عشق شهسوارانه چیست؟
کد خبر: ۸۰۹۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 30    -    ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
برگ هایی از تاریخ؛
او پس از آن به ماجراجویی و انجام کارهایی که به شجاعت نیاز دارد می پرداخت و در نهایت عشق خود را در برابر عموم آشکار می کرد. اما در این نوع از عشق آن دو هیچگاه به یکدیگر نمی رسیدند و داستان این گونه به پایان می رسید.
عشق شهسوارانه چیست؟ 
عشق شهسوارانه چیست؟اختصاصی «تابناک با تو»؛ عشق شهسوارانه «courtly love» یک نوع رویکرد متمایز به عشق در ادبیات قرون وسطا بوده است و اصطلاحی رایج در اروپای آن زمان به شمار می رفت.

در عشق شهسورانه اغلب زنان درخواست های مختلفی را از شوالیه ها داشتند و آنها نیز برای رسیدن به زن مورد علاقه و اجرای خواسته های او از هیچ خطر پذیری دریغ نمی کردند.

عشق شهسوارانه در چندین مرحله خلاصه می شد: دیدن بانوی مورد نظر و شیفته ی او شدن، تحسین و به شگفت آمدن از فضایل مادی و معنوی او از دور، فداکاری و جان فشانی برای او، در مرحله ی چهارم عدم پذیرش توأم با وقار از سوی بانوی مورد نظر بوده است. سپس شوالیه به اظهار مجدد عشق می پرداخت و در برابر زن مورد علاقه اش زانو می زد و به سوگند یادکردن های بسیار برای اثبات عشق خود می پرداخت.
 
عشق شهسوارانه چیست؟ 
 
شوالیه پس از آن به ماجراجویی و انجام کارهایی که به شجاعت نیاز دارد می پرداخت و در نهایت عشق نهانی خود را در برابر عموم آشکار می کرد. اما در این نوع از عشق آن دو هیچگاه به یکدیگر نمی رسیدند و داستان به شکل غم انگیزی به پایان می رسید.
 
ریشه  های این نوع از عشق ابتدا در داستانها شکل گرفت. پاک سیرتی، نجابت و شجاعت مرد برای تصاحب زن مورد علاقه اش در داستان های قرون وسطایی بسیار آمده است. این نوع از ابراز علاقه به عنوان ابزاری اجتماعی در قرن یازده میلادی و برای اولین بار توسط نورمن ها اجرا شد.

فردی به نام "گاتسون پاریس" اولین شخصی بود که این نوع از مراحل را در پیش گرفت و پس از او بسیاری از شوآلیه ها و سلحشوران برای تحت تأثیر قرار دادن زنان نجیب زاده از این روش استفاده می کردند. گاهی اوقات این عشق های آتشین به جنگ و خون ریزی نیز تبدیل می شد. در این نوع عشق بیشتر شور و اشتیاق برای رسیدن مهم بود تا رابطه ی جنسی. شوالیه ها با جنگیدن برای عشقشان سعی می کردند شور و علاقه ی خود را به او نشان دهند و زنان نجیب زاده و اشرافی را تصاحب کنند.
 
عشق شهسوارانه چیست؟
 
منابع: courtlylove wikipedia
Historywonders
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریخ
|
Germany
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
7
مردم ساده زیست برای پادشاه و هوسهای او شعرهای پاکی می سرودند و هر قدمی که ان شاه برمیداشت با زیباترین کلمات می اراستند تا برای همنوعان خودشان قابل قبول باشد و همه پادشاه را دوست داشته باشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار