ماجرای ضرب و شتم بیمار در بخش ICU
کد خبر: ۸۰۶۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 27    -    ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
دکتر تقی زادیه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد قصور اتفاق افتاده در جریان مهار فیزیکی یکی از بیماران بستری بخش مسمومیت مرکز آموزشی درمانی سینا  گفت: بیمار مذکور که با سابقه مصرف داروهای روانگردان با تشخیص مسمومیت ناشی از مصرف دارو   بستری شده بود صبح امروز با تقلای فراوان سعی در بازکردن دست و پای خود داشته است.


وی افزود:این موضوع توسط پرستار مربوطه به همکار خدماتی بخش اطلاع داده می شود که هنگام مداخله توسط همکار خدماتی بخش، بیمار بیقرار به وی حمله کرده و وی با اعمال خشونت دست و پای بیمار را می بندد.

تقی زادیه گفت: معاون درمان بهمراه معاون توسعه دانشگاه، فیلم کامل شیفت عصر و شب را بررسی کرده و علیرغم نداشتن سوء نیت، چون قسمتی از اقدامات خارج از شأن خدمتگزاران سلامت تشخیص داده شد، کادر خدماتی مربوطه به دادگاه معرفی و از کار برکنار شده و پایان کار وی اعلام شد.

وی افزود:همچنین کادر درمانی مسئول ارایه خدمات مستقیم بخش از کار تعلیق شده و جهت بررسی پرونده به هیأت تخلفات کارکنان معرفی شد.

تقی زادیه گفت:مسوول حراست، مدیر و رئیس مرکز نیز ضمن تذکر به هیأت رسیدگی به تخلفات معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: از خانواده بیمار عذر خواهی شده و ضمن دلجویی به عمل آمده، آمادگی دانشگاه برای کمک به تداوم درمان بیمار به منسوبین وی اطلاع داده شد.

ربعی گفت:پرونده رسیدگی کامل به این موضوع در دادگاه و دانشگاه مفتوح و در حال پیگیری است. 
باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Thailand
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
0
0
خود مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در اینگونه موارد قصور می کنند زیرا دانشگاهی که علوم پیچیده و حرفه ای پزشکی را به دانشجویان انتقال می دهد باید آنقدری دانش و معرفت داشته باشد که سیستمی را طراحی و اجرا بکند که از وقوع چنین رویدادهای حیرت انگیز و شرآوری پیشگیری کند و حداقل اگر در صورت نقص سیستم، در پیشگیری قصوری شد، بطور خودکار و بموقع از جرایم رخ داده مطلع شده و ضمن اصلاح و پویایی سیستم، اقدامات مقتضی را بعمل آورد نه وقتیکه در شبکه مجازی لو رفت و در پی فشار افکار عمومی، آنان را وادار به بروز رفتار نمایشی نماید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار