مسافران غیر عادی که دور جهان را گشتند
کد خبر: ۸۰۲۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 24    -    ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
...ندیده ایم اما شنیده ایم که زیادند افرادی که هواپیما و جت شخصی دارند. با اینکه بیشتر اخباری که درباره ی هواپیماها می شنویم، غم انگیز و گاه وحشتناک اند، با ما همراه باشید تا یازده مسافر جالب، غیرعادی و شاید خنده دار خطوط هواپیمایی را به شما معرفی کنیم.
مسافران غیر عادی که دور جهان را گشتند    اختصاصی «تابناک باتو»؛ از زمانی که بشر توانسته به علم پرواز دست پیدا کند تا به امروز، اتفاقات غیر معمولی زیادی را تجربه کرده است؛ از ناپدید شدن هواپیما گرفته تا هواپیماربایی و جریان های مثلث برمودا. برخی از ما پرواز را تجربه کرده ایم و برخی مسافر ویژه ی خطوط هواپیمایی بوده اند. ندیده ایم اما شنیده ایم که زیادند افرادی که هواپیما و جت شخصی دارند. با اینکه بیشتر اخباری که درباره ی هواپیماها می شنویم، غم انگیز و گاه وحشتناک اند، با ما همراه باشید تا یازده مسافر جالب، غیرعادی و شاید خنده دار خطوط هواپیمایی را به شما معرفی کنیم.

۱.فرمان بزرگ


مسافران غیر عادی که دور جهان را گشتند
 
فرمان بزرگ، مقدس ترین سند بریتانیا، در سالگرد هشتصد سالگی اش، احتمالا پیرترین مسافری بوده است که خطوط هوایی بریتانیا با خود حمل کرده است. در سفری لوکس در قسمت درجه یک هواپیما به همراه گارد حفاظتی ویژه؛ این سند تاریخی معتبر به توری سالانه دور دنیا می رود. هواپیمایی بریتانیا با مشارکت دولت بریتانیا این سند را بیشتر از ۶۵۰۰۰ مایل حمل می کند تا  در سالگرد ۸۰۰ سالگی اش برای جهانیان به نمایش گذاشته شود.

۲.شش کرگدن

 
مسافران غیر عادی که دور جهان را گشتند 
 روز ۲۵ اکتبر ۲۰۱۵ ، پرواز آ.۳۸۰ در سفری از لندن به مقصد میامی شش کرگدن سفید در بارگاه خود به همراه داشت. این کرگدن ها تحت نظر یک پروژه ی حفاظتی جهانی حیات وحش از ژوهانسبورگ و از مسیر لندن به میامی پرواز می کردند. این کار برای ضمانت حفظ این گونه ی جانوری از خطر شکارچیان صورت گرفت. هر یک از آنها یک تن وزن داشتند و در تمام مسیر یک تیم دامپزشکی مجهز آماده ی خدمت به آنها بود.

۳.مشعل المپیک

 
مسافران غیر عادی که دور جهان را گشتند
 
خطوط هوایی بریتانیا، اسپانسر رسمی مسابقات ۲۰۱۲ المپیک لندن، مشعل المپیک را از آتن تا لندن، با پروازی اختصاصی حمل کرد. مشعل، این مسیر را در گهواره ای که مخصوص آن طراحی شده بود و روی صندلی مخصوص به خود پیمود.

۴. سوسماری از ال سالوادور


مسافران غیر عادی که دور جهان را گشتند
 
در سال ۲۰۱۴ ، دوازده عدد سوسمار اهل ال سالوادور که گونه شان در معرض خطر بود و غیر قانونی به بریتانیا آورده شده بودند، به خانه ی خود در باهاما برده شدند. این موجودات نقشی اساسی در اکو‌سیستم باهاما دارند و برای ابقای تنوع بیولوژیکی در جوامع روستایی شان حیاتی هستند. این محموله ی خاص در طول سفر در کابین خلبان حضور داشت و خلبان ها و کارکنان هواپیما به خوبی از آنها پذیرایی کردند.

۵. جام جهانی راگبی


مسافران غیر عادی که دور جهان را گشتند
 
در سال ۲۰۰۳ که تیم راگبی انگلستان با بردن جام قهرمانی قصد بازگشت از استرالیا را داشتند، با خطوط هوایی بریتانیا به خانه برگشتند و جام وب الیس روی صندلی شخصی خود نشسته بود.

۶. فاخته ای گم شده


 مسافران غیر عادی که دور جهان را گشتند

در سال ۲۰۱۲ فیک فاخته، که طی مهاجرت تابستانه خود مجروح شده بود با کمک خطوط هوایی بریتانیا به ادامه ی سفر خود پیوست. این فاخته‌ی در حال مرگ در باغچه ای در شهر سورِی پیدا شد و چون توسط پرندگان دیگر مورد حمله قرار گرفته بود، قادر به حرکت نبود. پس از طی دوره ی درمان در بیمارستان دامپزشکی در شهر لیدرهد این خطوط هواپیمایی این پرنده را تا ایتالیا حمل کرد؛ جایی که بتواند به باقی همسفرهایش بپیوندد و به سفر خود به سمت آفریقای جنوبی ادامه دهد.

۷. بوزینه ی آرام


مسافران غیر عادی که دور جهان را گشتند 
در سال ۲۰۱۴ یک بوزینه ی نادر بنگالی از مالدیو، جایی که توسط پلیس از یک قاچاقچی باز پس گرفته شد، به انگلستان آورده شد تا زندگی جدیدی را در مرکز نگهداری حیوانات در معرض خطر آغاز کند. هواپیمای او به صورت ویژه با سرعتی بالغ بر ۵۰۰ مایل بر ساعت از مالدیو به لندن پرواز کرد.

۸. اعضای انسان، الماس و پول

 مسافران غیر عادی که دور جهان را گشتند
 
این کالاها روی هواپیمایی جابجا می شدند که رکورد سریع ترین عبور از مسیر آتلانتیک را با دوساعت و ۵۲ دقیقه و ۵۹ ثانیه، هنوز که هنوز است، در دست دارد. این رکورد که در سال ۱۹۹۶ به دست آمد، توسط این هواپیما در مسیری از نیویورک به لندن ثبت شد. البته این هواپیما اکنون از رده خارج شده است.

۹. بیمارستان چشم

 مسافران غیر عادی که دور جهان را گشتند
مؤسسه و بیمارستان هوایی چشم پزشکی به همراه اساتید این رشته و پرستاران و دانشجویان و پزشکان از کشورهای توسعه یافته برای کمک به کشورهای فقیر دائما در رفت و آمد بود. بیمارستانی با کلاس های درس، اتاق های عمل و اتاق های لیزر، سوار بر هواپیما.

۱۰. نهنگ قاتل


مسافران غیر عادی که دور جهان را گشتند 
اولین بار این نهنگ وقتی که ۵۴۴۰ کیلوگرم وزن داشت، به اورگن برده شد تا در ابرآکواریوم آنجا به نمایش گذاشته شود. پرواز برگشت که قصد بازگرداندن او به ایسلند را داشت، تا آن را به حیات وحش بسپرد، به خاطر حضور او با مشکلاتی مواجه شد؛ اما این نهنگ آسیبی ندید. خساراتی که به هواپیمای حامل این نهنگ وارد شد، بالغ بر یک میلیون دلار بود.

۱۱. رالی داکار

 
مسافران غیر عادی که دور جهان را گشتند 
 در سال ۲۰۰۰، حدود ۱۵۰۰ شخص و وسیله ی نقلیه از رالی داکار توسط هواپیما از منطقه فراری داده شدند. این مسابقه به خاطر احتمال حمله ی احتمالی شبه نظامیان مختل شده بود. طبق گفته ی برگزارکنندگان این مسابقه، طی ۲۴ ساعت، با کمک هواپیماها حدود ۱۲۵۰ مایل از میدان شهر دور شده بودند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
3
7
من به شخصه از كشور انگلستان بابت اهميت و بهايي كه به محيط زيست در اقصي نقاط جهان مي ده كمال تشكر رو دارم!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
متاسفم برات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار