۱۵ اعتیاد عجیب و غریب +عکس
کد خبر: ۸۱۱۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 August 02    -    ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
باید به یاد داشت که اعتیاد یک بیماری روحی-روانی است. شاید با دیدن و خواندن این مطالب حس کنید که افراد این کارها را برای جلب توجه انجام می‌دهند، اما واقعیت این است که امکان اعتیاد افراد به همه چیز وجود دارد. این موضوع با بخشی از مغز که مربوط به شادی و لذت است در ارتباط است. در ادامه با این ۱۵ نوع اعتیاد باورنکردنی با ما همراه باشید.

۱.نوشیدن خون انسان
 
با ۱۵ اعتیاد عجیب و غریب آشنا شوید

زنی به نام جولیا کاپلز از پنسیلوانیا به مدت ۳۰ سال هر روز خون انسان نوشیده است و بعضی وقت‌ها این میزان به ماهی نیم گالن هم می‌رسد. او راجع به این کارش گفته که نوشیدن خون باعث میشود احساس سرزندگی و زیبایی کند.
 


۲. خرید کردن
 
با ۱۵ اعتیاد عجیب و غریب آشنا شوید

این اعتیاد درواقع اعتیادی به رسمیت شناخته شده است و oniomania نام دارد. شاید به نظر خنده دارد بیاید اما این افراد نمی‌توانند خودشان را کنترل کنند و کلی قرض و بدهی برای خرید چیزهای مختلف به بار می‌آوردند. این موضوع گاهی از افسردگی و یک سری چیزهای دیگر ناشی شده و قابل درمان است.
 


۳. ورزش کردن
 
با ۱۵ اعتیاد عجیب و غریب آشنا شوید

شاید این نوع اعتیاد بدترین نوع اعتیاد نباشد اما همچنان پیامدهای منفی خودش را دارد. مثلا ورزش کردن با داشتن جراحت و مصدومیت، اهمیت بیش از حد به کالری و وزن و غیره. معتادین به ورزش گاهی روزانه ۲ تا ۳ ساعت روزانه ورزش می‌کنند که این کار فشار را بر روی قلب و بدن افزایش می‌دهد. گاهی اوقات تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۰٪ دوندگان و کسانی که بدنسازی کار می‌کنند به ورزش کردن معتاد هستند.
 


۴. برنزه کردن
 
با ۱۵ اعتیاد عجیب و غریب آشنا شوید

افراد این دسته وقتی معتاد نامیده می‌شوند که بیش از ۸ تا ۱۰ بار در طی ماه زیر خورشید دراز بکشند یا به سالن‌های برنزه مراجعه کنند. اما باید مراقب بود چراکه که سرطان از پیامدهای افراطی برنزه کردن است. این موضوع می‌تواند باعث پیری زودرس نیز بشود چراکه  ممکن است در سن ۴۰ سالگی ۷۵ ساله بنظر برسید.
 


۵. نوشیدن ادرار
 
با ۱۵ اعتیاد عجیب و غریب آشنا شوید

زنی که در ۵۰ سالگی‌اش بسر می‎‌برد ادرار خودش را می‌نوشد. او همچنین از ادرار خود برای شستن چشم‌ها، سینوس‌ها و دندان‌هایش استفاده می‌کند. او ادعا می‌کند که ادرارش مزهٔ آب دارد و او قصد متوقف کردن این کار را ندارد.
 


۶. کندن موها
 
با ۱۵ اعتیاد عجیب و غریب آشنا شوید

کندن موها نوعی اختلال است که مردم در آن تمایل زیادی به کنده موها، ابرو، موی سر، مژه، ریش و سبیل، دستها و هرجای دیگری دارند. افرادی که به این شرایط مبتلا هستند سطوح بالایی از استرس و اضطراب را تجربه می‌کنند و با کندن موهایشان آرام می‌گیرند. افراد مبتلا گاهی اوقات موهایشان را می‌جوند یا می‌خورند.
 


۷. بازی ‌های ویدیویی
 
با ۱۵ اعتیاد عجیب و غریب آشنا شوید

افرادی که معتاد به بازی‌های ویدیویی هستند اغلب از زندگی و روابط واقعی کناره گیری می‌کنند و به جای آن بر روابط آنلاین و بازی‌ها تمرکز می‌کنند. افراد مبتلا به بازی‌های ویدیویی اغلب مرد و زیر ۳۰ سال هستند اما این موضوع همیشه صادق نیست. حتی افرادی هم بوده‌اند که سر این موضوع مرده‌اند چراکه برای غذاخوردن یا حمام کردن از سرجایشان پانشده‌اند.
 


۸. پیرسینگ
 
با ۱۵ اعتیاد عجیب و غریب آشنا شوید

افراد هم می‌توانند به پیرسینگ، هم به عمل زیبایی وهم به تتو کردن معتاد شوند. با اینکه نام رسمی‌ای برای این اختلال وجود ندارد اما افراد این دسته نمی‌توانند دست از اصلاح بدن خودشان بردارند.
 


۹. خوردن شیشه
 
با ۱۵ اعتیاد عجیب و غریب آشنا شوید

اعتیاد به خوردن شیشه با نام رسمی Hyalophagia شناخته میشود. افرادی که شیشه می‌خورند اغلب اعتراف کرده‌اند که از توجه دیگران لذت می‌برند ولی این کار همانطور که می‌توانید تصور کنید باعث صدمات جدی‌ و سختی می‌شود.
 


۱۰. خوردن خاک
 
با ۱۵ اعتیاد عجیب و غریب آشنا شوید 
 
خوردن خاک درواقع نوعی از اختلال  pica است که باعث می‌شود افراد چیزهایی غیر از غذای واقعی بخورند. خوردن خاک در یک سری از فرهنگ‌ها رایج است اما اگر به میزان زیاد مصرف شود و به چیزهای دیگری که داخل خاک وجود دارد توجه نشود می‌تواند بسیار خطرناک باشد.
 


۱۱. خوردن صابون یا پودرلباسشویی
 
با ۱۵ اعتیاد عجیب و غریب آشنا شوید

خوردن صابون هم فرم دیگری از اختلال pica است. خوردن صابون باعث روان شدن روده‌ها می‌شود و افرادی بوده‌اند که ازخوردن پودرلباسشویی مرده‌اند. اما اینها باعث نمی‌شود که افراد دست از خوردن آن بردارند و این موضوع شایع‌تر از آن است که فکر می‌کنید.
 


۱۲. مکیدن شست دست
 
با ۱۵ اعتیاد عجیب و غریب آشنا شوید

این شرایط درمیان کودکان شایع است اما می‌تواند در بزرگسالی هم به اعتیاد تبدیل شود. جدای از خجالت آور بودن، این موضوع می‌تواند باعث مشکلات دندان، زخم و بیماری‌های دیگر شود. کسانیکه به این اعتیاد دچار هستند باید توجه زیادی به تمیزی دست‌ها و ناخن‌هایشان داشته باشند.
 


۱۳. عشق یکطرفه
 
با ۱۵ اعتیاد عجیب و غریب آشنا شوید

شاید باورکردن این نوع اعتیاد از اعتیاد به خوردن صابون هم سخت‌تر باشد اما افراد می‌توانند به درد و رنج عشق یکطرفه معتاد شوند. این موضوع از لحاظ علمی بررسی شده و از افراد مبتلا اسکن مغزی گرفته شده که نشان داده این شرایط مانند اعتیاد به کوکائین می‎‌باشد.
 


۱۴. خوردن گچ
 
با ۱۵ اعتیاد عجیب و غریب آشنا شوید

این یک نوع عجیب دیگر از اختلال pica است و درمیان بزرگسالان شایع است. با اینکه گچ‌ها برچسب غیرسمی دارند اما در مسیر تولیدشان و رسیدن به دست افراد ممکن است توسط خیلی چیزها آلوده شوند.
 


۱۵. خوردن خاکستر
 
با ۱۵ اعتیاد عجیب و غریب آشنا شوید

افراد در این نوع اعیتاد بیشتر خاکستر سیگار می‌خورند اما دیده شده کسانی که خاکستر مردگان و درگذشتگان‌شان را هم خورده‌اند. این نوع از اختلال pica از کم خونی ناشی می‌شود و می‌تواند به دلیل مواد سمی داخل خاکستر موجب ایجاد مشکلات گوارشی و بیماری‌های دیگری بشود.
 
دیجی رو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
1
18
اعتیاد به دروغگویی - اختلاس و رشوه گیری را هم اضافه کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
2
3
نصف ایرانیها اعتیاد به خاک دارند. من خودم تو بچگیام غذای اصلیم مهر بود
اسماعیل
|
United States
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
اعتیاد به خوردن خاک معمولا بخاطر کم خونی است. کسانی که کم خون هستند شدیدا علاقه دارند که خاک بخورند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار