جهیزیه عروس، شگرد جدید قاچاقچیان+عکس
کد خبر: ۸۰۷۶۱
تاریخ انتشار: 2017 July 29    -    ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
علیرغم ادعای مسئولین در مبارزه با عرضه و فروش کالاهای قاچاق همچنان بازار خرید و فروش کالاهای قاچاق بانه داغ‌تر می‌شود و مردم برای خرید کالاهای ارزان‌تر به آنها مراجعه کرده و مایحتاج خود را خریداری می‌کنند.

تمام کالاهای بانه بنا بر اذعان مسئولین قاچاق بوده و فاقد گارانتی است. با این حال مردم همچنان به آنجا رفته و کالاها را که ارزانتر از بازار است، خریداری می‌کنند.

جالب اینکه فروشندگان کالاهای بانه علاوه بر تبلیغات بسیار در سطح شهر و حتی مجله‌ها در شبکه های مجازی نیز حضور فعالی دارند ، به این صورت که با تشکیل کانال‌هایی در فضای مجازی به تبلیغ اجناس بانه می‌پردازند. در این تبلیغات جدیدترین مدل‌های تلویزیون، لباسشویی، ظرفشویی و کولرگازی دیده می‌شود که با قیمت ارزان به مردم می‌فروشند.

در یکی از این تبلیغات فروشنده اعلام کرده به محض انتخاب یک ساعته جنس درب منزل تحویل خریدار می‌شود.
 

بانه

جالب اینکه خرید و فروش کالاهای بانه یک نوع کسب و کار هم برای مردم شده به نحوی که افراد به صورت انفرادی یا جمعی به بانه رفته و اقدام به خرید کالا می‌کنند و همان کالاها را در سطح بازار با قیمت‌های بیشتر فروش می‌رسانند.

البته اگر این افراد در مسیر حمل و نقل کالا با مأمورین روبرو شوند، اعلام می‌کنند که  کالاها را برای مصرف خود خریده‌اند درحالی که به عنوان فروشنده همین کالاها را در استانهای مختلف به مردم می‌فروشند.

نکته قابل تأمل اینکه حتی مأمورین به آنها می‌گویند این اجناس گارانتی ندارد ولی آنها می‌گویند به خاطر ارزانی خریده‌اند.

در مورد دیگری یک گروه در استان‌های مختلف وانت‌های متعددی را خریداری کرده و به بانه می‌روند و اجناس مختلف را خریداری می‌کنند. جالب اینجاست وقتی صاحبان این وانت‌ها به بانه می‌روند اجناس را جور می‌خرند تا در راه بازگشت اگر مأمورین با آنها برخورد کردند بگویند جهیزیه دخترشان را خریده‌اند. درحالی که به صورت سفارشی اجناس را از بانه می‌خرند و در استان‌های مختلف به فروش می‌رسانند.

تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار