شیردادن یک ماده شیر به توله پلنگ+عکس
کد خبر: ۷۹۵۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 16    -    ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
به گزارش بی بی سی، این عکس فرح‌بخش که در منطقه حفاظت شده انگرون‌گرو تانزانیا گرفته شده نخستین عکسی است که شیردادن یک ماده شیر به توله حیوانی از یک گونه دیگر را نشان می‌دهد؛ رویدادی که به گفته ناظران بسیار نادر است.

این واقعه را جوپ ون‌ در لیند، که در یکی از خیمه‌های گردشگری در این منطقه حفاظت شده از جنگل‌های سرنگیتی حضور داشت متوجه شد؛ او نوسیکیتوک، شیر ماده پنج ساله را دید که به توله پلنگ ۱۴ روزه شیر می‌دهد.
 

شیردادن یک ماده شیر به توله پلنگ

این ماده شیر که در عکس هم قلاده مکان یاب او دیده می‌شود تحت محافظت سازمان غیردولتی کوپ لاین، قرار دارد و در اواخر ماه ژوئن گذشته (حدود دو هقته پیش) سه توله شیر به دنیا آورده است.

دکتر لوک هانتر، رئیس انجمن غیردولتی پنترا که به حفاظت از گربه‌های وحشی بزرگ چون پلنگ و یوز می‌پردازد گفت: "چنین رویدادی بسیار نادر" است.

"این اتفاقی نیست که من تا به حالا با آن روبرو شده باشم یا از کسی شنیده باشم. ما مواردی را داشته‌ایم که یک ماده شیر به توله‌های یک شیر دیگر هم شیر داده است اما این که توله یک گونه دیگر را زیر پستانش بگیرد تاکنون سابقه نداشته."

به طور معمول یک ماده شیر اگر توله‌های یک پلنگ را ببیند آنها را می‌کشد چرا که پلنگ‌ها و شیرها بر سر قلمرو با هم رقابت می‌کنند. 
جام جم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Thailand
|
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
0
بر عکس آنچه که در این خبر آورده شده، قلاده ی مکان یاب شیر در عکس دیده نمیشود!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار