آب گریپ فروت را با این داروها نخورید
کد خبر: ۸۱۵۲۱
تاریخ انتشار: 2017 August 05    -    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
نوشیدن آب گریپ فروت اثر گذاری برخی داروها و درمان ها را از بین می برد و عوارض جانبی بسیاری به جای می گذارد. آژانس غذا و داروی آمریکا FDA می گوید در صورت داشتن روند درمانی با داروهای مشخص باید از خوردن آب گریپ فروت پرهیز کنید.
 آب گریپ فروت را با این داروها نخورید
 
آب گریپ فروت را با این داروها نخوریداختصاصی «تابناک با تو»؛ با وجود خواص بسیاری که گریپ فروت برای سلامتی بدن دارد، اما در عین حال نوشیدن آب گریپ فروت اثر گذاری برخی داروها و درمان ها را از بین می برد و عوارض جانبی بسیاری به جای می گذارد. آژانس غذا و داروی آمریکا FDA می گوید در صورت داشتن روند درمانی با داروهای مشخص باید از خوردن آب گریپ فروت پرهیز کنید.

آب گریپ فروت از یک سو اگر همراه با برخی داروها خورده شود باعث جذب بیشتر مواد دارویی در خون می گردد و این اتفاق شبیه این است که فرد داروی خود را با دُز بالایی مصرف کرده باشد و در نتیجه تأثیرات منفی در سلامت او ایجاد خواهد کرد.

از سوی دیگر بسیاری از داروها به دلیل وجود آنزیم cyp3a4 که در روده ی کوچک وجود دارند جذب بدن می شود و آب گریپ فروت از عملکرد این آنزیم جلوگیری می کند و مانع از حل شدن دارو می شود. مقدار این آنزیم از فردی به فرد دیگر متفاوت است و در برخی افراد بیشتر و در برخی به مقدار کمتری وجود دارد. به همین دلیل گریپ فروت به شکل های مختلفی روی بدن تأثیر می گذارد.
 
آب گریپ فروت را با این داروها نخورید
از جمله داروهایی که نباید با گریپ فروت مصرف شود عبارت است از:

داروهایی از خانواده استاتین، «سیمو استاتین» و «آتورو استاتین».

برخی داروهای درمان فشارخون مانند «نیفدیپین».

داروهای تجویزی برای پیوند اعضاء که اساس آنها «سیکلوسپورین» است.

بعضی از داروهای محرک درمان بیماری کرون، بیماری کرون  یک بیماری مزمن است که قسمت‌های گوناگون دستگاه گوارش از دهان گرفته تا مقعد را می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد.

داروهای مصرفی که «آمیودارون» دارند، مانند برخی داروهای درمان نامنظمی تپش قلب.

بعضی از آنتی هیستامین ها و فکسوفنادین ها.
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار