طرز تهیه‌ی کیک حلزونی
کد خبر: ۷۹۵۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 17    -    ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
امروز تصمیم داریم شما را با شیوه‌ی پخت کیک حلزونی، آشنا کنیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت این کیک خوشمزه، با ما همراه باشید. آرد، نمک و بکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط کرده و چند بار الک می‌کنیم.
طرز تهیه‌ی کیک حلزونی
 
اختصاصی تابناک باتو؛ امروز تصمیم داریم شما را با شیوه‌ی پخت کیک حلزونی، آشنا کنیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش پخت این کیک خوشمزه، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی کیک حلزونی

مواد لازم:

آرد: یک و نیم پیمانه
بکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری
نمک: یک چهارم قاشق چایخوری
تخم مرغ بزرگ: 3 عدد
گلاب: 1 قاشق چایخوری
شکر: یک سوم پیمانه
کره: نصف پیمانه
روغن مایع: نصف پیمانه
پنیر خامه‌ای: 200 گرم

مواد لازم برای شربت کیک:

شکر: 1 پیمانه
آب: نصف پیمانه
آبلیمو: نصف قاشق چایخوری
گلاب: یک قاشق چایخوری

غنچه‌های خشک شده‌ی گل محمدی برای تزیین

طرز تهیه:

ابتدا فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد روشن می‌کنیم. آرد، نمک و بکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط کرده و چند بار الک می‌کنیم.

شکر و تخم مرغ را در ظرفی جداگانه ریخته و با هم‌زن می‌زنیم تا رنگ آن روشن شود. سپس روغن مایع را اضافه می‌کنیم و هم زدن را ادامه می‌دهیم. در مرحله‌ی بعد کره را اضافه کرده و به آرامی هم می‌زنیم.

مخلوط آرد را به تدریج به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و با قاشق پلاستیکی و به صورت دورانی و آرام، هم می‌زنیم. قالب دایره‌ای شکلی انتخاب کرده و کف آن را آرد پاشی می‌کنیم.

مواد کیک را داخل قالب می‌ریزیم. پنیر خامه‌ای را که به دمای اتاق رسیده است، در ظرفی ریخته و آن را با هم زن می‌زنیم تا نرم شود.

پنیر را داخل قیف شیرینی‌پزی ریخته و روی مایه‌ی کیک به صورت دورانی می‌ریزیم تا به شکل حلزون درآید. قالب را داخل فر به مدت بیست دقیقه قرار می‌دهیم تا کیک، طلایی رنگ شود.

برای آماده کردن شربت کیک، در ظرفی مناسب، شکر، آب و آبلیمو و گلاب را ریخته و روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم تا شروع به جوشیدن کند سپس حرارت را کم می‌کنیم و به مدت هشت دقیقه می‌گذاریم تا شربت غلیظ شود. وقتی کیک آماده شد، شربت را روی آن می‌ریزیم و روی کیک را با گل‌های خشک، تزیین می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: manalonline
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جاوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
0
0
سلام
این دستور کره نداره، ماست داره
اشتباه ترجمه شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار