طرز تهیه‌ی رولت توت فرنگی
کد خبر: ۸۱۲۷۱
تاریخ انتشار: 2017 August 04    -    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
امروز تصمیم داریم روش تهیه‌ی یکی از انواع رولت را به شما آموزش دهیم. این رولت، بسیار لذیذ بوده و مراحل پخت آسانی دارد. برای آشنایی با روش تهیه و مواد اولیه‌ی رولت توت فرنگی، با ما همراه باشید.
طرز تهیه‌ی رولت توت فرنگی
 
اختصاصی تابناک باتو؛ امروز تصمیم داریم روش تهیه‌ی یکی از انواع رولت را به شما آموزش دهیم. این رولت، بسیار لذیذ بوده و مراحل پخت آسانی دارد. برای آشنایی با روش تهیه و مواد اولیه‌ی رولت توت فرنگی، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی رولت توت فرنگی

مواد لازم:

شکر: 125 گرم
آرد: 125 گرم
تخم مرغ: 3 عدد
مربای توت فرنگی: نصف پیمانه
روغن: به میزان لازم

طرز تهیه:

فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد روشن می‌کنیم. شکر و تخم مرغ را به مدت ده دقیقه با هم‌زن برقی، می‌زنیم. نصف آرد را الک می‌کنیم و به مخلوط شکر و تخم مرغ می‌افزاییم و خوب هم می‌زنیم. 

پس از آن، نیم دیگر آرد را به آن اضافه کرده و خوب ورز می‌دهیم. در همین حال، یک قاشق غذاخوری آب ولرم نیز به مواد اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.

خمیر را در قالب مستطیل شکلی که از قبل در آن کاغذ روغنی پهن کرده و آن را چرب کرده‌ایم به ضخامت نیم سانتیمتر پهن می‌کنیم. قالب را به مدت ده تا دوازده دقیقه داخل فر قرار می‌دهیم تا خمیر، طلایی رنگ شود.

قالب را از فر خارج می‌کنیم. سطح کیک آماده شده را با مربای توت فرنگی پوشانده و با کمک کاغذ روغنی خمیر را به دور مربا، رول می‌کنیم و می‌پیچیم. اگر دوست داشتید، می‌توانید کمی شکر یا پودر قند روی سطح رولت بپاشید.

رولت آماه شده را کناری قرار می‌دهیم تا خنک شود سپس آن را برش زده و سرو می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: tareekaa
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار