در صورت حفر زمین، نقطه ی مقابل شما روی سیاره ی زمین کجاست؟
کد خبر: ۸۰۷۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 29    -    ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
تنها تجربه ی بشر در این زمینه به حفر چاه کولا در شمال غرب روسیه بازمی گردد که عمقی ۷.۵ مایلی داشت، با وجود این که کولا چاه عمیقی بود اما حتی نتوانست پوسته ی زمین را بشکافد، چه برسد به آنکه بتواند به اعماق گرم زمین برسد.
 در صورت حفر سوراخ، نقطه ی مقابل شما بر روی سیاره ی زمین کجاست؟
 
در صورت حفر سوراخ، نقطه ی مقابل شما بر روی سیاره ی زمین کجاست؟اختصاصی «تابناک با تو»؛ پایان دنیا کجاست؟ آیا اگر از یک سوی زمین به سوی دیگر آن حفره ای ایجاد کنیم می توانیم به پایان جهان برسیم؟ مطمئنا شما هم در دوران کودکی از این دست سؤالات برخاسته از سادگی و کنجکاوی را از خود پرسیده اید، شاید کسی برای آن پاسخی نداشت، اما امروز تقریبا با پیشرفت تکنولوژی هیچ سؤالی حتی اگر سخت ترین و عجیب ترین باشد، بی پاسخ نمی ماند.

نیازی نیست تا یک طرف زمین را حفر کنید تا بدانید که به کجا خواهید رسید،  نقشه های antipodes می تواند در این زمینه به شما کمک کند. این نقشه بر اساس موقعیت کنونی شما می گوید که دقیقا نقطه ی مقابل شما در سیاره ی زمین کجاست.

 از آنجا که قسمت اعظمی از کره ی زمین را اقیانوس ها دربرگرفته، اغلب نقطه ی مقابل جایی که شما نشسته اید یک قسمت از اقیانوس ها به شمار می رود.

برای مثال اگر شما در هر نقطه ای از آمریکای شمالی سوراخی را در عرض های جغرافیایی شمالی حفر کنید در نهایت به وسط اقیانوس هند خواهید رسید.
 
در صورت حفر سوراخ، نقطه ی مقابل شما بر روی سیاره ی زمین کجاست؟
 
البته استثنائاتی هم وجود دارد، اگر می خواهید به چین برسید باید حفره ی خود را در آرژانتین ایجاد کنید، نقطه ی مقابل نیوزیلند اسپانیا است. اگر در اندونزی این سوراخ را حفر کنید به جنگل های آمازون خواهید رسید. اگر سفر استکشافی خود را با کندن سوراخی از گرینلند آغاز کنید سرانجام به قاره ی قطب جنوب خواهید رسید.
 
 
براساس این نقشه نقطه ی مقابل تهران روی کره ی زمین اقیانوس آرام جنوبی است
براساس این نقشه نقطه ی مقابل تهران روی کره ی زمین اقیانوس آرام جنوبی است
 

ناگفته نماند که اگر کسی بخواهد واقعا چنین کاری را انجام دهد و از نقطه ای به نقطه ی دیگر زمین برسد باید حرارتی حتی داغ تر از حرارت سطح خورشید را تحمل کند.
 
 در صورت حفر سوراخ، نقطه ی مقابل شما بر روی سیاره ی زمین کجاست؟

تنها تجربه ی بشر در این زمینه به حفر چاه کولا در شمال غرب روسیه بازمی گردد که عمقی ۷.۵ مایلی داشت، با وجود این که کولا چاه عمیقی بود اما حتی نتوانست پوسته ی  زمین را بشکافد، چه برسد به آنکه بتواند به اعماق گرم زمین برسد.

بنابراین اگر کنجکاو بودید که بدانید در صورت حفر سوراخ از جایی که نشسته اید، به کجای زمین خواهید رسید از نقشه های جالب  antipodes map استفاده کنید.
 
در صورت حفر سوراخ، نقطه ی مقابل شما بر روی سیاره ی زمین کجاست؟
 
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
0
0
خونه ما فکر کنم درست روبروی عمق گودال ماریاناست اینقدر که وضعمون اسفل السافلین هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار