ضوابط پوشش لباس در دانشگاه های معتبر جهان
کد خبر: ۸۰۴۵
تعداد نظرات: ۳۹ نظر
تاریخ انتشار: 2015 August 18    -    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
در تمام دانشگاه های دنیا قوانین ویژه انضباطی در زمینه پوشش و جهت حفظ و حراست از کیان اشخاص و محیط علمی تعیین شده است.شایان ذکر است که ضوابط پوشش در وب سایت این دانشگاه‌ها جهت اطلاع دانشجویان گذارده شده تا از طریق (Student handbook) و یا در (Student dress code) از این کدها و مقررات پوششی مطلع و آگاه شوند.
پوشش و آراستگی مردان و زنان فاکتورهای ارزشی مهمی هستند که مقام، مرتبه و شأن عقاید و اصول آنان را منعکس می‌کند. بر همین اساس و نیز با توجه به این که دانشگاه ها بر اساس ضرورت‌های محیطی و ایمنی و آرامش روحی و روانی متناسب با کار، پایبندی به ضوابط خاص پوشش را می طلبند لذا در تمامی محیط های دانشگاهی در اقصی نقاط جهان چگونگی وضعیت ظاهری را برخاسته از شأن محیط علم و فرهنگ خاص محیط آموزشی دانسته و همه درمورد پرهیز از پوشش نامناسب اجماع نظر دارند.در تمام دانشگاه های دنیا قوانین ویژه انضباطی در زمینه پوشش و جهت حفظ و حراست از کیان اشخاص و محیط علمی تعیین شده است.

شایان ذکر است که ضوابط پوشش در وب سایت این دانشگاه‌ها جهت اطلاع دانشجویان گذارده شده تا از طریق (Student handbook) و یا در (Student dress code) از این کدها و مقررات پوششی مطلع و آگاه شوند. برخی از مقررات در مورد پوشش دانشجو در محیط های دانشگاهی به شرح ذیل می باشند:

ضوابط پوشش لباس در دانشگاه های معتبر جهان

دانشگاه هاروارد امریکا:دانشجویان این دانشگاه موظفند در محیط خوابگاه و رستوران بلوز، پیراهن یا ژاکت یقه‌دار و یا بدون یقه بپوشند. پوشش شلوار آنها نیز بایستی بدون پارگی و ضخیم باشد.
پوشیدن کفش چرمی یا متعارف در محیط دانشگاه و خوابگاه الزامی است.
در بعدازظهر شنبه و یکشنبه‌ها که دانشجویان برای صرف شام بیرون می‌روند، مردان موظّفند ژاکت یقه دار به همراه کراوات و زنان نیز لباسی مناسب و شایسته داشته باشند. افرادی که مایل به شرکت در برنامه‌های ورزشی هستند بایستی لباس و پوشش مناسب داشته باشند.

در باشگاه خصوصی وابسته به دانشگاه هاروارد، به استثنای رستوران، در همه جا مردان بایستی تنها پیراهن یقه‌دار بدون کراوات و زنان نیز باید پوششی متعارف و مناسب داشته باشند. دانشجویان موظّفند مهمانان خود را از این قوانین پوششی مطّلع نمایند.
 
در این دانشگاه دانشجویان در طول شبانه روز نظام و ضوابط پوششی متفاوتی دارند.
 
در تمامی ایّام هفته در رستوران و به هنگام صرف نهار مردان بایستی یک ژاکت و در هنگام صرف نهار یک ژاکت به همراه کراوات برتن کنند. زنان نیز موظّفند پوششی مناسب اعمّ از پیراهن و یا لباس بلند و متعارف داشته باشند.

 پوشیدن کفش ورزشی در رستوران به طور کلی ممنوع است.پوشیدن شلوار جین مناسب(بدون زدگی و پارگی) تنها در اتاق چارلز ریور(The Charles River Room)و بالکون ها و در آخرهفته ها در سرتاسر باشگاه مجاز می باشد و در سایر اماکن ممنوع است.
 
پوشش شلوار جین در همه انواع آن درمحوّطه دانشگاه ممنوع است.
 لباس‌های چسبان، لباس راحتی، عرق‌گیر، لباس بدنسازی، شورت ورزشی و شلوارک در هیچ زمانی و هیچ مکانی مجاز نیست مگر در مواردی که فرد در قسمت مربوطه و یا اتاق خواب خویش حضور دارد.

در دانشگاه ایالتی آرکانزاس آمریکا، استفاده از لباس‌های کوتاه، سوراخ‌دار، خمره‌ای و بدن‌نما ممنوع بوده، دانشجو موظف است موها ی خود را تمیز و مرتب و سبیل‌هایش را کوتاه نگه دارد و هیچ نوع سبک مو یا استفاده از زینت‌آلاتی که جلب توجه کند، مجاز نمی‌باشد.

در دانشگاه ویرجینیای جنوبی آمریکا (Southern Virginia University) از دانشجویان انتظار می رود تا در تمام اوقات به نوعی لباس بپوشند که نشان دهنده عزت نفس آنها و احترام به دانشگاه باشد. پوشیدن یک پیراهن دکمه دار که داخل شلوار است یا یک پلیور با شلوار راحتی مناسب الزامی است (جین مناسب نیست). پوشیدن جوراب به همراه کفش ضرورت دارد (کتانی یا صندل مناسب نیست) گردنبند غیرمناسب مجاز نیست. این حق امور اداری است که تشخیص دهد که آیا لباس خاصی قابل قبول است یا خیر و دانشجویان را راجع به این تصمیم مطلع سازد.

در دانشگاه آکسفورد انگلیس ضوابط پوشش به گونه ای است که دانشجویان باید لباس مصوب دانشگاه را بپوشند و از پوشیدن لباس های باز و بدن نما و مدل‌های افراطی مو خودداری کنند. لباس زنان نباید پشت‌باز یا بدون آستین، تنگ و بالای زانو باشد. ضمناً بالا بردن خط ریش، گذاشتن ریش بزی و خالکوبی برای دانشجویان پسر غیر مجاز می باشد.

در دانشگاه گریل ویل شمالی (آمریکا)،استفاده از پیراهن و بلوزی که بخشی از شکم را نمایان می سازد، تاپ های تنگ،جنس حریر یا تور و جلیقه بدون پیراهن مجاز نبوده، در این دانشگاه رنگ کردن مو، آرایش‌کردن و استفاده از زیور آلات غیر مجاز بوده و به دلایل امنیتی استفاده از لباس و شلوارک های بگ مجاز نیست.

در دانشگاه ایالتی جنوب غربی میسوری (آمریکا)، استفاده از شلوارک های کوتاه، پیراهن های رکابی، لباس های جین (لی) پاره و چاک دار، تردد با دمپایی و یا پای برهنه بودن، استفاده از زیور آلاتی که نیازمند سوراخ کردن اعضای بدن باشد و هر گونه خالکوبی مجاز نمی باشد. لازم به ذکر است مدیر قسمت "موفقیت دانشجویی” این اختیار را دارد که شیوه های آرایش مو، صورت و پوشش غیر عادی را رد و غیر قابل قبول اعلام نماید.


درکالج برات ( ترکیه) پوشش بایستی به نحوی باشد که باعث حواس پرتی اشخاص و مانع تمرکز آنها بر روی درس نشود؛لباس ها نباید بیش از حد تنگ یا گشاد باشند، پوشیدن تی شرت، دامن‌های تزیین شده با دکمه، ژیان و هرگونه تزیین روی لباس مجاز نبوده و یقه پیراهن دانشجویان بایستی بسته و مرتب باشد. شایان ذکر است که خط ریش دانشجویان پسر نباید از میان گوش پائین‌تر بیاید و استفاده از هر گونه جواهرآلات به جز ساعت و یک جفت گوشواره (البته برای دختران)، مجاز نمی‌باشد.

در دانشگاه ایالتی فلوریدا ( آمریکا)، شلوار ها و دامن هایی که دانشجویان می پوشند نباید بیش از حد کوتاه باشند. شلوار های کشی به استثنای یونیفرم ورزشی دانشگاه ایالت فلوریدا قابل قبول نبوده، شلوار ها،شلوارک ها، دامن ها و پیراهن های دختران دانشجو باید از رنگی یکدست و یکسان برخوردار بوده و اندازه شلوارک ها، دامن ها و پیراهن های زنانه نباید کوتاه تر از سر زانو باشند.

در دانشگاه آلورنیا (آمریکا) دانشجویان بایستی در مکان‌های پزشکی، در سفرهای میدانی و یا در محوطه دانشکده و در تمام اوقات با لباس مناسب تردد نمایند، نوع پوشش در مکان‌های پزشکی متغیر است و دانشجویان باید به بخشنامه‌های مکتوب توجه دقیقی داشته باشند. همچنین دستورالعمل‌های خاصی که از طریق دانشکده به آنان ابلاغ می‌شود را رعایت کنند. در اماکن پزشکی ظاهر یک دانشجوی پرستاری از اهمیت دو چندانی برخوردار است. راحتی،‌امنیت و آرامش یک بیمار ممکن است تحت تاثیر ظاهر و رفتار دانشجوی پرستاری قرار گیرد. به علاوه از آنجا که هر دانشجو در مراکز عمومی نماینده دانشکده است و لازم است که جذابیتی مثبت داشته باشد، لذا دانشجویان در محوطه‌های پزشکی برای کسب تجربه باید با پوشش یک دست کامل و با لباس متحد الشکل باشند. شایان ذکر است که دانشجویان باید پوشش مصوب دانشگاه را رعایت کنند و در هر زمان که خط مشی‌موسسات وابسته با دانشگاه مغایر باشد، دانشجویان باید خط مشی دانشگاه را رعایت کنند.

در دانشگاه لایبرتی ( آمریکا) که عمده‌ترین هدف آن تعلیم دانشجویان به عنوان ” قهرمانان خدمتگزار عیسی مسیح ” است برای داشتن منش و رفتاری عیسی گونه، دانشگاه، معیارهایی برای پوشش در محیط دانشگاهی، مشخص و وضع نموده است. در این راستا پاکیزگی و آراستگی از اهمیت برخوردار بوده و از دانشجویان انتظار می‌رود در همه حال عفت را در پوشش خود مراعات کنند. شیوه‌های متفاوت پوشش و آرایش مو، که مرتبط با فرهنگ‌های متضاد هستند (بدان گونه که توسط کمیته پوشش مشخص می‌شود) قابل پذیرش نمی‌باشد. موها باید به گونه‌ای کوتاه شوند که روی گوش‌ها، یقه و ابروان را در هر وضعیتی نپوشاند. آرایش موی دم اسبی برای مردان غیر قابل قبول بوده و ریش‌ها باید به طور مرتب کوتاه شده باشند. شایان ذکر است در این دانشگاه هر گونه پوشش تنگ، پشت باز، توری یا یقه‌باز مخالف عفت تلقی شده و غیر قابل قبول است.

در دانشگاه سنت لوئیس (آمریکا)، رعایت مصالح در نوع پوشش و رفتار از ضروریات ایجاد تصویری مناسب از دانشگاه و عملکرد قابل قبول و موثر آن است. لذا پوشیدن "تی‌شرت ” و لباس‌های "لی” مجاز نیست.

در موسسه فناوری جورجیا (آمریکا)، دانشجویان نباید از شلوارک، تی‌شرت، دگمه‌های نامتعارف، لباس‌های ورزشی و لباس‌های وسوسه‌انگیز و غیر رسمی استفاده کنند.

در دانشگاه آلاباما (آمریکا)، از هر دانشجویی انتظار می‌رود که بر حسب رشته تحصیلی خود لباس مناسب و حرفه‌ای بپوشد.هر رشته و گروه مطالعاتی، پوشش حرفه‌ای مربوط به خود را می‌طلبد، لذا لباس‌های جین، تی‌شرت و کفش ورزشی، پوشش مناسبی نیستند.

در دانشگاه تگزاس (آمریکا)، پوشیدن لباس‌های بدن‌نما مجاز نبوده و آرایش‌های غلیظ و غیرمتعارف ممنوع است. موها باید تمیز، مرتب و به رنگ طبیعی باشند، موهای بلند باید در پشت سر جمع شده و پوشانده شوند.شلوار نباید تنگ و چسبان باشد؛ پوشیدن شلوار کتان از هر رنگ، شلوار کشی و ورزشی، جوراب شلواری، لباس زیر و عرق‌گیر، مجاز نمی‌باشد.

دردانشگاه مسیحی آبیلن، استفاده از لباس‌های نامناسب و خلاف شئونات مسیحیت نظیر دامن باز، شلوارک و تاپ ممنوع است. ممکن است مسئولین، پوشش بیشتری را در ارتباط با لباس دانشجویان در کلاس‌های خودشان اعمال کنند.

در دانشگاه ادکونل آجاسین نیجریه؛ پوشیدن هرگونه لباس‌اندام‌نما ممنوع است.پیراهن‌ها و لباس‌های رسمی مرتب، محترمانه و شایسته‌ای که متناسب و مناسب محیط مورد نظر است باید در محوطه دانشگاه پوشیده شود. همچنین استفاده از پوشش‌های خاص از قبیل تی شرت مشکی، بازوبند مشکی، کلاه‌های مخصوص پسرانه، روسری‌ها و جین‌های کار شده دخترانه و مواردی از این قبیل که نشان دهنده تعلق این افراد به گروه یا دسته‌ای مخفی باشد نیز ممنوع است.

در دانشگاه باب جونز(آمریکا)، تاتو کردن و آرایش بیش‌از حد قابل قبول نیست. موها باید به سبک مرسوم و سنتی باشند. تراشیدن، ‌خط انداختن و انداختن و آشفته و درهم برهم کردن موها مجاز نمی‌باشد. همچنین رنگ کردن یا های‌لایت‌کردن موها ممنوع است.اندازه خط ریش نباید پایین‌تر از گوش باشد. همچنین برای آقایان، استفاده از گردنبند، گوشواره و دستبند مجاز نمی‌باشد.

ضوابط پوشش لباس در دانشگاه های معتبر جهان

در دانشگاه بریستول(انگلستان)، لباس باید حداقل بدن را از شانه تا زانو بپوشاند، عریان نمودن بخش بالای سینه ممنوع بوده و پوشیدن شلوارهای "لی ” و شلوارک مجاز نیست. همچنین لباس‌ها نباید حاوی علائم، نشان‌ها و تصاویر برجسته باشند.

در دانشگاه مدیریت ماهاریشی (آمریکا)، موهای بلند و پوشش لباس‌های "لی ” مجاز نیست.پوشش آراسته و توام با وقار، یکی از مهمترین شیوه‌های ادای احترام نسبت به دانش مورد تحصیل، استادان و سایر دانشجویانی است که شما نیز همچون آنان از نعمت کسب دانش بهره‌مند شده‌اید.
هدف در "دانشگاه ماهاریشی ” آن است که دانشجویان به شیوه مدیران و مدیران ارشد، لباس بپوشند.دامن و پیراهن‌های زنانه باید حداقل تا زانو یا زیر زانو برسند و به حد کافی بلند باشند. لباس‌های بندی کوتاه و نیز پیراهن‌های رکابی مناسب نمی‌باشند. موی دانشجو باید از یک رنگ متعارف و طبیعی برخوردار باشند. همچنین پوشیدن لباس‌های لی، شلوارک و پیراهن‌های بدون آستین مجاز نیست.

دردانشگاه استمپ فورد بنگلادش، هر یک از دانشجویان بایستی به گونه‌ای محترمانه و شایسته لباس بپوشند تا از دانشجویان شایسته و پرافتخار دانشگاه استمپ فورد محسوب گردند لذا پوشیدن تی‌شرت، استفاده از لباس‌های تحریک‌آمیز (شهوت‌انگیز) و وسوسه‌انگیز و شلوار جین مجاز نیست.

دردانشگاه کنت انگلستان از پوشیدن لباس مذهبی و فرهنگی (برای مثال یقه‌های مذهبی، حجاب، روسری) توسط دانشگاه استقبال می‌شود.

دردانشگاه ایالتی فلوریدا(آمریکا)،آرایش و پوشش دانشجویی مناسب، از ابتدایی‌ترین مسئولیت‌ها و تعهدات دانشجویان و خانواده‌های آنان است و هرگونه تغییری در پوشش، فراتر از خط مشی کلی دستورالعمل پوشش مجاز نخواهد بود.شایان ذکر است در صورت تخلف از ضوابط پوشش برای مرتبه اول به دانشجو تذکر شفاهی داده می شود. در این شرایط از طرف جامه‌دان دانشگاه "ولی یا پشتیبان ” انتخاب می‌شود و طی نامه‌ای مورد تخلف به دانشجو اخطار داده می‌شود؛مرتبه دوم مکالمه (مشاوره) تلفنی بین استاد و ولی دانشجو یا پشتیبان وی را مشتمل می‌شود. یک سند کتبی و جوابیه از سوی ولی یا پشتیبان دانشجو ارائه می‌شود و پوشش مناسبی از سوی جامه‌دان دانشگاه یا ولی یا پشتیبان وی برای دانشجو معین خواهد شد.سومین مرتبه: جلسه‌ای با حضور مدیر و ولی یا پشتیبان دانشجو برگزار می‌شود که به یک تعهد کتبی و امضاء ولی یا پشتیبان منجر می‌شود، دانشجو نزول درجه و امتیاز شهروندی دریافت خواهد کرد و یا روش تادیبی دیگری از سوی دانشکده تعیین می‌شود. در مراتب بعدی همه جزئیات ضابطه پوشش روی معرفی‌نامه ثبت خواهد شد و دانشجو نزد مسئول سطوح رتبه فرستاده شده و از وی خواسته می‌شود که فوراً تخلف پوششی خود را اصلاح کند. اگر دانشجو نتواند خود را اصلاح کند با ولی یا سرپرست وی تماس گرفته می‌شود تا لباس مناسبی برای او بیاورند و تا آن زمان دانشجو بیرون از کلاس خواهد ماند و برای هر غیبت، نمره صفر دریافت خواهد کرد تا زمانی که بتوان تخلف پوششی را اصلاح کند.

در دانشکده آلن (آمریکا)، ضوابط لباس دانشجویی برای خانم‌ها و آقایان یکسان است. این لباس‌ها، شامل شلوارهای سفید و تاپ‌هایی به رنگ بنفش می‌باشند. شایان ذکر است که بلندی و سبک لباس باید متناسب با اندازه شلوار و فیزیک هر شخص باشد. هیچ یک از انواع لباس‌های جین، شلوار سفید، سوئیت شرت، شلوارک، دامن‌های چاک‌دار و تی‌شرت مجاز شمرده نمی‌شوند..
در دانشگاه لانگ‌وود(آمریکا)، استفاده از هرگونه لباس بدن‌نما، "لی ” و کفش‌های "صندل ” ممنوع است. دانشجویان از پوشیدن تی‌شرت‌هایی که واژه‌ها یا آثار احتمالاً‌توهین‌آمیز نسبت به دیگران روی آن نقش بسته، لباس‌های بدن‌نمایی که قسمت‌هایی از بدن را نمایان می‌سازد، باید اجتناب ورزند.

در دانشگاه بریگهام آیداهو(آمریکا)،نوع پوشش باید متعادل بوده و از نظر اندازه، طول، سبک و تناسب برای مناسبتهای مختلف مناسب باشد؛ لباس مردان و زنان باید نشانگر جنسیت آنان باشد و در عین حال از مدلهای عجیب و غریب و نامتعارف اجتناب به عمل آید. در این دانشگاه استفاده لباس چسبان و آرایش عجیب و غریب ممنوع است.

با عنایت به موارد پیشگفت بایستی اذعان نمود که پوشش مناسب با شئونات دانشجوئی در تمامی دانشگاه های جهان مورد توجه مسئولین دانشگاه بوده و توسط دانشجویان نیز رعایت می گردد.

منبع:جنبش نت،روزنه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۲۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
212
به جای عکس دانشگاه!! مناسب بود عکس آدمها با پوشش مجازشون را میگذاشتید.
پاسخ ها
فرهاد
| |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
تابناک - به اسم دانشگاهها توجه کردی؟؟ همه دانشگاههای تراز اول دنیا - انوقت در کدوم دانشگاه ما دانشجو مجاب می شه با پوشش مناسب احترام بزاره بهش؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
32
89
اینا قوانین 70 سال پیشه که الآن اجرا نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
هنوز هم در دانشگاه های هاروارد و اکسفورد اجرا می شود
ناشناس
| |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
برای دانشگاه بریگهام، وقت درخواست پذیرش شما باید تعهد بدی که این قوانین رو اجرا میکنی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
1
48
بله موافقم

عکس دختران دانشجو با آن دامن های چهار خانه را !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
7
51
به جای دانشگاه هایی مثل هاروارد بهتره واقعیت رو نشون مردم بدید
آخه کدوم ابلهی وسط کلاس با شورت ورزشی میگرده که تازه بخوان ممنوعش بکنن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
11
49
اینها روی کاغذه. در عمل اینقدر سختگیری نیست.
ولی خب اونجا هم کسی مجاز نیست لخت بیاد وسط دانشگاه، این بدیهیه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
13
35
این همه چیزای خوب دارن فقط همین قوانین قدیمی دانشگاهاشونو مطرح میکنید.
چرا نظام سیاسیشونو نمیگید
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
دوست عزیز،
همه چیز به هم ربط داره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
3
21
ببخشید دانشگاه ماهاراشی رتبه بالای 3000 داره چطور میشه اسمش رو بزارید معتبر؟! در ثانی فاندر این دانشگاه یک هندی است که مدرس مدیتیشن است و خودش شخصی کاملا مذهبی به حساب می آید!
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
1
24
در سفری که به بانکوک داشتم به خیابانی رفتم که مدارس ابتدایی و دبیرستان و دانشگاه در آن وجود داشت . نکته جالب این بود که دانش آموزان و دانشجویان آن خیابان همه یک نوع لباس فرم داشتند . پسران شلوارک سرمه ای با پیراهن آستین کوتاه سفید و دختران دامن سرمه ای با پراهن سفید آستین کوتاه . مشخص نبود کدام یک فرزند تاجر هست و یا فرزند کارگری فقیر .
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
14
12
دوست عزیز هاروارد چی اون که رنک یکه به خدا در هر دانشگاه رده بالایی در مورد پوشش مقرراته جالبی هست که در ایران اگه اجرا بشه همه میریزن بیرون که ازادی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
ولي هيچ كدوم اون دانشگاهها نگفتن رنگ صورتي و سفيد و آبي ممنوع.
ناشناس
|
Portugal
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
6
9
اصلا اینجور نیست.
مهدي
|
United States of America
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
4
59
من دانشجوي مقطع دكترا و مدرس يكي از دانشگاه هاي امريكا هستم و به خيلي از دانشگاهها براي كنفرانس و .. سفر كرده ام.
اساسا هيچ شخص يا گروهي مسول كنترل لباس افراد نيست!!!
معمولا كساني كه به دانشگاه مي أيند گروهي هستند كه لباس نامتعارف نميپوشند و محيط علمي اين مساله را إيجاب ميكند.
هيچ اعلاميه اي دركار نيست و طبعا إفرادي كه بابت مقابله با افراد بد لباس حقوق دريافت كنند هم وجود ندارند!

لطفا انتشار دهيد،
پاسخ ها
مهدی
| |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
پس یک فرهنگی رو جا انداختن به طوری که بدون اعلامیه همه بهش احترام میذارن و نیازی به کنترل کننده لباس نیست.

امیدوارم ما هم روزی به جایی برسیم که دانشجو و استاد، فرهنگ تحصیل و تدریس در محیط علمی رو به خوبی فراگرفته و اجرا کنند.

لطفا انتشار دهيد،
سلاله
| |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
یه سوال در دانشگاه اکسفورد پوشش سر مانعی نداره
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
4
36
فرزند من 4 سال دانشجوی کارشناسی دانشگاه کنت انگلستان بود و خود من نیز بارها به آنجا رفته بودم ولی هیچگاه چیزی در مورد ادعای شما راجع به "پوشیدن لباس مذهبی و فرهنگی (برای مثال یقه‌های مذهبی، حجاب، روسری)" ندیدم. پوشیدن لباس آزاد بود و برخی از دانشجویان مسلمه اختیاراً از روسری استفاده می کردند. این حرف ها را از کجا می آورید؟
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
5
7
و ألبته در ايران يكي كيف فلان مارك و ....و ديكري محتاج ...بكذريم!!.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
5
5
لباس فرم و رسمی مانع بزرگی بر سر برخی شیطنت ها هست با کتانی می توان هر طوری دوید اما با کفش و لباس رسمی نه به طور غیر محسوس با این روش افراد کنترل می شوند که درست عمل کنند
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
0
15
فقط لباسو گفتی. ...ازشهریه. .غذا. ..کتابخونه. ...سالن ورزش. اینترنت هم میگفتی. ......
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
4
12
داستانی زیبا گفتید.این داستان از کجا آوردید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
1
19
من خودم مدت تقریبا یک هفته در دانشگاه ایالتی فلوریدا حضور داشتم. در این دانشگاه چیزی تحت عنوان جامه‌دان دانشگاه یا اخذ تعهد و ... وجود ندارد. من نمی‌دانم این آمارها را از گجا آورده‌اید؟

ثانیا در اکثر کشورهای ذکر شده علی‌الخصوص آمریکا، بحث فرهنگی و تربیتی بر جریمه و ممنوعیت برتری دارد. (کاملا برخلاف ما) این یعنی این‌که وقتی شخص وارد دانشگاه می‌شود، می‌فهمد که در هر موقعیتی چه لباسی بپوشد و نیاز به کنترل و اعمال محدودیت و ... نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
0
10
دانشگاه آرکانزاس تراز اول هست؟
چیزی از رتبه بندی دانشگاه ها میدانید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
5
13
من کارمند دانشگاه ازادهستم از روی لباس دختران دانشجو متوجه مد روز میشوم
اما در زمان دانشجویی خودم در سال 70رنگ سورمه ای هم اگر جلب توجه میکرد کارت میگرفتند وپوشیدن شلوار جین هم یک خلاف بزرگ محسوب میشد فشار های ان روزها وآزادی بیش از حد امروز هیچکدام خوب نیست
ما ملت افراط وتفریط هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
اصلا و اصلا فکر نمی کنم که امروزه در انتخاب نوع پوشش "آزادی بیش از حد" وجود داشته باشه و به نظر من اتفاقا "وجود" و "ابقای" محدودیت های غیر اصولی و غیر منطقی هست که موجب شده لباس های عجیب غریب در جامعه رواج پیدا کنه
اگر کسی به لباس پوشیدن کسی کاری نداشت به نظر من مسلما لباس پوشیدن مردم خیلی خیلی از اینی که هست سنگین تر و متین تر می بود.
به هیچ وجه به "تفریط" معتقد نیستم!!!!
هنوز افراطی هستیم
ناشناس
| |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
ناشناس||۱۰:۴۰ -
عالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
1
6
جالبه برخی ازنظرات اینه که افرادوقتی واردآن محیطهامیشوندخودشان میفهمندنبایدهرطوری لباس بپوشندگویاجوانان مادردرک این نکته مشکل دارند!
ناشناس
|
Taiwan (Province of China)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
4
10
این حرفها رو فقط کسایی که پاشون رو از کشور بیرون نداشتند باور میکنن، نه دنیا دیده ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
1
6
حالا همه استاد دانشگاه و دانشجو هاروارد شدن
چقدر نخبه ریخته تو تابناک
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
5
مهم نیست که کسی رعایت کند یا نکند مهم این است که اصل پوشش بر نوع ادراک افراد از محیط و بر شخصیتی که این نوع محیطها می طلند تاثیرگذار است و درواقع مقررات لباس یک پیام آشکار به مخاطب می دهد که مواظب رفتارهایت باش و درشان یک محیط علمی رفتار کن نه مثل رقاصه ها لباسهای چین و ماچین بپو ش !
گیلانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
0
1
تو دانشگاهای آمریکا میشه شال یا روسری سر کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
نه در اکثر دانشگاه های دنیا به جز دو مورد در پاکستان بشدت برخورد میشود چون مسائل امنیتی و عدم شناسایی دارد.
سارا
|
-
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
0
من میخوام برم هار وارد
جدی بگین پوشش چطوره؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
1
0
احترام به قانون لازم و واجب است
عامو ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
0
1
ببخشید اگه میشه عکسشون هه بزارید که انسان باورش بشه.من باورم نشد عذر میخوام
اسماعیل
|
United States of America
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
1
در ضمن من در دانشگاه صنعتی ماساچوست (ام آی تی) برای دوره پستداک بوده ام. موارد بالا غلط است. اکثر دانشجویان دختر و پسر شلوارک و تی شرت میپوشند، ولی در مورد دختران شلوارک و دامن آنها نباید کوتاهتر از محل تلاقی دستها و ساق پاهایشان باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
1
لطفا از منابع موثق استفاده کنید.
اغلب موارد ذکر شده صرفا مربوط به لباس مراسم رسمی است.
نه تعین نوع پوشش در دوران تحصیل.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار