کارخانه «روغن نباتی جهان» هم تعطیل شد
کد خبر: ۸۰۵۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 26    -    ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
با پایان یافتن تب انتخابات و قطعی شدن فعالیت دولت یازدهم، کارخانه روغن نباتی جهان به صورت کامل تعطیل شد.
 
یک منبع آگاه امروز اظهار کرد: سه هفته است که کارخانه روغن نباتی جهان تعطیل شده است.
 
وی با اشاره به اینکه قبل از عید نوروز 100 نفر از کارگران کارخانه روغن نباتی جهان از این کارخانه منفک شدند، افزود: پس از این موضوع کارگران به هیأت‌های تشخیص و هیأت‌های حل اختلاف مراجعه کردند که حق و حقوق خود را بگیرند.
 
این منبع آگاه با اشاره به اینکه پس از صدور رای کارفرما حق و حقوق آنها را پرداخت نکرد، گفت: این افراد برای رسیدن به حق خود مجبور به توقیف اموال شدند.
 
وی تصریح کرد: نظر کارفرما بر این بود که روغن داخل کارخانه بماند و پس از طی مراحل مزایده و مناقصه کارگران به حق و حقوق خود برسند، اما کارگران این را قبول نکرده و گفتند که ما روغن را بیرون می‌بریم، تا زمانی که دادگستری مزایده برگزار کند.
 
این منبع آگاه با اشاره به اینکه کارفرما پیشنهاد چک سه تا چهارماهه به کارگران داده بود، گفت: کارگران به علت بد قولی‌‎های قبلی این را قبول نکرده و خواستار توقیف اموال شدند و گفتند باید چک به روز داده شود.وی با اشاره به اینکه روغن توقیف شده توسط خود کارگران بارگیری و تخلیه شده و سردخانه نیز در خارج از کارخانه اجاره شد، افزود: این امر انجام شده تا مراحل قضایی به آن رسیدگی کند.
 
وی با اشاره به اینکه روغن توقیف شده 160 تن بود، گفت: ارزش این روغن 480 میلیون تومان است.این منبع آگاه توضیح داد: بر همین اساس کارفرما نیز گفته است، که اگر این کار را انجام دهید، کارخانه را تعطیل کرده و بقیه کارگران را نیز اخراج می‌کنم.
 
وی با اشاره به اینکه پس از تعدیل نیروی سال قبل تقریبا 135 نفر در کارخانه مشغول بودند که در نتیجه استعفای چند نفر دیگر نیز در نهایت 125 نفر در کارخانه مشغول به فعالیت بودند که پس از تعطیلی در حال حاضر فقط پنج یا 6 نفر به عنوان نگهبان آن هم برای نگهداری از اموال مشغول به فعالیت هستند.
 
وی با اشاره به بحث بهداشتی روغن نباتی جهان نیز گفت: از نظر بهداشتی هیچ مشکلی نداریم و در کارخانه یک هزار و 200 تن روغن در کارخانه موجود است.
بر اساس این گزارش، کارخانه روغن نباتی جهان در کیلومتر 16 بزرگراه زنجان - قزوین قرار گرفته و با بیش از 50 سال فعالیت از بزرگترین و قدیمی‌ترین کارخانجات تولید روغن در ایران است و انواع روغن‌های نباتی از جمله روغن‌های مایع و قنادی و کره گیاهی را تولید می‌کند.  
فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
0
0
گاگر وضعیت بهداشتی تولیدات این کارخانه را میدید خوشحال هم می شدید که تعطیل شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار