معماهای شگفت انگیز و حل نشده ی سیاره ی زمین
کد خبر: ۷۹۷۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 18    -    ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
آبشار شعله ی ابدی، یک آبشار کاملا طبیعی است که طبیعت خودش درست کرده و هیچ عامل انسانی در شکل گیری آن دخالت نداشته است. در قلب آبشار شعله ی کوچکی می رقصد که در زیر جریان شدید آبشار همچنان به رقص آتشین خود ادامه می دهد
معماهای حل نشده ی سیاره ی زمیناختصاصی «تابناک با تو»؛ هنوز معماهای زیادی بر روی زمین وجود دارد که حل نشده و دانشمندان توجیه دقیق علمی برای آن ها پیدا نکرده اند. در این گزارش، قصد داریم شما را با ۷ مورد از شگفتی های جهان که هنوز یک معما باقی مانده اند آشنا سازیم. با ما همراه باشید:

آبشار «شعله ی ابدی»، ایالات متحده ی آمریکا
آبشار شعله ی ابدی، یک آبشار کاملا طبیعی است که طبیعت خودش درست کرده و هیچ عامل انسانی در شکل گیری آن دخالت نداشته است. در قلب آبشار شعله ی کوچکی می رقصد که در زیر جریان شدید آبشار همچنان به رقص آتشین خود ادامه می دهد. می گویند علت این پدیده ی طبیعی شگفت انگیز به دلیل وجود گاز طبیعی موجود در حفره های سنگ است. گاهی شعله به دلیلی ممکن است خاموش شود و باید دوباره آن را روشن کرد. بر اساس یک باور عامیانه هرکس شعله را دوباره روشن کند ثروتمند خواهد شد.
  معماهای حل نشده ی سیاره ی زمین
معماهای حل نشده ی سیاره ی زمین 
 
دولمِن ها (پرتغال، هند، روسیه، اسپانیا، ایرلند و کشورهای اسکاندیناوی)
این پدیده ی طبیعی عبارت است از سازه های صخره ای بزرگی که اغلب شبیه میز هستند. دولمن ها در بسیاری از نقاط مختلف جهان وجود دارند. موضوع عجیب این صخره ها فقط شکل عجیبشان نیست بلکه از نیروی متمایزی هم برخوردارند. ساعت ها، تجهیزات هوشمند و مکانیکی در کنار این "میز صخره ها" دچار اختلالات جدی می شوند.
 
معماهای حل نشده ی سیاره ی زمین 

رود پنج رنگ، کلمبیا

این رود در همه ی فصل های سال به جز تابستان رنگ عادی دارد، اما در فصل تابستان به پنج رنگ مختلف از جمله، قرمز، صورتی، آبی، سبز و زرد در می آید. گفته می شود دلیل این موضوع گیاهان و جلبک هایی است که درون آن قرار گرفته، بومیان می گویند دلیل چنین رنگی وجود گنجینه های مرجانی در زیر آب است.
  معماهای حل نشده ی سیاره ی زمین
 معماهای حل نشده ی سیاره ی زمین

جنگل سنگ، چین
می توان آن را یکی از عجایب کشور چین به شمار آورد. صخره های عظیم الجثه ی آهکی که در طول میلیون ها سال و بر اثر تغییرات زمین شناسی شکل گرفته اند. در قسمت زیر این جنگل سنگی غاری به نام «کوئیفنگ» وجود دارد که ما بین ماه های آگوست تا نوامبر هر سال گردآب شگفت انگیزی در آن شکل می گیرد. این گرداب هر سی دقیقه پدیدار و پس از چند دقیقه نمایش دل انگیز پنهان می شود.
 
 معماهای حل نشده ی سیاره ی زمین

تپه ی آهن ربایی، هند
این تپه در هند به نیروی جاذبه ی معکوس خود شهرت دارد. اگر اتومبیل خود را به حالت خلاص روی این تپه قرار دهید به جای این که به سمت پایین حرکت کند، به طرف بالا کشیده می شود. برای این پدیده ی عجیب توجیه علمی پیدا نشده. برخی می گویند این اتفاق توهم و خطای انسانی در تشخیص جهت شیب است.
 
 معماهای حل نشده ی سیاره ی زمین

آبشار خون، قطب جنوب

معمای حل نشده ی دیگر آبشارهای قرمز رنگ موسوم به آبشار خون در قطب جنوب است. این آبشارها در دمای صد درجه زیر صفر هم یخ نمی زنند. مجموعه ای از پژوهش ها ثابت می کند که رنگ قرمز موجود در این آبشارها به دلیل باکتری های نادر و کمیابی است که فقط در چنین فضایی رشد می کنند.
 
معماهای حل نشده ی سیاره ی زمین
 
قلعه ی فرانگوکاستلو، یونان
هر سال تقریبا در اواخر ماه مِی سایه های شبیه به سربازان پیاده و سوار بر اسب که از دیر آگیوس تا قلعه ی فرانگوکاستلو در حرکت هستند به چشم می خورد. این پدیده هر صبح زود و در شرایط معینی از جمله زمانی که دریا آرام است و رطوبت هوا بالاست دیده میشود. پدیده ی سایه های در حرکت به مدت ده دقیقه وجود دارند و سپس ناپدید می شود. یک بار نیروهای آلمانی که این منطقه را اشغال کرده بودند، با دیدن سایه ها ترسیدند و به سمت آن ها شلیک کردند.
 
معماهای حل نشده ی سیاره ی زمین 
 
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
7
7
چرت..ِ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
2
5
جالب بود به خصوص دلمنها
اسماعیل
|
United States
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
3
1
دلایل تمام موارد بالا از لحاظ علمی روشن شده است. مثلا در مورد جاده ای که یک اتومبیل در حال خلاص به سمت سربالایی حرکت میکند، فیلمی وجود دارد که یک دانشمند با قونیه و تراز نشان میدهد که آن سربالایی یک خطای انسانی در. تشخیص شیب است. یعنی بجای سربالایی یک سرازیری است ولی شکلهای هندسی کوههای اطراف باعث میشود که انسان تشخیص اشتباه داده و آن را برعکس و بصورت سربالایی ببیند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار