جراحی موفق «میلومننگوسل» یک نوزاد در سمنان +عکس
کد خبر: ۸۰۸۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 29    -    ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
عضو تیم جراحی مغز و اعصاب و استاد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان جراحی میلومننگوسل با همت پزشکان و پرسنل مراکز آموزشی پژوهشی درمانی امیرالمومنین(ع) و کوثر سمنان و با انجام یک هماهنگی مطلوب بین بخش های جراحی، بیهوشی و نوزادان، برای بهبود نوزاد مبتلا به میلومننگوسل، با موفقیت به انجام رسید.

دکتر سعید سعیدی نیا جراح مغز و اعصاب این دانشگاه، اظهار کرد: حدود 3 ماه پیش به دنبال تولد نوزاد پسر مبتلا به میلومننگوسل که در یکی از مراکز درمانی شهر سمنان بستری بود، توسط دکتر سعیدی‌نیا جراح مغز و اعصاب مرکز کوثر مورد ویزیت قرار گرفت و با توجه به نیاز به انجام عمل جراحی ترمیمی با هماهنگی دکتر دانایی فوق تخصص نوزادان مرکز امیرالمومنین، در بخش NICU این بیمارستان بستری شد.

وی افزود: در ادامه بیمار توسط دکتر علی اکبرهمتی، متخصص بیهوشی ویزیت و آماده انجام عمل جراحی ترمیم میلومننگوسل شد.
 
جراحی موفق «میلومننگوسل» یک نوزاد در سمنان

این جراح و استاد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه جراحی میلومننگوسل توسط اینجانب در مدت دو ساعت با موفقیت به پایان رسید تصریح کرد: خوشبختانه بعد از جراحی ، نوزاد با وضعیت عمومی خوب به بخش   NICU  منتقل شد.

دکتر سعیدی‌نیا گفت:  بیماری میلومننگوسل یک اختلال مادرزادی در تشکیل بخشی از ستون فقرات و نخاع است که در طی آن نخاع، پرده‌های نفری به عضلات و مهره‌ها به صورت کامل شکل نمی‌گیرد و عدم ترمیم آن با حیات طبیعی منافات داشته و منجر به عفونت‌های کشنده می‌شود.
 
ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدخانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
6
دم دکتر عزیز و مسئولیت پذیرمان گرم
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
4
دسسسسسسسسست مریزاد
محمد
|
Netherlands
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
0
این قسمت رو یادتون رفت بگید که NICU در بیمارستان دولتی شبی 300 هزار تومان و در نیمه خصوصی 700 و در خصوصی 2 میلیون است.آن هم با بیمه.که اگه مادر پدر نوزاد پول نداشتند دکتر فلانی و دکتر بیساری دستور نمیدادند بچه بستری بشه.
صمدپاشازاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
0
0
باتشکر از دکترهایی که این عمل انسان دوستانه ای را انجام دادند ولی بادیدن جای زخم عمل دلم غش رفت خدایا هیچ کس دچار مشکل نشه آمین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار