گوگل و فیسبوک، سلاطین تبلیغات دیجیتال
کد خبر: ۸۱۶۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 August 07    -    ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
گوگل و فیسبوک به هر سمتی که بروند، دنیای تبلیغات دیجیتالی را به سمت خود می کشانند. پلتفرم هایی چون اسنپ و توییتر ممکن است روی زبان ها باشند؛ اما مخاطبین محدودی دارند و هنوز هم درگیر اثبات ارزش خود به صاحبان کسب و کارند. این به آن معناست که هم اکنون تصمیم کسانی که قصد تبلیغ کسب و کار خود را دارند برای آنها گرفته شده است.
 گوگل و فیسبوک، سلاطین تبلیغات دیجیتال
 
گوگل و فیسبوک، سلاطین تبلیغات دیجیتال     اختصاصی «تابناک باتو»؛ این هفته برای دو غول تکنولوژی دنیا هفته ی مبارکی بود. فیسبوک اعلام کرد، در فصل گذشته، ۹.۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است؛ رشدی ۴۵ درصدی در مقایسه با سال گذشته و گوگل نیز خبر درآمد ۲۶ میلیارد دلاری، با ۲۱ درصد پرش در مقایسه با همین دوره در سال گذشته را روی وبسایت خبرگزاری خود قرار داد.

بیشتر این درآمدها از طریق تبلیغات آنلاین به دست آمده اند؛ ۸۷ درصد برای گوگل و رقم باورنکردنی ۹۸ درصد برای فیسبوک. در مقایسه با این دو، توییتر یکی از بدترین فصول خود را پشت سر گذاشت، رشد صفر درصدی کاربران، و البته کاهش دو میلیونی در مخاطبین تبلیغات آنلاین این شرکت یعنی کاربران آمریکایی.

اسنپ، پر سر و صداترین شرکت، با سهام عمومی، که صنعت تکنولوژی به خود دیده است، از زمان عمومی شدن با سراشیبی ارزش سهام روبه رو شده است.

با در اختیار داشتن این اطلاعات، می توان به اهمیت استراتژی تبلیغاتی گوگل و فیسبوک پی برد. این موضوع یک دید کلی از آینده ی فضای مجازی به دست می دهد، چون شاید در آینده ای نه چندان دور، تبلیغات تنها عنصر شکل دهنده ی قدرت آنلاین باشد.

روشن است، فیسبوک و گوگل نقشی پررنگ تر از همیشه در شکل دهی دنیای آنلاین بازی خواهند داشت. فیسبوک پیشرفت خود را بیشتر از هر شرکتی مدیون درآمدهای تبلیغاتی خود است و این موفقیت را از طریق بسته های پیشنهادی تبلیغاتی خود تضمین می کند؛ حتی اگر این پیشرفت به معنای آن باشد که همه صفحه ی پلتفرم خود را از تبلیغات پر کرده باشد.

از طرفی پیشرفت تبلیغات سی‌پی‌سی گوگل (هزینه‌ی تبلیغات به ازای کلیک) از پیش بینی های کارشناسان عقب مانده است. دلیل آن هزینه ی کمتر تبلیغات موبایلی این شرکت و آمار بالای استفاده از مرورگر موبایل گوگل است.

با وجود این کاستی ها، این دو به همراه هم منحصرا بر تبلیغات آنلاین حکمرانی می کنند، و طبق پیش بینی ها رشد خواهند کرد.
 
گوگل و فیسبوک، سلاطین تبلیغات دیجیتال 

رشد، رشد و رشد

تبلیغات آنلاین، تأثیر بزرگی روی محصولات تکنولوژیکی و محتوایی که روی اینترنت می بینیم دارند. هر گاه مطلبی را در گوگل جستجو می کنید، نخستین چیزی که می بینید تبلیغاتی است که گوگل از صاحبان کسب و کار دریافت می کند. به علاوه تبلیغاتی ویدیویی نیز روی سرویس یوتیوب عرضه می کند؛ سرویسی که هنوز هم با اختلاف بالا، پرترافیک ترین پلتفرم ویدیویی جهان است.

اما همه مطالبی که گفته شد، اهمیت سرمایه گذاری گوگل و فیسبوک در بخش تبلیغات را برجسته می کند. هرچه آمار بازدیدکنندگان از این تبلیغات بیشتر باشد، درآمد به دست آمده بیشتر خواهد بود.

فیسبوک نیز همانند گوگل روی محتوای ویدیویی متمرکز شده است، تبلیغات اینستاگرام، و همچنین قصد تجاری سازی دو پیام رسان محبوب خود که در رنکینگ محبوب ترین ها رتبه ی اول و دوم را از آن خود کره اند (فیسبوک مسنجر و واتساپ). این رویکرد جدید فیسبوک خطرات سقوط احتمالی از بام تبلیغاتی را کاهش می دهد.

البته هزینه ی تبلیغات فیسبوک بسیار بالاست. دلیل تعیین این قیمت ها این است که این شرکت به صاحبان کسب و کار تضمین می دهد، تبلیغاتشان کارآیی متناسب با هزینه را خواهد داشت. در واقع این شرکت تلاش زیادی می کند تا اثر این تبلیغات در دنیای واقعی را به مشتریانش ثابت کند.

گوگل البته بیشتر درآمد خود را از تبلیغات مرورگر خود به دست می آورد؛ یعنی تبلیغاتی که بر اساس عبارت جستجو شده روی صفحه ی نمایش بروز می کند. این روش ابزاری قدرتمند محسوب می شود، زیرا مثلا اگر کلمه ی پیتزا را جستجو می کنید، احتمالا به دنبال خرید پیتزا هستید و فیسبوک قابلیت ارائه ی این گونه تبلیغات را ندارد، زیرا معمولا کسی در فیسبوک به دنبال خرید پیتزا نیست. به دلیل اینکه بیشتر جستجوهای اینترنتی به مرورگرهای موبایل منتقل شده اند و تبلیغات موبایلی ارزان ترند، تبلیغات سی‌پی‌سی گوگل با کاهشی ۲۳ درصدی روبه رو شده است.

البته این کاهش در درآمد کلی گوگل تأثیر چندانی نداشته است.

سخن آخر

گوگل و فیسبوک به هر سمتی که بروند، دنیای تبلیغات دیجیتالی را به سمت خود می کشانند. پلتفرم هایی چون اسنپ و توییتر ممکن است روی زبان ها باشند؛ اما مخاطبین محدودی دارند و هنوز هم درگیر اثبات ارزش خود به صاحبان کسب و کارند. این به آن معناست که هم اکنون تصمیم کسانی که قصد تبلیغ کسب و کار خود را دارند برای آنها گرفته شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
3
4
خب که چی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
1
0
فقط با فکر پول می اورند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار