۳ ایرانی در استانبول از چنگ آدم ربایان رهایی یافتند
کد خبر: ۸۰۷۸۸
تاریخ انتشار: 2017 July 29    -    ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
سه نفر مسافر ایرانی که در ترکیه به گروگان گرفته شده بودند، روز جمعه با تلاش نیرو‌های پلیس در شهر استانبول و با ردیابی شماره تلفن، از دست آدم ربایان آزاد شدند.
خبرگزاری میزان: این اتباع ایرانی که از سوی ۲ گروگانگیر افغانستانی ساکن استانبول ربوده شده و حدود سه هفته در محلی مخفی نگهداری شده بودند که با مداخله پلیس از دست آدم ربایان نجات پیدا کردند.

این افراد که هر سه بالای ۳۰ سال سن داشته و از مسیر‌های قانونی و با هم به ترکیه آمده بودند که با بی احتیاطی در دام تبهکاران و گروگان گیر‌ها افتادند و ربایندگان از زمان گروگانگیری، از طریق فضای مجازی با خانواده این افراد ارتباط برقرار کرده و مطالبه مبالغ کلانی برای ر‌هایی آن‌ها کرده بودند.

تلاش برای آزادسازی این گروگان‌ها از ۱۶ روز پیش با همکاری جدی افسر رابط پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مستقر در سفارت کشورمان در ترکیه، پلیس آسایش، پلیس روابط بین الملل و عوامل پلیس محلی استانبول آغاز شد.

این گروگان‌های آزاد شده که توسط گروگانگیران دچار آسیب‌های جسمی و شکنجه با هدف اخذ پول از خانواده نیز شده اند، هم اکنون در پلیس منطقه کادی کوی استانبول حضور دارند و پس از ارائه گزارش به کارشناسان پلیس ترکیه به کشورمان باز می‌گردند.

گروگان گیری اتباع ایرانی در ترکیه در ماه‌های اخیر به شکل معناداری افزایش یافته و به نظر می‌رسد سفر پرشمار ایرانیان به ترکیه، ارتباط گیری با تبهکاران، اعتماد به دیگران، بی احتیاطی اتباع ایرانی و نابسامانی‌های امنیت داخلی در ترکیه موجب تشدید این امر شده است.

دو هفته پیش نیز یک خانواده پنج نفره ایرانی که به اسارت آدم ربایان درآمده بودند، بعد از ایجاد آتش سوزی عمدی برای جلب توجه و درخواست کمک از همسایگان ساکن در ساختمان محل نگهداری و حبس اجباری خود در استانبول، توانستند با متواری شدن گروگان گیران از محل، خود را نجات دهند.
 
میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار