پیوند امید با نوجوان ایرانی
کد خبر: ۸۱۱۱۹
تاریخ انتشار: 2017 August 01    -    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
«به گزارش تابناک باتو» در جلسه رونمایی از هویت بصری و آرم شبکه امید، قائم مقام معاون سیما از افتتاح رسمی این شبکه در روز ولادت امام رضا (ع) خبر داد.
 
پیوند امید با نوجوان ایرانی
 
به گزارش روابط عمومی سیما؛ دکتر پورحسین در سخنانی با اشاره به ویژگی های دوران نوجوانی آن را گذر کودکی به بزرگ سالی خواند و اضافه کرد: روانشناسان این مرحله از زندگی را شخصیت چند رغبتی و چند ظرفیتی می خوانند و آن را بهترین زمان برای وجوه عاطفی فرد می دانند که در هدایت زندگی فرد تاثیر بسزایی دارد.

 وی توجه رسانه به حوزه نوجوان را از اقدامات موثر در پرورش فکری نوجوانان کشور توصیف کرد و ادامه داد: به طور سنتی برنامه های نوجوان در کنار کارهای کودک قرار گرفته است. اگر چه ضرورت شکل گیری شبکه ای با رویکرد نوجوان همواره در رسانه ملی احساس می شد ولی این نگاه دو سال پیش و به دنبال تاکید مقام معظم رهبری به صورت جدی دنبال شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در نظام تربیتی ما برای دوره نوجوانی برنامه خاصی وجود ندارد و این شبکه می تواند پاسخگوی بخشی از مطالبات این گروه سنی باشد.

در ادامه دکتر سالم مدیر شبکه امید با اشاره به ویژگی های فردی و اجتماعی نوجوانان بر ضرورت های راه اندازی شبکه ای برای نوجوانان تاکید کرد و گفت: شبکه امید برای گروه سنی 12تا 18 سال تعریف شده است. گروهی که براساس آمار موجود جمعیتی بالغ بر 5 میلیون نفر از جمعیت کشورمان را تشکیل می دهند.

وی نوجوانی را دوران تغییرات ذائقه، رشد معرفتی، جسمانی و عقلانی دانست و اضافه کرد: در کشور ما متاسفانه تمام هیجانات و شور و نشاط نوجوانی با مقوله ای به نام کنکور کنترل و مدیریت می شود.

دکتر سالم با انتقاد از سیستم آموزشی کشور اضافه کرد: اولویت امر آموزش بر مقوله پرورش از اشکالات اساسی کشور ماست. با این سیستم تنها به مفروضات افراد اضافه می شود و موضوعات دیگری همچون مهارت های اجتماعی، اقتصادی وحرفه ای و... به محاق فراموشی رفته اند.

وی مأموریت اصلی شبکه را در دو حوزه عنوان کرد و گفت: حوزه اول آنتن شبکه و حوزه دوم ارتباطات تعاملی با نوجوانان است. در بخش آنتن شبکه، طراحی، تولید، تأمین و پخش برنامه های تلویزیونی در نظر گرفته شده است و در بخش تعاملی در نظر داریم از طریق برنامه های حضوری و سایبری و در قالب باشگاه امید به جذب مشارکت فعال نوجوانان در شبکه بپردازیم.

در این نشست احسان کاوه طراح هویت بصری شبکه به تشریح جزئیات طرح پرداخت و گفت: طراحی نشان، یکی از مهمترین مراحل هویت سازی یک برند است. آنچه به عنوان مهمترین عناصر مفهومی در طراحی نشان شبکه امید در نظر گرفته شد، عنصر پویایی، انرژی، حرکت، رشد و جسارت است که در سایه فرهنگ ایرانی اسلامی بایستی به یک عنصر گرافیکی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: در طراحى این نشان به شکل عمده اى از عنصر جوانه در فرمى بته جقه اى استفاده شده است. جوانه عنصر پویایى، رشد و تازگى است، جوانه اى که از دانه اش سر بیرون زده و به سمت نور حرکت مى کند. این نشان از فرمى کروى بیرون زده و حرکتى پر انرژى و رو به بالا دارد. بته جقه نیز نمادى ایرانى است که دو بار در فرم قابل تشخیص است. بخش زیرى نیز پوسته دانه و زمینى است که جوانه از آن سر بیرون آورده است.

در خاتمه عرفان فیضی بازیگر نوجوان مجموعه تلویزیونی «پرستاران» از لوگوی شبکه امید رونمایی کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار