رفتار غیر انسانی یک شاهزاده سعودی جنجال بپا کرد
کد خبر: ۷۹۹۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 20    -    ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
انتشار ویدئویی از رفتار غیر انسانی یک شاهزاده عربستانی با شهروندان عادی، باعث خشم و انتقاد شدیدی در شبکه های اجتماعی به ویژه توییتر شده است و کاربران توییتر با ایجاد هشتگ (#امير_يعتدي_علي_مواطنين)، این موضوع را به ترند اول عربستان تبدیل کرده اند.
در این ویدئو که در شبکه های اجتماعی منتشر شده شاهزاده سعود بن عبدالعزیز بن مساعد آل تعدادی از شهروندان عربستانی از جمله زنان را کتک می زند و آنان را کنیز می نامد.

فشار افکار عمومی و شبکه های اجتماعی باعث شد سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان صبح امروز (پنجشنبه) دستور بازداشت شاهزاده مذکور را به علت انتشار این ویدئوی توهین آمیز در شبکه های اجتماعی صادر کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک ، پادشاه عربستان دستور بازداشت و حبس فوری شاهزاده سعود بن عبدالعزیز بن مساعد آل سعود و همه کسانی را که با وی در این تصاویر ویدئویی دیده شدند، صادر کرد.

سلمان بن عبدالعزیز همچنین دستور بازجویی از همه کسانی را که در این نوار ویدئویی حضور دارند صادر کرد.

وی دستور داد هیچ یک از بازداشت شدگان تا صدور حکم شرعی در حق آنان آزاد نشوند تا از هر گونه رفتار غیر قانونی از طرف هر فردی در هر جایگاه و موقعیتی جلوگیری شود.

سلمان همچنین برای آرام کردن فضای پرتنش ایجاد شده در این کشور، دستور داد همه اقدامات ناشی از سوء استفاده مسئولین از جایگاه و نفوذشان مورد بررسی قرار گیرد و این قضایا به دستگاه قضایی اعلام و افراد مستقیما به دادگاه معرفی شوند.

در پی این رسوایی و جنجال به راه افتاده در شبکه های اجتماعی، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ادعا کرد: هیچ مسئولی اعم از شاهزاده یا وزیر، در صورتی که دلیل کافی مبنی بر ارتکاب اعمال خلاف قانون درباره وی وجود داشته باشد از مجازات در امان نخواهد بود.
 
العالم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
0
0
دمشون گرم اجرای عدالت هر کجا کاری پسندیده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار