آیا من یک «خرچنگ» هستم؟
کد خبر: ۸۰۸۷۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 30    -    ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
ويژگي‌هاي خرچنگي از جمله خصلت‌هايي است که انسان‌ها را از موفقيت دور نگه مي‌دارد و باعث مي‌شود تا افرادي که داراي چنين صفت‌هايي هستند ، همواره در عرصه‌ي زندگي، بازنده باشند و جز کينه و نفرت، چيزي در درون خود پرورش ندهند.
 آیا من یک «خرچنگ» هستم؟
 
آیا من یک «خرچنگ» هستم؟به گزارش «تابناک با تو»؛ ويژگي‌هاي مثبت و منفي انساني، مسير زندگي افراد را تعيين مي‌نمايد. افرادي که داراي خصلت‌هاي مثبت باشند، همواره با اتفاق‌هاي خوب در زندگي مواجه مي‌شوند و از لحظه‌هاي زندگي خويش لذت مي‌برند اما انسان‌هايي که داراي صفت‌هاي منفي و زشت هستند ، با مجموعه‌اي از ناملايمت‌ها و مانع‌ها برخورد مي‌کنند که گاهي وقت‌ها فراموش مي‌کنند اين مشکل‌ها، ريشه در درون خودشان دارد.
 
هر يک از انسان‌ها، اين قابليت و توان را دارند که هر روز، يک صفت و ويژگي مثبت را در خود خلق کنند و بر آن مداومت داشته باشند تا با آن صفت و ويژگي مثبت، آرامش و موفقيت را به خود و اطرافيان هديه دهند اما خيلي از انسان‌ها نيز فقط حرف از خوبي‌ها و زيبايي‌ها مي‌زنند ولي در عمل، ذره‌اي مقيد به خوب بودن و خوب زندگي کردن نيستند.

انسان‌هايي که داراي صفت‌هاي منفي و زشت هستند ، با مجموعه‌اي از ناملايمت‌ها و مانع‌ها برخورد مي‌کنند که گاهي وقت‌ها فراموش مي‌کنند اين مشکل‌ها، ريشه در درون خودشان دارد.

ويژگي‌هاي خرچنگي از جمله خصلت‌هايي است که انسان‌ها را از موفقيت دور نگه مي‌دارد و باعث مي‌شود تا افرادي که داراي چنين صفت‌هايي هستند ، همواره در عرصه‌ي زندگي، بازنده باشند و جز کينه و نفرت، چيزي در درون خود پرورش ندهند.

آيا شما مي‌دانيد انسان‌هايي که نگرش خرچنگي دارند ، چگونه افرادي هستند؟ با هم اين نوع نگرش را مرور مي‌کنيم:

تکبر و غرور از جمله ويژگي‌هايي است که انسان را از رشد و کمال بازمي‌دارد.
 
آیا من یک «خرچنگ» هستم؟
 خرچنگ‌ها خيلي مغرورند
تکبر و غرور از جمله ويژگي‌هايي است که انسان را از رشد و کمال بازمي‌دارد. انسان‌هايي که داراي غرور کاذب هستند، همواره خود را برتر از ديگران مي‌دانند و فکر مي‌کنند ديگران ، انسان‌هايي نادان و خود ، انسان‌هايي سرشار از علم و دانش هستند. اين ويژگي‌ از جمله ويژگي‌هاي خرچنگي است که افراد را در سقوط خطرناکي قرار مي‌دهد و باعث مي‌شود محبوبيت‌شان خدشه‌دار شود و افراد از آنان دوري کنند. خالق مهربان نيز در کتاب زندگي، «قرآن مجيد» مي‌فرمايد: « به‌درستي که خداوند نيز انسان‌هاي مغرور و فخر‌فروش را دوست نمي‌دارد.» بنابراين، تکبر و غرور، از بدترين ويژگي‌هايي است که باعث دور شدن انسان‌ها از مسير موفقيت و نشاط مي‌شود و اين افراد را در پيله‌اي از خودستايي و خودفريبي نگه مي‌دارد  و به فرموده‌ي پيامبر‌ اکرم (ص): کبر و غرور، گناهي است که قابل بخشش نيست.»

حسادت، انسان را به تباهي و نابودي مي‌کشاند و انسان‌هاي حسود ، اولين اقدام‌شان، سلب آرامش و آسايش خود مي‌باشد.

 خرچنگ‌ها خيلي حسودند
حسادت، انسان را به تباهي و نابودي مي‌کشاند و انسان‌هاي حسود ، اولين اقدام‌شان، سلب آرامش و آسايش خود مي‌باشد. از حسادت فقط يک نتيجه عايد حسود مي‌شود و آن، از بين رفتن تدريجي خود اوست. حسادت از جمله ويژگي‌هاي خرچنگي است که روزگار انسان‌ها را تيره و تار مي‌کند. افراد حسود هميشه حسرت داشته‌هاي ديگران را مي‌خورند و سعي مي‌کنند چون خود چنين چيزهايي را ندارند ، ديگران را نيز از داشتن آن دارايي‌ها دور کنند. آنان به فکر رشد و کمال خويش نيستند و فقط مي‌خواهند مانع ديگران از رسيدن به موفقيت‌هاي بيشتر شوند. انسان‌هاي حسود، به‌طور معمول افراد بي‌لياقتي هستند که به دليل ضعف در اراده و همت، هميشه با حسادت، عدم موفقيت‌هاي خود را جبران مي‌کنند. اين گروه‌ ، افراد خطرناکي هستند که بايد از آنان دوري کرد تا آتش حسادت و کينه‌شان، به انسان ضرري نرساند.

انسان هاي خود پسند ، غافل از اين قانون مهم و اساسي کائنات هستند که به ميزان سخاوت هر انساني براي او در زندگي، گشايش و ثروت ايجاد خواهد شد.
 
آیا من یک «خرچنگ» هستم؟
 
خرچنگ‌ها همه‌چيز را براي خود مي‌خواهند
 خودخواهي و خودپسندي، از بدترين ويژگي‌هايي است که انسان را از خوب زندگي کردن دور نگه مي‌دارد ، وقتي ما همه‌ي چيزهاي خوب را براي خود بخواهيم و براي ديگران حقي قائل نشويم، دچار بيماري خودخواهي و خودپسندي مي‌شويم. از نشانه‌هاي ديگر نگرش خرچنگي، همين ويژگي‌ است که انسان را به مرحله‌ي‌ نابودي مي‌کشاند، بزرگي مي‌گويد: « تمام مصيبت‌هايي که بر ما وارد مي‌شود ، مربوط  به يک نفر است، آن هم خود ما هستيم.» انسان‌هاي خودخواه ، همه‌ي دوستان خود را از دست مي‌دهند چرا که آنان فقط به منافع خويش مي‌نگرند و هميشه سعي مي‌کنند به منابع قدرت و ثروت، نزديک شوند و به هر وسيله‌اي که امکان‌پذير است، خود را داراي موقعيت و ثروت کنند. آنان غافل از اين قانون مهم و اساسي کائنات هستند که به ميزان سخاوت هر انساني براي او در زندگي، گشايش و ثروت ايجاد خواهد شد. البته اشتباه نشود ، منظور از ثروت ، فقط پول و مقام نيست بلکه مجموعه‌اي از زيبايي‌هاست که خداوند در زندگي انسان، جاري مي‌نمايد.
 
 
خرچنگ‌ها مقام و موقعيت را خيلي دوست دارند
انسان‌هايي که شيفته‌ي مقام و شهرت هستند و براي رسيدن به اين جايگاه به هر کاري دست مي‌زنند ، افراد ناموفق و شکست‌خورده‌اي هستند. اين افراد به‌طور معمول، ديگران را تخريب مي‌کنند تا خود را محبوب کنند ولي آنان نمي‌دانند که محبوبيت انسان‌ها، بيشتر از آنکه يک موضوع زميني باشد ، يک موضوع آسماني است. خداوند به‌واسطه‌ي اعمال و رفتار انسان‌ها، آنان را محبوب مي‌کند و انسان‌هاي ديگر را شيفته‌ي آنان مي‌نمايد. از ويژگي‌هاي منفي افراد خرچنگ صفت، علاقه‌ي بيش از حد به مقام و موقعيت دنيوي است. اين علاقه‌ي زياد فقط آرامش را از آنان مي‌گيرد و باعث مي‌شود مدام دغدغه‌ي رسيدن به مقامي را داشته باشند که شايد هرگز ذره‌اي لياقت آن را نداشته باشند اما چون شيفته‌ي تعريف و تمجيد ديگران هستند ، براي رسيدن به اين موقعيت‌، هر تخلفي را انجام مي‌دهند. اين افراد به‌طور معمول، لياقت انجام کارهاي بزرگ را ندارند چرا که بيشتر انرژي خود را صرف کارهاي عبث و بيهوده مي‌کنند تا خود را محبوب و دلنشين جلوه دهند. البته شايد در برخي مواقع در مقاطع کوتاهي موفق شوند ولي در درازمدت، اين افراد به‌طور قطع شکست مي‌خورند.

چهره‌هاي شاد و خندان، داراي انرژي مثبت فراواني هستند و اين انرژي رشد دهنده‌ را به ديگران نيز انتقال مي‌دهند ولي انسان‌هاي عبوس و گرفته ، مدام با پيام‌هاي منفي، ذهن ديگران را خدشه‌دار مي‌نمايند.
  آیا من یک «خرچنگ» هستم؟
 
خرچنگ‌‌ها ظاهري عبوس و خشن دارند
چهره‌هاي شاد و خندان، داراي انرژي مثبت فراواني هستند و اين انرژي رشد دهنده‌ را به ديگران نيز انتقال مي‌دهند ولي انسان‌هاي عبوس و گرفته ، مدام با پيام‌هاي منفي، ذهن ديگران را خدشه‌دار مي‌نمايند و باعث ناراحتي اطرافيان مي‌شوند. لبخند ، کليد يک ارتباط موفق و سازنده است و در اصل، انسان‌هايي که چهره‌ي شاد و خنداني دارند ، ذهن‌هاي خلاق‌تر و پوياتري دارند. از ويژگي‌هاي منفي افراد خرچنگ صفت، ظاهري عبوس و خشمناک است. آناني که چنين حالتي را هميشه با خود تمرين مي‌کنند ، هر روز نااميدي و ياس را براي خود و ديگران ايجاد مي‌کنند. آنان هميشه  با زورگويي و قدرت‌نمايي، به دنبال اثبات خود هستند غافل از اين که انسان‌ها با حسن خلق مي‌توانند در قلب‌ها نفوذ کنند. انسان‌هاي خشن و عصباني، افراد منفور و ضعيفي هستند که با بي‌تدبيري، اطرافيان را آزرده و چهر‌ه‌ي خود را مخدوش مي‌کنند. راز محبوبيت انسان‌ها، اخلاق خوب، گفتار و کارهاي شايسته مي‌باشد.

اميد است با دوري از ويژگي‌هاي منفي خرچنگي، بتوانيم لحظه‌هاي نابي را در زندگي براي خود و اطرافيان ايجاد نماييم. براي رسيدن به اين امر بايد تلاش کرد.

 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
2
8
من بیشتر این خصوصیاتو دارم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
:))))) پس خرچنگی زیبا خانم
ناشناس
| |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
باز خوبه كه صداقت داري
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
7
احتمالا من پاتریک باشم هیچ کار نمیکنم کلی خوش شانسی میارم
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
2
واقعا که تابناک دستت درد نکنه می شه لطف کنی از ویژگی های عقربم برامون بگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار