اینجا به مریخ زمین معروف است+عکس
کد خبر: ۷۹۳۴۴
تاریخ انتشار: 2017 July 14    -    ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵

اگر می خواهید مریخ را ببینید نیازی نیست خیلی از زمین دور شوید ، کافیست به شمال شرقی اتیوپی بروید ، نقطه ای که صد متر از سطح دریا پایین تر است و آن را یکی از پایین ترین نقاط زمین می دانند. جایی که حباب های آتشفشانی شب ها در آسمان می درخشند و تپه های سولفوری آن به رنگ زرد تبدیل شده اند و دریاچه ای از نمک نیز در این میان قرار دارد. فرورفتگی داناکیل (Danakil Depression ) یکی از گرم ترین و غیرقابل سکونت ترین نقاط زمین است. اما در عوض تصویری سورئال و منحصر به فرد دارد به طوری که اصلا به نظر نمی رسد قسمتی از سیاره زمین باشد و گویا از سیاره ای دیگر آمده است. در گوشه و کنار جهان شاید فقط چند نقطه با چنین شرایطی بیابید اما سرسخت ترین و زیباترین آنها را می توان این فرورفتگی در اتیوپی دانست. رسیدن به این منطقه کار آسانی نیست و باید مراقب گرمای شدید آن بود چرا که در بهترین حالت شاید با گرمای 50 درجه سانتیگراد روبه رو شوید ، شدت این گرما برخی مواقع به قدری زیاد است که آن را جهنم روی زمین می خوانند.

شگفت آور است که در این محیط با چنین آب و هوایی ، مردمانی زندگی می کنند. عفارها ، قومی هستند که در نزدیکی داناکیل زندگی می کنند ، آنها از دریاچه نمک این منطقه نمک استخراج کرده و به محلی ها می فروشند.

معمولا از داناکیل خیلی بازدید نمی شود و اکثر افرادی که تحمل کردن این گرما را به جان می خرند محققانی هستند که می خواهند به روی موادی که سطح این فرورفتگی را پوشانده آزمایش و تحقیق کنند. سفر به داناکیل بسیار سخت است چرا که این منطقه بسیار دور افتاده است و از نزدیک ترین نقطه باید حداقل یک روز کامل مسیری را به سمت منطقه عفارها رانندگی کرد. گرمای شدید آن نیز دلیل دیگریست. علاوه بر اینها محققان معتقدند هوای این منطقه مسموم است و زیاد تنفس کردن آن مضر است به همین دلیل آنها مجبورند ساعتهایی از روز را ماسک بزنند تا از این خطر به دور باشند.

 
 مریخ
 

 مریخ 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار