رقم شگفت انگیز تعداد درختان روی زمین
کد خبر: ۸۱۴۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 August 04    -    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
براساس گزارش مجله ی «نیچر» یک زیست شناس هلندی با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه ییل به جمع آوری گزارش های میدانی در این زمینه پرداخته است. این تحقیقات در انستیتو «دانش محیط زیست» هلند انجام شد. منبع الهام آقای توماس کراوثر دوستش بود که می خواست با یک گروه برای مبارزه با پدیده ی گرمایش زمین و گازهای گلخانه ای یک میلیارد درخت بکارد
تحقیقات جدید درباره ی تعداد درختان روی زمین چه می گوید؟اختصاصی «تابناک با تو»؛ جنگل زدایی و فرآیند قطع کردن درختان اندازه گیری تعداد واقعی درختان روی کره ی زمین را با مشکل مواجه کرده است، در دهه های پیش دانشمندان با استفاده از تصاویر ماهواره ای تعداد درختان بر روی زمین را  400.25  میلیارد عدد برآورد کردند. اما یک تحقیق جدید می گوید تعداد درختان روی زمین چیزی بیش از هفت برابر این عدد است.
 
 
تحقیقات جدید درباره ی تعداد درختان روی زمین چه می گوید؟ 
 
براساس گزارش مجله ی «نیچر» در حدود  3.04 تریلیون درخت روی زمین وجود دارد. یک زیست شناس هلندی با همکاری پژوهشگرانی از دانشگاه ییل به جمع آوری گزارش های میدانی در این زمینه پرداخته است. این تحقیقات در انستیتو «دانش محیط زیست»  هلند انجام شد. منبع الهام آقای توماس کراوثر دوستش بود که می خواست با یک گروه برای مبارزه با پدیده ی گرمایش زمین و گازهای گلخانه ای یک میلیارد درخت بکارد. آنها تصویر کلی درباره ی کاشت این تعداد درخت نداشتند و در همین اثنا متوجه شدند که جز تصاویر ماهواره ای یادشده هیچ منبعی در این زمینه وجود ندارد.
 
 تحقیقات جدید درباره ی تعداد درختان روی زمین چه می گوید؟
 
او زمانی به تعداد درختان روی زمین شک کرد، که دانست فقط ۳ میلیارد و نیم درخت در سواحل رود آمازون و اطراف آن وجود دارد. در تلاش برای کسب اطلاعات دقیق او به جمع آوری اطلاعات میدانی پرداخت و آمار و ارقام درختان در جنگل های حفاظت شده را در گوشه و کنار دنیا به دست آورد. این تحقیقات نشان می داد که جنگل های روسیه و کشورهای اسکاندیناوی و همچنین جنگل های آمریکای شمالی تراکم درختان بیشتر از سایر مناطق دنیا است و مخروطیان ۲۴ درصد کل درختان را دربرگرفته اند. 
 
 تحقیقات جدید درباره ی تعداد درختان روی زمین چه می گوید؟
 
تحقیقات نشان داد که سه تریلیون درخت روی کره ی زمین وجود دارد. اما این رقم بالا، توجیه مناسبی برای قطع درختان نیست، با توجه به این که ۱۲ هزار سال پیش تعداد درختان دو برابر امروز بوده است و انسان ها با فعالیت های خودخواهانه ی خود ۱۵ میلیارد درخت را از بین برده اند.
 
تحقیقات جدید درباره ی تعداد درختان روی زمین چه می گوید؟ 
 
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
1
9
به نظرم این تعداد هم کمه... کره زمین رو باید حفظ کرد... اگر دیر بجنبیم به طرز فجیعی از روی کره خاکی حذف میشیم...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار