پلیس فداکار جان سرنشینان را نجات داد و راهی ICU شد
کد خبر: ۸۰۹۲۵
تاریخ انتشار: 2017 July 30    -    ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
رئیس پلیس راه کرمانشاه از واژگونی کامیون حامل سوخت و نجات معجزه آسا مردم در اثر انفجار شدید خبر داد و گفت: به دنبال این حادثه یکی از عوامل پلیس راه به علت آسیب دیدن از ناحیه ریه در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شده است.
 
سرهنگ محمد حیدری اظهار کرد: شامگاه گذشته ماموران گشت پلیس راه سرپل ذهاب مستقر در گردنه پاتاق متوجه یک دستگاه کامیون تانکر عراقی حامل سوخت شدند که در مسیر سراشیبی به سمت سرپل ذهاب به علت نقص در سیستم ترمز، به صورت غیر قابل کنترلی در حال حرکت بود.

وی افزود: گشت پلیس راه بلافاصله مراتب را به پاسگاه پلیس راه که اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های حامل مسافر برای ثبت ساعت متوقف شده بودند، اطلاع داد که در پی آن مقابل پاسگاه تخلیه شد، سپس عوامل انتظامی در حال حرکت به موازات کامیون با وسایل صوتی و اشاره دست به راننده اعلام کردند که کامیون را به سمت شانه خاکی و زمین‌های اطراف هدایت کند، اما وی از ترس جان از انجام این کار خودداری کرد و به حرکت خود ادامه داد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کامیون در ورودی شهرستان سرپل ذهاب پس از برخورد با یک دستگاه سواری پژو، تعادل خود را از دست داده و واژگون شده است، تصریح کرد: بر اثر برخورد ایجاد شده راننده و سه نفر سرنشین پژو مصدوم و در داخل خودرو گرفتار شدند، محموله کامیون نیز پس از چند دقیقه دچار حریق شد و دود حاوی گاز‌های سمی ناشی از احتراق به سمت سواری پژو متمایل شد، لذا مأموران گشت برای ر‌هایی و نجات سرنشینان پژو با کمک مردم وارد صحنه شدند و آنان را از خطر سوختگی و خفگی نجات دادند.

سرهنگ حیدری با اشاره به سوره مبارکه مائده آیه ۳۲ که «هرکس انسانی را از مرگ ر‌هایی بخشد، چنان است که همه مردم را حیات بخشیده است»، گفت: مأمور گشت پلیس راه سرپل ذهاب به نام ستوان خزایی که برای نجات راننده و سرنشینان پژو بیشتر از حاضران در صحنه در معرض گاز‌های سمی قرار گرفته بود، در صحنه حادثه بیهوش و به بیمارستان منتقل شد و هم اکنون نیز در بخش مراقت‌های ویژه بیمارستان به علت آسیب دیدن از ناحیه ریه بستری شده است.

وی در پایان متذکر شد: از ابتدای سال جاری تاکنون چندین مورد واژگونی کامیون‌های حامل سوخت ایرانی و عراقی در محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه روی داده است که خوشبختانه با اقدام به موقع پلیس راه و سایر ارگان‌های امدادی صحنه این حوادث مدیریت شده و با کمترین خسارات ختم به خیر شده اند، اما لازم است در سطح مدیریت بحران استان برای پیشگیری و از وقوع این نوع حوادث و مدیریت تبعات احتمالی آن مانند انفجار در مناطق مسکونی، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع و... پیش بینی‌های لازم صورت گیرد.
 
میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار