بازگشت عینک های هوشمند گوگل
کد خبر: ۸۰۵۸۰
تاریخ انتشار: 2017 July 27    -    ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
...برای مثال، یک کارگر خط تولید می تواند همه اطلاعات سنسورهای سراسر خط تولید را در یک نظر، به صورت مرتبط، جزء به جزء و یکجا داشته باشد، که این موضوع هیچ گاه با قدم زدن در کنار خط تولید فراهم نمی شود.
 بازگشت عینک های هوشمند گوگل
 
 بازگشت عینک های هوشمند گوگل  اختصاصی «تابناک باتو»؛ پس از گذشت دو سال از لغو تولید نسخه اصلی، گوگل قصد دارد مدل تجدید نظر شده عینک هوشمند خود را برای صاحبان کسب و کار روانه بازار کند.
 
این شرکت اعلام کرده است، در نسخه Glass enterprise  عمر باتری بهبود یافته است و نسبت به نسخه قبلی، در طول استفاده، احساس راحتی بیشتری را به مصرف کننده انتقال می دهد. با این حال، نسخه جدید هنوز هم شباهت های بسیاری با نسخه اولیه خود دارد.

گفتنی است، این محصول با محصولات مشابه همچون Hololens شرکت ماکروسافت رقابت خواهد کرد.

با کناره گیری مدیر اجرای پروژه عینک گوگل در سال گذشته، تصور می شد که این پروژه به کلی پایان خواهد یافت، با این حال، کمپانی الفابت ایکس به توسعه فن آوری این عینک ادامه داد و اکنون نتیجه تلاش های خود را برای ارائه آماده می سازد.

جی کوتاری، مدیر پروژه عینک گوگل می گوید: کارگران در بسیاری از زمینه ها مانند تولید، تدارکات، خدماتی، مراقبت های بهداشتی، استفاده از ابزار پوشیدنی که باعث شود، بتوانند از دستشان برای کار دیگری استفاده کنند را مفید می دانند. به همین دلیل است که ما دو سال گذشته با همکاری شبکه ای از بیش از سی همکار متخصص برای ساخت نرم افزار سفارشی و راهکارهایی در راستای کسب و کار بر روی عینک گوگل برای افراد مشغول در این حوزه، تلاش کرده ایم.

آقای کوتاری افزود: کارگران لجستیک در شرکت تحویل پستی DHL، مهندسان کمپانی جنرال الکتریک و پزشکان در مؤسسه Dignity Health در میان افرادی بوده اند که در ماه های اخیر مخفیانه از این عینک هوشمند استفاده می کردند. افراد استفاده کننده از نسخه جدید این عینک، تعهد داده بودند، وجود نسخه جدید عینک گوگل را به کسی فاش نکرده و هنگام عکس گرفتن از نسخه های فبلی این عینک استفاده کنند.
 
بازگشت عینک های هوشمند گوگل 

پیشرفت های نسخه جدید اینترپرایز عینک گوگل نسبت به نسخه اکسپلورر عبارتند از؛
 
ـ دارا بودن پردازنده قوی تر
ـ ارتقای دوربین 5 مگاپیکسل به 8 مگاپیکسل
ـ افزایش عمر باتری به هشت ساعت در حالت استفاده معمولی، به جز هنگام پخش زنده ویدیویی، که پنج ساعت بیشتر از نسخه پیشین است.
ـ اتصال Wi-Fi قوی تر

ذکر این مهم لازم است که گوگل نسخه آزمایشی این عینک را به قیمت 1000 پوند فروخته است.
شرکت گوگل قصد دارد این بار محصول را از طریق طیف وسیعی از شرکت های نرم افزاری تخصصی همراه با خدمات مربوطه این شرکت ها به فروش برساند.

در حالی که کاربردهای نسخه قبلی عینک گوگل برای مصرف کنندگان مشخص نبود، در نسخه جدید، پتانسیل بالقوه ای برای کاربردهایی مانند استفاده در بخش تولید دیده می شود.

برای مثال، یک کارگر خط تولید می تواند همه اطلاعات سنسورهای سراسر خط تولید را در یک نظر، به صورت مرتبط، جزء به جزء و یکجا داشته باشد، که این موضوع هیچ گاه با قدم زدن در کنار خط تولید فراهم نمی شود. با این حال، باید اشاره کرد، در دوره ای که عینک گوگل بازار را ترک کرد، شرکت های رغیب از جمله کمپانی متا، وزیکس و اپسون چشم انداز خود را برای تولید عینک هوشمند در راستای کسب و کار توسعه دادند و شرکت ماکروسافت فروش نسخه توسعه یافته، پیشرقته تر و گران تر عینک Hololens خود را آغاز کرد.

این عینک از گرافیک بالا و نمایش بر روی هر دو چشم بهره می برد و به دلیل استفاده از ویندوز 10 به جای سیستم عامل گوشی های هوشمند، توانایی اجرای برنامه های پیچیده تری را دارد. با این حال، هم اکنون Hololens قابلیت ارائه تنها دو تا سه ساعت استفاده فعال را دارد.
 
بازگشت عینک های هوشمند گوگل 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار