چرا جوان ها سکته ی قلبی می کنند؟
کد خبر: ۸۰۶۴۶
تاریخ انتشار: 2017 July 28    -    ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
علل دیگر مرگ ناگهانی قلبی در افراد جوان عبارتند از اختلالات ساختاری قلب، از جمله بیماری های مادرزادی قلب، التهاب عضله قلب، اختلالات سیستم الکتریکی قلب، مثل سندرم بروگادا. در خیلی از این اختلالات هشدارهایی نیز وجود دارد از قبیل غش کردن غیر قابل پیش بینی (سنکوپ). غش کردن ناگهانی و غیر قابل پیش بینی در طول فعالیت فیزیکی رخ می دهد و می تواند نشانه ای از وجود مشکل در قلب شما باشد. البته تشنج نیز همین خاصیت را دارد.
چرا جوان ها سکته ی قلبی می کنند؟ـ 
چرا جوان ها سکته ی قلبی می کنند؟ـبه گزارش «تابناک با تو»؛ مرگ ناگهانی ناشی از سکته قلبی در افراد زیر 35 سال در تمام دنیا در حال افزایش است.   خیلی از این مرگ و میرها به دلیل نقایص پنهانی قلب و یا ناهنجاری های مادرزادی اتفاق می افتد. البته ناگفته نماند که اغلب در طول فعالیت بدنی سنگین مثل برخی ورزش ها، مرگ ناگهانی در سنین پایین ممکن است رخ دهد.

میلیون ها نفر در دنیا از کودکان در سنین ابتدایی مدرسه گرفته تا دبیرستان و دانشگاه، مشغول انجام ورزش های رقابتی بدون حادثه هستند. اگر فرزند شما جزو این میلیون ها نفر است، می توانید با اقداات احتیاطی از قبیل تست های غربالگری نقص قلب، از بروز مرگ ناگهانی در آنها جلوگیری کنید.

اما مرگ ناگهانی در افراد جوان چطور بروز می کند؟
اکثر مرگ و میر ناشی از ایست قلبی ناگهانی در افراد مسن است و تنها برخی از این جوانان از ایست قلبی ناگهانی می میرند. اما علل مرگ ناگهانی قلبی در افراد جوان متفاوت است. ریتم غیر طبیعی قلب را می توان یکی از این دلایل دانست.

بعضی از علل خاص مرگ ناگهانی قلبی در افراد جوان عبارتند از:
  چرا جوان ها سکته ی قلبی می کنند؟ـ

ضخیم شدن عضله قلب (میوکارد):
زمانی كه قلب از اندازه های طبیعی خود بزرگ تر می شود به آن بزرگی قلب گفته می شود. دو نوع بزرگی قلب وجود دارد كه این دو می توانند جداگانه وجود داشته باشند و یا هر دو با هم در یك بیمار ایجاد شوند.

نوع اول وضعیتی است كه در آن تنها ضخامت عضلات قلب افزایش می یابد. نوع دوم هم حالتی است كه در آن اندازه حفره قلب گشاد می شود. در بیشتر مواقع بزرگی قلب در هر نوعی كه باشد با سایر مشكلات قلبی عروقی همراه است. تنها در یک مورد است كه بزرگی قلب سودمند است و در اثر بیماری به وجود نمی آید و آن هم در ورزشكاران حرفه ای است. ضخیم شدن عضلات قلبی یعنی همان نوع اول بزرگی قلب در اثر فشار زیادی كه به قلب وارد می شود، ایجاد می شود. این حالت معمولا دیواره حفره های اصلی قلب به اسم بطن ها را درگیر می كند. بیشترین علت ضخیم شدن عضلات قلبی، افزایش فشارخون است. با افزایش فشارخون، قلب مجبور است برای مقابله با این فشارخون بالا قدرت پمپ كردن خون را بالا ببرد و این كار اضافی موجب ضخیم شدن عضلات آن می شود.

اختلالات عروق کرونر:
در این اختلال سرخرگ ها می تواند در طی ورزش فشرده شده و مانع جریان خون مناسب برای قلب شوند. بیماری عروق كرونری (CHD) زمانی رخ می‌دهد كه شریان‌های كرونری قلب توسط رسوب چربی _ آترواسكروز _ تنگ شوند. این حالت سبب ایجاد محدودیت در مقدار خون و اكسیژن لازم قلب می‌شود خصوصاً در هنگام انجام فعالیت های بدنی كه تقاضای ماهیچه قلب به آن دو بیشتر است.

ضربان قلب سریع:
این اختلال ممکن است منجر به غش یا حتی مرگ شود. در افراد جوان این اختلال بسیار شایع است.

علل دیگر مرگ ناگهانی قلبی در افراد جوان عبارتند از اختلالات ساختاری قلب، از جمله بیماری های مادرزادی قلب، التهاب عضله قلب، اختلالات سیستم الکتریکی قلب، مثل سندرم بروگادا.

در خیلی از این اختلالات هشدارهایی نیز وجود دارد از قبیل غش کردن غیر قابل پیش بینی (سنکوپ). غش کردن ناگهانی و غیر قابل پیش بینی در طول فعالیت فیزیکی رخ می دهد و می تواند نشانه ای از وجود مشکل در قلب شما باشد. البته تشنج نیز همین خاصیت را دارد.

سابقه خانوادگی مرگ ناگهانی قلبی:
علامت هشدار دهنده مهم دیگر سابقه خانوادگی مرگ در سن قبل از 50 سال است. البته سیگار کشیدن، کلسترول بالا، فشار خون بالا، چاقی شکمی، دیابت، سندرم متابولیک، عدم ورزش، پرخاشگری، و ... از عللی هستند که همگی در بروز مرگ ناگهانی قلبی در افراد زیر 30 سال نقش عمده دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار