نشانه هایی که می گویند اعتماد به نفس ندارید
کد خبر: ۸۱۱۹۳
تاریخ انتشار: 2017 August 02    -    ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
معمولا کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند روی دیدگاه و نظرات دیگران متمرکز می شوند و ناسازگاری ها را نمی توانند تحمل کنند. آن ها ترجیح می دهند با انسان های منفی و ناراضی ارتباط برقرار کنند.
 نشانه هایی که می گویند اعتماد به نفس ندارید
 
نشانه هایی که می گویند اعتماد به نفس نداریدبه گزارش «تابناک با تو»؛ خودباوری یا اعتماد به نفس یکی از شرایط روحی است که شخص در آن بخاطر تجربه‌های قبلی، به توانایی‌ها و استعدادهای خود در موفقیت انجام کارها بطور موفقیت‌آمیز اعتماد و باور دارد. خصوصیت دارا بودن اعتمادِ به خویشتن نقش حیاتی در توسعه و پیشرفت و موفقیت‌های یک فرد ایفا می‌کند. در این میان نداشتن اعتماد به نفس نشانه هایی دارد که در زیر آمده است:
 
تکرار کلمه ببخشید
بعضی افراد باورشان این است که هر مشکل و اشتباهی که پیش بیاید مقصر آن ها هستند و باید عذرخواهی کنند. به عنوان مثال اگر عابری به آن ها برخورد کند عذرخواهی می کنند.
راه حل: اگر شما همچین باوری دارید قبل از عذرخواهی موقعیت را ارزیابی کنید و ببینید آیا واقعا کار بدی کرده اید که مجبور به عذرخواهی هستید؟
 
فقط یه شانس بود
بعضی ها در زندگی به موفقیت هایی می رسند اما در جواب تبریک دیگران می گویند:
شانس آوردم یا یهویی اتفاق افتاد. آن ها تلاش هایی که برای آن موفقیت کرده اند را فراموش می کنند و ادعا می کنند که تنها شانس باعث این موفقیت شده
راه حل: اعتراف کنید که عالی هستید و وقتی دیگران تبریک می گویند به جای بهانه آوردن کافی است بگویید: متشکرم.
 نشانه هایی که می گویند اعتماد به نفس ندارید
 
دوست دارم بدونم چه فکری درباره من میکنن
معمولا کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند روی دیدگاه و نظرات دیگران متمرکز می شوند و ناسازگاری ها را نمی توانند تحمل کنند. آن ها ترجیح می دهند با انسان های منفی و ناراضی ارتباط برقرار کنند.
راه حل: ابتدا این را درک کنید که همه آدم ها به فکر خودشان هستند و کسی به شما فکر نمی کند.
 آدم های ناسازگار و متناقض را که دائم نسبت به شما نظر منفی دارند از زندگی خود دور کنید.
 

دوست دارم چرت بزنم
اعتماد به نفس پایین تنها بازخورد رفتاری ندارد بلکه عوارض جسمی هم دارد، مثل خستگی و خواب آلودگی بی دلیل، این افراد در چنین شرایطی از مشکلات و نگرانی ها دوری می کنند.
 

نمیدونم چی انتخاب کنم
اگر دائم از پیشخدمت رستوران برای انتخاب غذا وقت می خواهید باید به اعتماد به نفس خود شک کنید. کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند نمی تواند تصمیمات ساده را سریع بگیرند و یا این که حتی نظرشان را تغییر دهند.
 

جملات ناخوشایند درباره خود
کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند دائم خودشان را مسخره می کنند و هنگامی که درباره خودشان حرف می زنند جملات ناخوشایندی را به کارمی برند.  آن ها تصور می کنند که دیگران فقط نقص های شان را می بینند پس بهتر است که خودشان این نقص ها را تمسخر کنند تا دیگران.
راه حل: اگر شما توجه دیگران را به نقص های تان جلب نکنید دیگران هرگز متوجه آن ها نخواهند شد.
 
نشانه هایی که می گویند اعتماد به نفس ندارید
 
جملاتی مثل:  شاید،  اگه شتباه نکنم،  یه جورایی و… بهانه هایی هستند برای این که شاید چیزی که می گویند اشتباه باشد.
راه حل: جملاتی که به زبان می آورید را کنترل کنید و این را بدانید که همه آدم ها حرف های شان ۱۰۰ درصد درست نیست.
 

همه اینو میگن
بیشتر مردم اینجوری فکر میکنن، بیشتر مردم چنین چیزی رو میخوان و مواردی از این قبیل نشان می دهد که نمی خواهید عقیده خودتان را به زبان بیاورید.
راه حل: این را بدانید که تنها نظر شخصی شکل گرفته شماست که به شما شخصیت می دهد.
 

نظرم متفاوت بود اما موافقم
آیا تا به حال با افرادی رو به رو شده اید که حتی در زمینه های حرفه ای خودشان هم با نظرات افرادی که شخصیتی کاریزماتیک دارند موافق هستند؟ آن ها هیچوقت بحث نمی کنند و همیشه موافق هستند، آن ها افراد آسان گیری نیستند بلکه ترس از اشتباه و شکست دارند.
راه حل: این را درک کنید که غریبه ها هرگز نمی توانند تشخیص دهند که چه چیزی برای شما بهتر است و چه نظری باید داشته باشید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار