دورافتاده ترین و منزوی ترین مناطق دنیا را بشناسید
کد خبر: ۸۰۸۷۳
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 30    -    ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
در این میان آدم هایی هم پیدا می شوند که برخلاف جریان آب شنا می کنند و زندگی در دورافتاده ترین و صعب العبورترین مناطق دنیا را ترجیح می دهند و به همه ی بایدهای مرسوم زندگی مدرن پشت پا می زنند. با چند نمونه از آن ها آشنا می شویم.
زندگی در دورافتاده ترین مناطق دنیااختصاصی «تابناک با تو»؛ تقریبا تمام مردم در جستجوی ساخت خانه در مراکز شهری و با امکانات رفاهی گسترده هستند، اما در این میان آدم هایی هم پیدا می شوند که برخلاف جریان آب شنا می کنند و زندگی در دورافتاده ترین و صعب العبورترین مناطق دنیا را ترجیح می دهند و به همه ی بایدهای مرسوم زندگی مدرن پشت پا می زنند. با چند نمونه از آن ها آشنا می شویم.


خانواده ی أچلی، آلاسکا
وقتی سبک زندگی آنها را ببینید تصور می کنید که سوار ماشین زمان شده و در عصر حجر پیاده شده اید. این خانواده ی سه نفره متشکل از پدر، مادر و پسر ۱۳ ساله در یکی از مناطق حیات وحش آلاسکا و صعب العبورترین آن زندگی می کنند. نزدیک ترین منطقه ی مسکونی با آنها ۲۰۰ مایل فاصله دارد. آنها حتی اینترنت هم ندارند و هر ماه یک بار از این منطقه خارج می شوند تا به دیدن اقوام خود در ایالت آلاباما بروند.
 
زندگی در دورافتاده ترین مناطق دنیا
 
جزیره ی ایلیای، آیسلند
شاید بتوان خانه ی قرار گرفته بر روی جزیره ی ایلیای را یکی از دورافتاده ترین مناطق دنیا دانست که در جزیره ی ایلیای آیسلند قرار گرفته است. در این جزیره فقط ۵ خانواده زندگی می کنند. از دهه ی سی قرن بیستم تعداد جمعیت این جزیره رو به کاهش یافت تا جایی که امروز لقب دورافتاده ترین و کم جمعیت ترین نقطه ی دنیا را به خود اختصاص داده است.
 
زندگی در دورافتاده ترین مناطق دنیا
 
فانوس دریایی «بیشوپ راک»
در  کتاب رکوردهای گینس این جزیره به عنوان کوچکترین جزیره ی جهان ثبت شده است. این جزیره در انگلستان قرار دارد و فانوس بیشوپ راک در سال ۱۸۴۷ میلادی و به طول ۵۰ متر بر روی آن ساخته شد. از سال ۱۸۵۸ میلادی نگهبانان فانوس به طور رسمی در آن سکونت یافتند.
 
زندگی در دورافتاده ترین مناطق دنیا

شهر کولمانسکوپ
در اوایل قرن بیستم شهر کولمانسکوپ یکی از شکوفاترین شهرهای نامیبیا بود که در قلب صحرای نامیب قرار داشت. یکی از دلایل اقبال گسترده ی مردم و به خصوص مهاجران آلمانی به این شهر وجود معادن متعدد الماس بود. پس از پایان جنگ جهانی اول ارزش الماس کاهش یافت و مهاجران شهر را ترک کردند و آن را متروک و خالی رها نمودند، تا جایی که در سال ۱۹۵۴ میلادی هیچ کسی در کولمانسکوپ به چشم نمیخورد. شن ها شهر را در خود فروبلعیدند و کولمانسکوپ تبدیل به شهر ارواح شد.
  زندگی در دورافتاده ترین مناطق دنیا

جزیره ی تریستان داکونها

یک جریره ی شبه متروک که در جنوب اقیانوس اطلس قرار دارد. نزدیک ترین نقطه ی خشکی به آن شهر کیپ تاون است که در حدود ۱۷۴۳ مایلی از شرق این منطقه قرار گرفته است. ساکنان جزیره ۳۰۰ نفر هستند و رسیدن به آن با قایق امکانپذیر نیست. بیشتر روزهای تریستان بارانی می باشد و کوه آتشفشانی بزرگی نیمی از جزیره را احاطه کرده است.
 
زندگی در دورافتاده ترین مناطق دنیا
 
دهکده ی لاوِردا
روستایی قدیمی پنهان شده در میان کوه های "گوآدا لاخارای" اسپانیا است. تعداد اندکی از مردم در این روستا در خانه های سنگی زندگی می کنند. این روستا از سیستم آبرسانی و خطوط برق بی بهره است و مردم آن زندگی ابتدایی دارند.
 
زندگی در دورافتاده ترین مناطق دنیا
 
ایستگاه مک موردو
ایستگاه مک موردو در آنترکتیکا یا جنوبگان دورافتاده ترین و جنوبی ترین قاره ی جهان قرار گرفته است. آنترکتیکا پنجمین قاره ی بزرگ جهان به شمار می رود و ۹۹ درصد این قاره با یخ پوشیده شده است. آنترکتیکا از نظر جغرافیایی قطب جنوب را شامل می شود. ساکنان آن از ۱۰۰۰ نفر تجاوز نمی کنند که اغلب آنها پژوهشگران و محققینی هستند که تحت تدابیر معیشتی خاصی زندگی می کنند.
 
 زندگی در دورافتاده ترین مناطق دنیا

صومعه ی «پارو تاکتسانگ»
  به این صومعه لقب «لانه ی ببر» را داده اند. صومعه ای سخت و سنگی که بر حاشیه ی یک صخره در ارتفاع ۳۰۰۰ متری در بوتان قرار گرفته و هنوز هم بوداییان تا به امروز در آنجا به ادای آداب و رسوم و مناسک خود می پردازند.
 
دورافتاده ترین و منزوی ترین مناطق دنیا 
خانه ی سنگی در پرتغال «کازا دو پِندو»
کازا  دو پِندو یا خانه ی سنگی در کوه های (fafe) در پرتغال قرار گرفته است. خانه ی سنگی با چهار قطعه صخره ساخته شده و ما را به یاد سکونتگاههای نخستین می اندازد. در سال ۱۹۷۴ میلادی بنا شده و چون در منطقه ی پرت و دورافتاده ای قرار گرفته سیم کشی برق ندارد اما در عوض یک استخر و یک شومینه ی زیبا از امکانات این خانه ی سنگی به شمار می رود.
 
دورافتاده ترین و منزوی ترین مناطق دنیا 
 
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
3
96
زندگی در یک نقطه دور افتاده بهتر از زندگی در میان ادمهای فضول و نادانی است که وقیحانه بخود اجازه می دهند تا در مورد دیگران و در هر مساله ای اظهار نظر بیجا کنند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
58
بعضی وقتها دلم میخواد هیچکس دور و برم نباشه، ولی ده میلیون نفر دور و برم هست. توی این تهران غروبها کوچه و پس کوچه‌ها هم شلوغ هست.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
چه شاعرانه!
ناشناس
| |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
البته میدونید که اون ده میلیون نفرم همینو میگن
siya
|
United States
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
5
28
سالها پیش که میرفتم تهران امتحان آیلتس بدم یه پسره 45 ساله رو دیدم که ازدواج نکرده بود و اومده بود که آیلتس بگیره بره کانادا وقتی پرسیدم کجای کانادا گفت میخواد بره قطب شمال و با اسکیموها زندگی کنه به فکر رفتم که انسان چقدر میتونه از ابن دنیا زده بشه که بخواد بره اونجاها زندگی کنه متاسفانه اشتباه کردم و زمان طلایی رو برای رفتن از دست دادم ولی هنوزم در تلاشم که برم البته من برم میرم جایی که عشق و حال باشه ما که تو 40 سالگی حسرت رفتن تو دلمون مونده ولی امیدوارم اون تونسته باشه و الان با اسکیموها تو شکار فوک باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
1
16
خود ایران هم همچین مناطقی داره در کوههای زاگرس عشایری زندگی میکنن که حتی شناسنامه هم ندارن چه برسه به اینترنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
4
یه سفر رفتم هندوکش تازه برگشتم جای دنجی بود همه اطافش جنگه اما اونجا اروم دوباره میخوام برگردم اینبار برای همیشه همونجا میمونم الان بیست و سه سال سنمه ده سال دیگه اگر میخوام زنده باسم دلم میخواد جایی باشم که دلم میخواد باشم
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
0
4
در مورد خانواده اول نوشتید ماهی یک بار برای دیدار خانواده در ایالت آلاباما از شمال آلاسکا خارج میشوند. بهتر است اول روی نقشه فاصله آلاباما تا شمال آلاسکا را ببینید بعد این مطلب را درج کنید. فاصله بیش از ۷۰۰۰ کیلومتر است.
اسماعیل
|
United States
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
2
5
جزیره های خصوصی به قیمت 20-30 هزار دلار از اینترنت میتوانید پیدا کنید که فاصله شان از جاهای دیگر خیلی زیاد است ولی بسیار با صفا و دنج برای زندگی. من یک جزیره دور افتاده در اقیانوس آرام دارم که یک خانه 2 خوابه دارد که با انرژی خورشیدی تامین میشود. حدود 10 هکتار است. یک انباری و اسطبل هم دارد. کلا 50 هزار دلار خریدم. با قایق تا نزدیکترین جزیره ای که یک شهرک دارد حدود 6 ساعت راه است. اگر کسی آنجا زندگی کند باید ماهی یکبار برای خرید به جزیره بزرگ برود.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
آدرس بده من شخصا می خوام بیام یک مدتی آنجا مهمانت باشم .
ناشناس
| |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
آقا اسماعیل شما همونی هستی که گفتی یکبار تست دروغ سنجی ازتون گرفته بودن ؟
سیدحسین
| |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
اتفاقا منم فکر کردم : ایشون همونه که : تست دروغ سنج داده...
منم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
1
4
آدم بايد تنها زندگي كنه . از اين آدم هاي از خود راضي دور باشه . اين دنيا لعنتي رو آب ببره
اسماعیل
|
United States
|
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
1
0
ظاهرا تست دروغ سنجی من خیلی طرفدار پیدا کرده است. من آن را گفتم چونکه مساله مربوطه تمام شده و اهمیت آن را از دست داده است. البته مدتها است که فکر میکنم شاید پول خوبی از افشا کردن آن بدست آورم. پول را معمولا کانالهای تلویزیونی و یا روزنامه ها میدهند تا فرد حقه های دروغ سنجی را برای عموم توضیح دهد و تماشاگر پیدا کنند، یا اینکه خود دولت آمریکا پول میدهد که فرد ایرادات دستگاه را برایشان فاش کند تا آن را اصلاح کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار