طرز تهیه‌ی مافین موز
کد خبر: ۸۰۴۱۵
تاریخ انتشار: 2017 July 27    -    ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مافین نوعی نان نیمه شیرین یا کیک است که اصولاً برای یک نفر تهیه می‌شود. مافین به دو نوع مافین انگلیسی و مافین آمریکایی تقسیم می‌شود. در نوع مافین آمریکایی معمولاً به خمیر کره، شکر و بیکینگ پودر افزوده شده و در کاغذهای ضخیمی که به فنجان شبیه است پخته می‌شود.
طرز تهیه‌ی مافین موزاختصاصی تابناک باتو؛ مافین نوعی نان نیمه شیرین یا کیک است که اصولاً برای یک نفر تهیه می‌شود. مافین به دو نوع مافین انگلیسی و مافین آمریکایی تقسیم می‌شود. در نوع مافین آمریکایی معمولاً به خمیر کره، شکر و بیکینگ پودر افزوده شده و در کاغذهای ضخیمی که به فنجان شبیه است پخته می‌شود. به همین علت نوع آمریکایی مافین به نام کیک فنجانی نیز خوانده می‌شود. مافین انگلیسی نوعی نان کم شیرین است که در آن خمیر مایه بکار رفته و در اندازه‌های کوچک تهیه می‌شود. مافین در کشورهای آمریکا و انگلیس در هنگام صبحانه و یا هنگام صرف چای صرف می‌شود. در انواعی از آن کشمش، کالباس و یا بیکن خرد شده بکار می‌رود. مافین نسبت به کیک فنجانی ظاهری ساده و بدون تزیین دارد. 

امروز برای شما روش تهیه‌ی مافین موز را قرار داده‌ایم. برای آشنایی با روش تهیه و مواد اولیه‌ی پخت مافین موز، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی مافین موز

مواد لازم:

آرد: یک و نیم پیمانه
بکینگ پودر: یک قاشق چایخوری
نمک: نصف قاشق چایخوری
موز: 3 عدد
شکر: سه چهارم پیمانه
تخم مرغ: 1 عدد
کره‌ی آب شده: یک سوم پیمانه
وانیل: نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه:

فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد روشن می‌کنیم. 

آرد را با نمک و بکینگ پودر مخلوط و الک می‌کنیم.

در ظرفی جداگانه، موز له شده، شکر، تخم مرغ و کره‌ی آب شده را ریخته و با هم زن، خوب مخلوط می‌کنیم. در آخر وانیل را نیز به آن اضافه کرده و به هم زدن ادامه می‌دهیم تا یکدست شوند.

آرد را کم کم به مخلوط فوق اضافه کرده و هم می‌زنیم تا کاملا یکدست شود.

قالب مافین را آماده کرده و کاغذهای کاپ کیک و یا مافین را داخل قالب می‌چینیم. داخل کاغذها را تا نیمه، از مواد آماده شده می‌ریزیم.

قالب را داخل فر به مدت 15 تا 25 دقیقه قرار می‌دهیم تا مافین‌های ما پخته شوند.

روی مافین‌های آماده شده را با برش‌های موز، تزیین می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منابع: sayidaty ـ wikipedia
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار