تخفیف مجازات اعدام محکومین مواد مخدر
کد خبر: ۷۹۵۹۵
تاریخ انتشار: 2017 July 16    -    ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
 
مجلس امروز کلیات طرح کاهش مجازات اعدام محکومان به مواد مخدر را به نصویب رساند. به موجب این طرح «چنانچه مرتکب موفق به ساخت، تولید، توزیع، فروش یا وارد کردن مواد مخدر و روانگردان موضوع ماده 4 قانون مبارزه با موادمخدر (مانند تریاک، شیره، سوخته و غیره) مشروط به اینکه بیش از یکصد کیلوگرم باشد مجازات مرتکب اعدام می‌شوند.»
 
با این حال طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس قرار داشت که پس از اظهارات مخالفان و موافقان و نمایندگانی از قوه قضائیه و همچنین سخنان نقوی حسینی سخنگوی قوه قضائیه، کلیات این طرح به رای گذاشته شد که کلیات این طرج از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر با ۱۸۲ رای موافق،‌ ۳۶ رای مخالف و ۶ رای ممتنع به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
 
براساس این گزارش علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در این باره اظهار کرد: در مورد این طرح بنده از نماینده قوه قضائیه هم سوال کردم، گفتند با اصل موضوع موافق هستیم اما اشکالاتی در اجزا وجود دارد که باید برطرف شود.
 
رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: برای اینکه اختلافات برطرف شود بنده به عنوان رئیس مجلس این اختیار را دارم که پس از تصویب کلیات مجددا به رای گذاشته تا جهت بررسی بیشتر در خصوص جزئیات به کمیسیون حقوقی و قضائی ارجاع شود.
 
بنابراین از مجموع ۲۴۸ نماینده حاضر،‌ نمایندگان با ۱۳۵ رای موافق، ۸۱ رای مخالف و ۵ رای ممتنع به بررسی دو شوری این طرح (جزییات طرح)در کمیسیون حقوقی و قضائی رای دادند.
 
علی لاریجانی پس از اعلام رای نمایندگان نیز تاکید کرد: از کمیسیون حقوقی و قضائی درخواست داریم که سریع تر با همکاری نمایندگانی از ستاد مبارزه با مواد مخدر،‌ قوه قضائیه و کمیسیون امنیت این موضوع را بررسی کند.
 
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار