شرط استفاده زائرین اربعین از مرز خسروی
کد خبر: ۸۰۳۷۷
تاریخ انتشار: 2017 July 25    -    ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
مجید آقابابایی درباره استفاده زائرین اربعین از مرز خسروی در سالجاری گفت: مهم‌ترین مشکل ما در مرز خسروی بحث‌های امنیتی است و با آنکه این مرز تعطیل نیست و هم‌اکنون فعالیت در آن انجام می‌شود اما اتباع ایرانی و به ویژه زائرین کمتر از آن تردد داشته‌اند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت:‌ سال جاری با تدابیر صورت گرفته و توافقات خوبی که با طرف عراقی به ویژه در مسائل امنیتی صورت گرفته تمام تلاش خود را برای فعال‌تر شدن مرز خسروی جهت تردد زائران ایرانی به کار بسته‌ایم.

وی گفت:‌ دولت عراق تردد زائران ایرانی از مرز خسروی را پذیرفته است اما باید تا مقطع آغاز سفرهای اربعین ببینیم که وضعیت زیرساخـت‌ها و امکانات این مرز چگونه است اما با این حال طرف عراقی تردد از مرز خسروی را پذیرفته است.

آقابابایی با بیان اینکه مرزهای زمینی شلمچه، چزابه، مهران، مرز دریایی خرمشهر و 2 مرز هوایی بغداد و نجف در حال حاضر محل تردد زائران اربعین است، گفت: اگر مشکل خاصی به وجود نیاید مرز خسروی برای تردد زائران به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما برای اربعین سال 96 افزایش تعداد زائرین به میزان 20 درصد از سال گذشته است به طوری که احتمالاً میزان زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین به 3 میلیون نفر خواهد رسید.

آقابابایی گفت: سال قبل در توسعه زیرساخت‌های مرزهای زمینی اقدام خوبی صورت گرفته و آسیب‌شناسی مناسبی پس از اربعین سال 95 انجام شده که بخشی از آنها در حال رفع است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد:‌ برای فراهم شدن زیرساخت‌ها در مرزها 2 مشکل اساسی زمان‌بر بودن و هزینه‌بر بودن ساختارها وجود دارد لذا توقع کامل بودن زیرساخـت‌ها در مرزها از این دو منظر عملاً امکانپذیر نیست. اما تلاش شده تا نقاط کور و پاشنه آشیل در زیرساخت‌های مرزها رفع شده که برای نمونه می‌توان به احداث کنارگذر شرقی مهران که منجر به رفع ترافیک 10 تا 15 ساعته شده است اشاره کرد.

وی در پایان گفت: قبل از اینکه زائران وارد مرزها شوند لایه‌بندی امنیتی توسط نیروی انتظامی اجرایی خواهد شد و عوامل امنیتی می‌کوشند ضمن رصد افراد آنها را پالایش کرده تا خدای ناکرده مسافرین غیرمجاز حتی نزدیک مرزها نشوند. 
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار