هنرنمایی با چوب بستنی
کد خبر: ۸۰۴
تاریخ انتشار: 2015 May 20    -    ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
با چند عدد چوب بستنی، کمی چسب چوب و مقداری ذوق و سلیقه می‌توان کاردستی‌هایی ساخت و هنرنمایی‌هایی را به کودک خود آموخت که ذهنش از همان دوران بچگی برای خلاقیت بیشتر پرورش بهتری پیدا کند.
در اینجا چند شیء زیبا را با هم نگاه می‌کنیم و طرز درست کردن آن‌ها را می‌آموزیم: 

هنرنمایی با چوب بستنی

صندلی: یک صندلی فسقلی و بانمک که از ذوق و سلیقه و همچنین صبر و حوصله سازنده‌اش خبر می‌دهد. شما هم می‌توانید آن را به همین زیبایی درست کنید. هفت چوب بستنی را کنار هم قراردهید و از کنار با چسب چوب به هم بچسبانید. اگر قراردادن آن‌ها کنار هم سخت است، می‌توانید با مقوا مربعی کوچک ببرید، آن را زیر چوب‌ها قراردهید و چوب بستنی‌ها را بر روی آن بچسبانید؛ اما مربع مقوایی نباید از زیر آن دیده شود. مانند عکس یک جفت چوب به فاصله یک میلی‌م‌تر در پایین مربع سمت راست بچسبانید و یک جفت چوب بستنی دیگر هم مانند‌‌ همان در سمت چپ بچسبانید تا بتوانید پایه‌های صندلی را همانجا وصل کنید. چهار چوب بستنی را در زیر صندلی لای‌‌ همان جفت چوب‌ها بچسبانید. حالا قسمت نشیمن صندلی و پایه‌های آن آماده شده و نوبت تکیه‌گاه صندلی است. در قسمت جلوی هریک از‌‌ همان جفت چوب بستنی‌ها یک چوب به سمت بالا وصل کنید و آن را با چسب چوب بچسبانید. هنگامی که چسب خشک شد، دو چوب بستنی در قسمت بالا بچسبانید تا تکیه‌گاه صندلی کامل شود. برای انجام مراحل به عکس دقت کنید تا درست متوجه شوید که هریک از چوب‌ها به چه طریق باید وصل شوند. 

هنرنمایی با چوب بستنی

می‌زتوالت و پاتختی: اگر صبر و حوصله به خرج دهید و این شیء زیبا را درست کنید، یکی از ماندگار‌ترین شاهکارهای زندگیتان را خلق کرده‌اید؛ اما برای درست و تمیز درآوردن آن‌ها باید ابتدا ماکت مقواییشان را درست کنید و چوب‌ها را روی آن بچسبانید. تقریبا همه درست کردن جعبه‌های کوچک مقوایی را بلدید. برای درست کردن می‌زتوالت نیاز به چهار جعبه است. دوتا به شکل مکعب‌ و دوتای دیگر مکعب‌مستطیل. چوب بستنی‌ها را روی آن‌ها بچسبانید تا نمایی چوبی پیدا کنند. مکعب ‌‌ها باید پایین قرار بگیرند، تکه‌ای مقوا به شکل مستطیل را روی آن‌ها قراردهید و رویش را با چوب بپوشانید. مکعب‌مستطیل‌ها را روی آن‌ها قرار دهید تا نمای کشوهای می‌زتوالت را پیدا کند. آینه‌ای کوچک با قاب چوب بستنی را روی آن قرار دهید. اگر آینه‌ای به این اندازه ندارید، باید از شیشه‌بُر محل تقاضا کنید آینه را برای شما حاضرکند. می‌زتوالت آماده است و الان باید پاتختی مکعبی شکل را هم به‌‌ همان طریق قبلی آماده کنید. برای درست کردن این شیء به دقت به عکس توجه کنید و مرحله به مرحله کارتان را با عکس پیش ببرید. 

هنرنمایی با چوب بستنی

جاقلمی: برای درست کردن اینجاقلمی سه ضلعی حدود ۶۰ چوب بستنی استفاده شده و هر ضلع آن از ۲۰ چوب تشکیل شده؛ اما شما می‌توانید در تعدادی کمتر یا بیشتر درست کنید و بالطبع اندازه آن متفاوت خواهد شد. از پایین شروع کنید، سه چوب را به شکل سه ضلع یک مثلث قرار دهید و چسب چوب، سر هر دو چوب را بچسبانید. سرچوب دوم را روی سر چوب اول قراردهید و سر چوب سوم را روی سر دومی. یک مثلث که تشکیل شد، به سراغ سه چوب بستنی دیگر بروید و آن ردیف مثلث چوبی را بر روی ردیف اول بچسبانید. در این نمونه ۲۰ ردیف مثلث بر روی هم چیده و چسبانده شده و در نتیجه قد جاقلمی در اندازه‌ای مناسب برای قرار دادن خودکار و مداد‌ها شکل گرفته است. شما می‌توانید این طرح را با چوب‌های ساده یا رنگ شده درست کنید. همچنین می‌توانید چوب را به چند رنگ مختلف درآورید تا جاقلمی رنگارنگ و قشنگی به دست آید؛ اما اگر از چوب‌های ساده استفاده می‌کنید مانند این نمونه بر روی آن گل یا طرح تزئینی دیگر بچسبانید. این دو گل زیبا با فوم زرد درست شده و برگ‌هایی از فوم سبز هم زینتشان داده است. 

هنرنمایی با چوب بستنی

خانه: با دیدنش به یاد خانه‌های شمال می‌افتم! شاید درست کردنش به نظر کمی سخت بیاید اما درواقع بسیار ساده است. کافی است با مقوای ضخیم و مستحکم ماکت خانه را بسازید و چوب‌ها را روی مقوا بچسبانید، گویی خانه‌ای با نمای چوب دارید! برای درست کردن این خانه به چوب‌های زیادی احتیاج دارید و کل قسمت‌های خارجی و داخلی خانه را با چوب بپوشانید. می‌توانید تکه پارچه‌ای زیبا هم مانند گلیم کف خانه پهن کنید. حالا نوبت نردبان است. دو چوب بستنی پایه‌های اصلی نردبان می‌شوند و پنج تکه کوچک و هم اندازه از چوب‌های دیگر هم می‌شوند پله‌های آن. پله‌ها را به پایه‌های نردبان بچسبانید و نردبام را جلوی خانه قرار دهید تا نمایی کامل پیداکند. 

هنرنمایی با چوب بستنی

کاج: درختی زیبا و همیشه سبز که قرار است با دستان ظریف و هنرمند شما درست شود و بدرخشد. برای ساختن آن باید ابتدا چوب‌ها را با آبرنگ و گواش به رنگ سبز تیره و روشن درآورید و باسلیقه از وسط نصف کنید. این کاج با استفاده از حدود ۳۰ چوب درست شده که از وسط به دو نیم شده‌اند و در نتیجه ۶۰ تکه به دست آمده است. با مقوا مخروط درست کنید و چوب‌های رنگی را ردیف به ردیف روی آن بچسبانید. هنگامی که مخروط کاجتان آماده شد، به سراغ تنه درخت بروید. تنه را می‌توانید از هرجنسی انتخاب کنید. اگر تکه‌ای چوب یا می‌له فلزی کوتاه دارید آن را به رنگ قهوه‌ای درآورید و به عنوان تنه درخت در زیر کاج بچسبانید. در صورتی که تکه چوب یا فلز ندارید، می‌توانید با مقوا یا حتی خمیر گل چینی، تنه درخت را آماده کنید. 

هنرنمایی با چوب بستنی

کله‌های خندان: برای درست کردن هر کله، ابتدا یک جفت برگ با کاغذرنگی سبز آماده کنید و آن‌ها را روی مقوا بچسبانید. سپس ۶ چوب بستنی را به رنگ نارنجی تیره درآورید آن‌ها را بر روی برگ‌ها بچسبانید. تکه‌ای نخ کاموایی سبزرنگ را دور تکه سیم بپیچانید و در قسمت بالای کله بگذارید. حالا یک جفت چشم عروسکی را در جای مناسب قراردهید و با مدادشمعی یا مدادکنته یا حتی مدادچشم ابروان و لب خندان را بکشید. بهتر است مانند این عکس یک جفت کله خندان درست کنید و هر دو را روی مقوا بچسبانید تا بتوانید مقوا را مانند تابلویی جالب و بامزه به دیوار بزنید. 

هنرنمایی با چوب بستنی

دستبند: یک دستبند چوبی زیبا برای دخترخانم‌های نازنین. ابتدا باید نقاشی ظریف و زیبا روی چوب‌ها بکشید. سپس آن‌ها را به آرامی دور شیء استوانه‌ای شکل مانند می‌له که تقریبا هم اندازه مچ دست باشد، خم کنید. این کار ‌‌نهایت دقت را می‌خواهد تا چوب‌ها نشکند. دورشان نایلون بپیچید و اجازه دهید تا چند روز به همین حالت باقی بماند و شکل بگیرد. پس از چند روز آن‌ها را بردارید، سوراخ‌هایی ظریف در سرشان ایجادکنید و کشی ظریف را از آن عبور دهید تا دستبند زیبایتان کامل شود. اگر دستبندی ظریف می‌خواهید از یک چوب بستنی استفاده کنید و اگر طالب دستبند ضخیم‌تری هستید، دو چوب را از کناره به هم بچسبانید و با استفاده از آن دو دستبند زیبایتان را بسازید. 
جام جم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار