دلیل شدت آتش سوزی خود را به پایین پرتاب می کند. هیچ کس هویت او را نمی شناسد. برخی می گویند او تعمیرکار و کارمند شست و شوی پنجره بوده است. آنچه عکس را بی نهایت غم انگیز می سازد این است که مردی که سقوط می کند کاملا تسلیم است و برای نجات خود هیچ دست و پایی نمی زند.

قدرت گُل ها
 
افراد ناشناسی که در تاریخ ثبت شدند
 
جنگ ها خاطرات هراس آوری را در ذهن نجات یافتگان به جای می گذارند. به همین دلیل، هر کسی که از آن رهایی یافته می کوشد تا در حد توان خود در راه صلح و آرامش گام بردارد. قدرت گل ها نام یک تصویر تاریخی است که در آن تظاهر کننده ای ضد جنگ ویتنام گل های میخک را بر دهانه ی اسلحه سربازان قرار می دهد، هیچ کسی هویت او را نمی شناسد. عکاس که این عکس را گرفته می گوید که این یکی از قدرتمندترین عکس های تاریخ است که مردم دنیا را به صلح و دوستی دعوت می کند. مردی که در اسلحه ها گل می گذارد به سمبلی برای جنبش ضد جنگ در سال ۱۹۶۰ میلادی تبدیل شد. از آن زمان تاکنون معترضان جنگ از گل ها، پرچم ها و اسباب بازی ها برای نشان دادن نقطه نظرات ضد جنگ استفاده می کنند.
 
رولاند دو
 
افراد ناشناسی که در تاریخ ثبت شدند 
 جن گیری از جمله موضوعات مورد علاقه ی سازندگان فیلم در ژانر وحشت و دلهره است. تعداد کمی از مردم می دانند که این موضوع یک فعالیت واقعی در دهه های پیش بوده است. یکی از مراسم های جن گیری بحث برانگیز مربوط به پسر چهارده ساله ای بود که به مدت یک ماه کامل در سال ۱۹۴۹ میلادی تحت فعالیت های جن گیری کشیش ها قرار گرفت. اما بنا به دلایلی نام واقعی این پسر هرگز افشا نشد و نام مستعار «رولاند دو» را بر روی او گذاشتند. این ماجرا الهام بخش فیلم های بسیاری پس از خود شد. این طور که شواهد نشان می داد جن گیری برای این پسر بسیار سخت و رنج آور بوده است، با این حال جز یک اسم مستعار دروغین هیچ نشانه ای از او وجود ندارد و با وجود ثبت شدن نامش در تاریخ، هیچ کسی هویت او را نمی داند.
 


 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
9
من هم یک ناشناسم
پاسخ ها
غریبه
| |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
این فرد ناشناس کامنتی گذاشته و تا کنون هیچ کس نام واقعیش را نمی داند ....:&
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
0
4
ومرموز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار