عامل اصلی گرانی گوشت مشخص شد
کد خبر: ۸۰۹۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 30    -    ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اشاره به دپو دام توسط دامداران با توجه به عید قربان گفت: متاسفانه از اول مرداد ماه دوباره شاهد افزایش قیمت گوشت در بازار بوده‌ایم، چرا که آنچه در بازار مشاهده می‌شود، با وعده مسئولان وزارت جهاد در مورد عرضه دام فاصله دارد.
 
قیمت گوشت گوسفندی و حتی گوساله مجددا در این هفته گذشته افزایش یافت و این روند صعودی با شروع هفته جاری نیز ادامه پیدا کرد تا جایی که قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی به 40 هزار تومان رسیده است.
 
نکته قابل توجه اینجاست که این نرخ مربوط به میادین میوه وتره‌بار بوده و شاهد قیمت‌های بالاتری برای این محصول در بسته بندی‌های شرکتی و فروشگاهی هستیم.
 
البته در این میان گوشت‌های تازه وارداتی نیز در سطح شهر به فروش می رسد که قیمت آن‌ها معقول‌تر و کمتر از گوشت داخلی است و با قیمت هر کیلو 35 هزار تا 36 هزار تومان در سطح شهر به دست مصرف کننده می‌رسد.
 
متأسفانه مسئولان درباره عرضه دام در بازار برای تعدیل قیمت تنها حرف می‌زنند و نتیجه آن افزایش قیمت گوشت در بازار در هر هفته است.
 
 
علاوه بر این افزایش قمیت گوشت گوسفندی به بازار گوشت گوساله نیز سرایت کرده و قیمت هر کیلو از این محصول به 36 هزار و 500 تومان رسیده است.
 
 
در این رابطه علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی پایتخت در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان با تایید افزایش قیمت و علت آن گفت: متاسفانه از اول مرداد ماه دوباره شاهد افزایش قیمت گوشت در بازار بوده‌ایم، چرا که آنچه در بازار مشاهده می‌شود، با وعده مسئولان وزارت جهاد در مورد عرضه دام فاصله دارد.
 
وی در خصوص ورود عرضه دام عشایر برای کنترل قیمت در بازار تصریح کرد: اول اینکه این اتفاق هنوز نیفتاده و دیگر آنکه دام عشایر مورد پسند پایتخت نشینان نیست، چرا که ترکیبی از دام‌های مختلف از جمله بز و میش هم هست، اما کشتارگاه‌های تهران دام دست چین و گوشت ممتاز و فانتزی را می‌خواهند که معمولا در بین دام‌های استان کردستان یافت می‌شود.
 
به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در عین حال شنیده‌ایم که صادرات دام به عراق برای کنترل بازار داخل متوقف شده است.
 
ملکی نزدیک شدن عید قربان را یکی دیگر از عواملی عنوان کرد که دامداران ترجیح می‌دهند، تا 12 روز آینده دام خود را دپو کرده و به بازار عرضه نکنند، تا بتوانند با قیمت بهتری در روز عید قربان گوسفندها را به فروش برسانند.  
میزان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
2
شروع دولت روحانی دور اول گوشت 20 و خورده ای بود الان باید دعا کنیم همون 40 بمونه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار