لغو محدودیت حمل لپ‌تاپ برای 10 شرکت هواپیما
کد خبر: ۷۹۹۸۴
تاریخ انتشار: 2017 July 21    -    ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
 به نقل از رویترز، آمریکا پس از ۴ ماه مجبور شد محدودیتی که برای ۱۰ شرکت هواپیمایی خاورمیانه و آفریقا درباره حمل لپ‌تاپ و وسایل الکتریکی به مقصد آمریکا تعیین کرده بود را پایان دهد؛ این در حالی است که دولت ترامپ  ۴ ماه پیش تصویب کرده بود که ۱۰ شرکت هواپیمایی مناطق خاورمیانه و آفریقا حق ندارند مسافرانی را که حامل لپ‌تاپ یا وسایل الکتریکی هستند را به مقصد آمریکا حمل کنند. این مسأله موج اعتراضاتی را از سوی این شرکت هوایی دربرداشت چرا که تعداد مسافران آنها بسیار کم شده بود.

روز گذشته دولت ترامپ به این محدودیت ۴ ماهه پایان داد و این ۱۰ شرکت هواپیمایی از این به بعد می‌توانند لپ‌تاپ و وسایل الکتریکی حمل کنند. در عین حال، دولت ترامپ این محدودیت را به بهانه اینکه احتمال دارد مواد منفجره در بین قطعات آنها حمل شود ایجاد کرده بود. رفع ممنوعیت حمل لپ‌تاپ توسط بخش امنیتی این کشور نیز تأیید شده است. شرکت هواپیمایی ریاض کینگ‌خالد آخرین شرکت هواپیمایی بود که از فهرست سیاه دولت ترامپ برداشته شد.

همچنان محدودیت سفر شهروندان ۶ کشور مسلمان ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به رغم چندین مورد بحث‌های دادگاهی و چالش‌هایی که درباره این مصوبه وجود داشت، پابرجا بوده و قاضی دادگاه اعلام کرده بود که اقدام ترامپ برای مانع شدن سفر مسلمانان این ۶ کشور غیر قانونی است
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار