۱۱ مورد از زیباترین جاده‌های اروپا+عکس
کد خبر: ۸۰۸۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 30    -    ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
گاهی اوقات برای فرار از روزمرگی و یکنواختی که بسیاری از ما در زندگی خود دچار آن هستیم، باید دل را به جاده زد؛ با ما همراه باشید تا 11 مورد از زیباترین جاده های اروپا را به شما معرفی کنیم.

وقتی هدف از مسافرت رسیدن به مقصد نباشد و چشم‌اندازهای مسیر نقش اصلی را در تازه کردن روحیه داشته باشند، چرا تجربه‌ی سفر خود را در دیدنی‌ ترین جاده‌ها رقم نزنیم؟ مسیری چون اِستلویو پَس (Stelvio Pass) در شمال ایتالیا که پیچ و خم‌های آن بی‌شباهت به جاده چالوس نیستند و یا جاده‌ های چشم‌ نواز دیگری در سراسر اروپا که تعدادی از آن‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم؛

جاده نوکام، اتریش

۱۱ مورد از زیباترین جاده‌های اروپا

این جاده 34 کیلومتری در قسمت شرقی رشته کوه‌های آلپ در کرنتن (Carinthia) قرار گرفته است. با این که نوکام (Nockalm) در زمستان‌ها به دلیل شرایط بد آب و هوایی مسدود می‌شود، با عبور از پیچ و خم‌های آن در سایر فصل‌ها می‌توان چشم‌اندازهایی زیبا را از جنگل‌های کاج و کوهستان اطراف دید.
 


جاده جِنتالی، فرانسه

۱۱ مورد از زیباترین جاده‌های اروپا

مسیر جِنتالی (Route Gentelly) یکی از زیباترین جاده‌های اروپا در جنوب فرانسه است که در هنگام رانندگی در آن، مسافران با عبور از تونل‌های سنگی چشم‌نواز، منظره‌ای منحصربه‌فرد از خط ساحلی کوت دازور (Côte d’Azur) را خواهند دید؛ برخلاف سایر جاده‌های شمالی که در زمستان‌ها مسدود می‌شوند، جِنتالی تمام سال قابل‌عبور است.
 


جاده افسانه‌ای، آلمان

۱۱ مورد از زیباترین جاده‌های اروپا

همانطور که از نامش پیداست، این مورد از لیست جاده‌ های زیبای اروپا برای بازدید کودکان بسیار مناسب است. جاده افسانه‌ای (Fairy Tale Route) فاصله‌ی 600 کیلومتری بین شهرهای برمن (Bremen) و هاناو (Hanau) را پوشش داده و در حین عبور از آن قلعه‌ی ترندلبرگ که الهام‌بخش داستان راپونزل بود و شهر اشتایناو، محلی که برادران گریم در آن بزرگ شدند را می‌توان دید.
 


اتوبان، آلمان

۱۱ مورد از زیباترین جاده‌های اروپا

تهیه لیستی از زیباترین جاده های اروپا بدون ذکر نام اتوبان (Autobahn) امکان‌پذیر نیست. خوشبختانه تصویر به خوبی گویای همه چیز است.
 


مسیر یک، ایسلند

۱۱ مورد از زیباترین جاده‌های اروپا

مسیر یک (Route One) که کل ایسلند را پوشش می‌دهد، منظره‌های زیبایی از کوه‌های یخی بزرگ، آبشارها و آتشفشان‌های خاموش دارد.
 


اِستلویو پَس، ایتالیا

۱۱ مورد از زیباترین جاده‌های اروپا

اِستلویو پَس در زمین‌های کوهستانی شمال ایتالیا و بخشی از سوئیس قرار دارد. معمولا به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌شود که برای اجتناب از شلوغی و گیر کردن در ترافیک توریست‌هایی که برای لذت بردن از مناظر با سرعت بسیار پایین حرکت می‌کنند، صبح زود از این جاده زیبا دیدن کنند.
 


جاده اقیانوس اطلس، نروژ

۱۱ مورد از زیباترین جاده‌های اروپا

جاده اقیانوس اطلس بسیار کوتاه (در حدود 8 کیلومتر) است و عبور از آن در آب و هوای نامناسب کار آسانی نیست، اما از آنجایی که این جاده از جزایر مختلفی می‌گذرد و منطقه‌ی اویوری (Averøy) را به اید (Eide) وصل می‌کند، چشم‌اندازهای آن از کوهستان و اقیانوس، بسیار چشم‌نواز هستند. با این حال توریست‌ها معمولا بازدید خود را به روزهای آفتابی موکول می‌کنند.
 


جاده ساحلی اشتوریل، پرتغال

۱۱ مورد از زیباترین جاده‌های اروپا

این مورد از لیست زیباترین جاده ‌های اروپا مسیری است که از شهر لیسبون، پایتخت پرتغال، آغاز می‌شود. تصویر بالا قسمتی از دماغه روکا (Cabo da Roca) و منظره‌ی دیدنی آن از اقیانوس را نشان می‌دهد که در غربی‌ترین نقطه‌ی اروپای قاره‌ای قرار گرفته است.
 


بزرگراه ترانسفاگاراس، رومانی

۱۱ مورد از زیباترین جاده‌های اروپا

بزرگراهی 90 کیلومتری با پیچ‌های تندی که از کوه‌های فاگاراس (Fagaras) می‌گذرند، ترانس فاگاراس (Transfăgărășan) جاده‌ای است که بازدید از آن قویا توصیه می‌شود. قسمت شمالی این جاده به دریاچه‌ی ویدرارو (Vidraru) منتهی می‌شود.
 


جاده نظامی، اسکاتلند

۱۱ مورد از زیباترین جاده‌های اروپا

جاده نظامی که با نام A39 هم شناخته می‌شود، به نسبت سایر جاده‌های اروپا دور افتاده‌تر بوده و به پارک ملی کَنگُرمز (Cairngorms) راه دارد. بازدید از مناظر دیدنی و آرامش‌بخش این جاده که صحنه‌هایی از چرای گوسفندان هم جزوی از آن‌هاست، توسط وب سایت معروف Ultimate Drives توصیه شده است.
 


 گریمزل پَس، سوئیس

۱۱ مورد از زیباترین جاده‌های اروپا

به اعتقاد بسیاری چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبای گریمزل پَس (Grimsel Pass) از مناظر اِستلویو پَس هم دیدنی‌تر هستند. این جاده در رشته کوه آلپ برنیس (Bernese Alps) قرار گرفته و ترافیک نسبتا سبکی دارد.
 
گجت نیوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
5
7
هيچكدوم چالوس خودمن نميشه
زمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
0
0
عکس اول مشابه گردن حیرانه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار