پیرترین حیواناتی که روی کره ی زمین زندگی کرده اند
کد خبر: ۸۱۳۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 August 03    -    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
لاک پشت ۲۵۰ ساله بود و در مجمع الجزایر سیشل هند زندگی می کرد. فردی به نام «ژنرال رابرت کلیف» مدیر هند شرقی این لاک پشت را در حدود دو قرن پیش پیدا کرد و از آن به عنوان یک حیوان خانگی نگهداری نمود تا این که ژنرال در سال ۱۷۷۴ میلادی از دنیا رفت و لاک پشت را به باغ وحشی در هند سپردند.
پیرترین موجودات روی کره ی زمیناختصاصی «تابناک با تو»؛ حیوانات و موجودات زیادی بر روی سیاره ی زمین زندگی می کنند که عمر آنها بیش از صد سال است، در این گزارش با چند تا از معروفترین آنها آشنا خواهید شد.


پیرترین «صدف» تاریخ
قدیمی ترین موجود روی زمین اشتباهی کشته شد وقتی که دانشمندان به طور اتفاقی صدفی را که در نزدیکی آیسلند پیدا کرده بودند بازکردند، دانشمندان نمی دانستند که این صدف ۵۰۷ سال عمر دارد. این موضوع را وقتی فهمیدند که حلقه های داخلی را که عمر صدف را نشان می داد شمردند. دانشمندی به نام «پُل بوتلر» که این صدف را کشف کرده بود می گوید: ای کاش در مواجهه با این صدف پیر بیشتر مراقب بودیم.
 
 پیرترین موجودات روی کره ی زمین
 
لاک پشت مجمع الجزایر سیشل
معروف است که لاک پشت ها عمر طولانی تری نسبت به سایر مخلوقات دارند. اما یک لاک پشت بسیار پیر وجود داشت که در باغ وحشی در هند زندگی می کرد. این لاک پشت ۲۵۰ ساله بود و در مجمع الجزایر سیشل هند زندگی می کرد. فردی به نام «ژنرال رابرت کلیف» مدیر هند شرقی این لاک پشت را در حدود دو قرن پیش پیدا کرد و از آن به عنوان یک حیوان خانگی نگهداری نمود تا این که ژنرال  در سال ۱۷۷۴ میلادی از دنیا رفت و لاک پشت را به باغ وحشی در هند سپردند. لاک پشت در سال ۲۰۰۶ مرد و وقتی که پوسته اش را مورد بررسی قرار دادند متوجه شدند که این لاک پشت عمر بسیار طولانی داشته است.
 
 پیرترین موجودات روی کره ی زمین

پیرترین گربه
«کِرم بو» اسم این گربه بود که در سال ۱۹۶۷ به دنیا آمد و ۳۸ سال و سه روز عمر کرد. نامش به عنوان مسن ترین گربه در رکوردهای گینس ثبت شده است.
 
 پیرترین موجودات روی کره ی زمین

«بیلی» پیرترین اسب
«بیلی پیر» پیرترین اسب دنیا بود. او در سال ۱۷۶۰ میلادی به دنیا آمد و تا ۶۴ سالگی زندگی کرد و این سن دو برابر سن یک اسب معمولی است. وقتی بیلی ۶۰ ساله شد، مردم برایش جشن گرفتند و تابلوی رنگ روغنی را به مناسبت جشن تولد او کشیدند.
 
 پیرترین موجودات روی کره ی زمین
 
خرچنگ پیر نیوفنلاند
در سال ۲۰۰۸ میلادی یک صیاد توانست خرچنگ غول پیکری را در حاشیه ی سواحل نیوفنلاند در کانادا صید کند. این خرچنگ ۹ کیلوگرم وزن داشت. یکی از صاحبان رستوران ها این خرچنگ را زنده  خرید تا در رستورانش به نمایش بگذارد. جمعیت های حقوق حیوانات این خرچنگ را از دست رستوران دار نجات دادند و دوباره در آبهای دریا آزاد کردند. عمر این خرچنگ ۱۴۰ سال بود.
 
 پیرترین موجودات روی کره ی زمین
 

فیل اردوگاه ارتش ژاپن
فیل ها به طور متوسط ۵۰ سال عمر می کنند. اما فیل اردوگاه ارتش ژاپن شصت و هشت سال عمر داشت. در جنگ جهانی دوم ارتش ژاپن از این فیل مسن برای کشیدن بار استفاده می کرد تا این که با حمله ی نیروهای ژاپنی به این اردوگاه فیل به عنوان غنیمت جنگی گرفته شد. چینی ها هم از آن برای کشیدن بار استفاده می کردند. در سال ۱۹۵۲ میلادی به عنوان هدیه به باغ وحش تایپه پایتخت تایوان اهدا شد. فیل مذکور در سال ۲۰۰۳ میلادی از دنیا رفت.
 
پیرترین موجودات روی کره ی زمین
 
توتارای ۱۱۷ ساله
توتارا یکی از انواع خزندگان و شبیه مارمولک است و عموما بیش از صد سال عمر می کند. مسن ترین توتارای جهان هم اکنون با ۱۱۷ سال عمر در نیوزیلند زندگی می کند.
 
پیرترین موجودات روی کره ی زمین 
 
پیرترین ماهی
ماهی هاناکو (دختر گل ها به ژاپنی) ۲۲۶ سال زندگی کرد تا لقب پیرترین ماهی دنیا را از آن خود کند. هاناکو در سال ۱۹۷۷ عمرش تمام شد و دانشمندان پس از مرگش، عمر واقعی او را که بیشترین عمر یک ماهی بود تأیید کردند.
  پیرترین موجودات روی کره ی زمین
 
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
2
5
بعضی از حیوانات می توانند خیلی بیشتر از انسان عمر کنند.البته با توجه به زندگی انها در محیط طبیعی جای تعجب نیست.لیکن تخریب زیستگاه های انها ضرر زیادی به حیوانات زده و بیشتر انها در محیط های بسته زود خواهند مرد مگر انکه جای انها مناسب باشد و نگهداری خوبی از انها صورت گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار