طرز تهیه‌ی نان کنجدی
کد خبر: ۸۰۳۲۱
تاریخ انتشار: 2017 July 25    -    ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
دانه های كنجد حاوی مواد چربی، آنتی اكسیدان‌ها، مواد پروتئینی، اسید آمینه، سلولز، مواد معدنی و كلسیم است و بدین ترتیب بسیار مغذی‌اند و مقدار بسیار پرارزشی انرژی دارند. در ادامه برای شما آموزش پخت یک نوع نان کنجدی را آورده‌ایم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این نان مغذی، با ما همراه باشید.
طرز تهیه‌ی نان کنجدی
اختصاصی تابناک باتو؛ دانه های كنجد حاوی مواد چربی، آنتی اكسیدان‌ها، مواد پروتئینی، اسید آمینه، سلولز، مواد معدنی و كلسیم است و بدین ترتیب بسیار مغذی‌اند و مقدار بسیار پرارزشی انرژی دارند. در ادامه برای شما آموزش پخت یک نوع نان کنجدی را آورده‌ایم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این نان مغذی، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی نان کنجدی

مواد لازم:

آرد: سه و نیم پیمانه
مایه خمیر: 2 قاشق چایخوری
نمک: یک و نیم قاشق چایخوری
شکر: 1 قاشق چایخوری
کنجد بوداده: 1 قاشق غذاخوری
سیاه‌دانه: 1 قاشق غذاخوری
ماست پرچرب: یک چهارم پیمانه
آب ولرم: یک پیمانه

مواد لازم برای تزیین روی نان:

ماست پرچرب: 3 قاشق غذاخوری
کنجد بوداده: 1 قاشق غذاخوری
سیاه دانه: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه:

مایه خمیر را به همراه شکر و آب ولرم در ظرفی ریخته و حدود 10 دقیقه صبر می‌کنیم تا عمل آید. سپس آن را به ظرف محتوی آرد، افزوده و خوب مخلوط می‌کنیم.

کنجد، نمک، سیاه دانه و ماست پرچرب را نیز اضافه می‌کنیم و خمیر را خوب ورز می‌دهیم. اگر خمیر خیلی نرم شده بود، کمی آرد به آن اضافه می‌کنیم.

ظرفی را چرب می‌کنیم و خمیر را داخل آن قرار می‌دهیم. در ظرف را با پوششی پلاستیکی، می‌پوشانیم تا حجم خمیر، دو برابر شود.

خمیر را به 4 بخش تقسیم می‌کنیم و هر قسمت را به شکل گلوله‌ای درمی‌آوریم سپس داخل سینی قرار می‌دهیم. باز هم به خمیر اجازه می‌دهیم تا حجمش بیشتر شود.

فر را با دمای 200 درجه‌ی سانتیگراد روشن می‌کنیم. با کمک قلمو روی سطح نان‌ها را ماست پرچرب می‌مالیم و در پایان برای تزیین، کنجد و سیاه دانه را روی سطح نان می‌پاشیم.

سینی را در طبقه‌ی وسط فر به مدت 25 دقیقه قرار می‌دهیم تا نان‌ها آماده شوند.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: manalonline

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار