استاد سینمای وحشت درگذشت+عکس
کد خبر: ۷۹۶۳۷
تاریخ انتشار: 2017 July 17    -    ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
روزنامه گاردین گزارش داده است که پیشگام سینمای وحشت و زامبی‌ها در سن 77 سالگی پس از نبرد کوتاه با سرطان ریه درگذشته است.
 
 
خالق زامبی‌ها به «شب مردگان زنده» دعوت شد! +عکس


جرج رومرو، فیلمساز امریکایی با فیلم «شب مردگان زنده» ژانر فیلم‌های زامبی را پایه‌ریزی کرد. رومرو فیلم «شب مردگان زنده» را در سال 1968 با بودجه 114 هزار دلاری ساخت که نه تنها به فروش حیرت‌انگیز 30 میلیون دلاری رسید و تا به امروز به عنوان یک «فیلم کالت» شناخته می‌شود. این فیلم سیاه و سفید داستان گروهی از شخصیت‌های محاصره شده در مزرعه‌ای است که مورد هجوم زامبی‌ها قرار گرفته‌اند. فیلم برای بیان صریحش درباره مسائل ضدنژادپرستانه نیز به شهرت رسیده است.

از دیگر آثار شناخته شده رومرو می‌توان به «سحرگاه مردگان» محصول 1978، «روز مردگان» محصول 1985 به عنوان دنباله‌های اثر موفقش در کنار «سرزمین مرگ» (2005)، «خاطرات مرگ» (2007) و «بقای مرگ» (2009) اشاره کرد.
 

شب مردگان زنده

رومرو قرار بود نخستین فیلم «رزیدنت اویل» بر مبنای بازی ویدیویی مشهور را هم کارگردانی کند؛ اما به دلیل اختلاف نظر با تهیه‌کنندگان کنار کشید.

رومرو در چهارم فوریه 1940 در محله برانکس نیویورک از پدری کوبایی و مادری لیتوانیایی متولد شد. حرفه فیلمسازی را به عنوان کارگردان فیلم‌های تبلیغاتی آغاز کرد. روزنامه لس‌آنجلس تایمز به نقل از خانواده رومرو نوشته است که او در کنار سوزان دسروچر رومرو، همسر و تینا رومرو، دختر جرج رومرو در حال شنیدن به موسیقی متن فیلم «مرد آرام» جان فورد، یکی از آثار محبوب رومرو درگذشته است.

استفان کینگ روز گذشته در حساب توئیتری خود درباره درگذشت این هنرمند مستقل نوشته است: «از شنیدن خبر مرگ جرج رومرو همکار مورد علاقه و دوست خوب قدیمیم غمگینم. جرج، هرگز کسی مثل تو نخواهد آمد.» 
فردا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار