پیدا شدن اشیای قیمتی و کمیاب در مکان های غیرقابل تصور
کد خبر: ۷۹۲۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 13    -    ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
بسیاری از اشیای گرانقیمت و کمیاب در مکانهایی پیدا شده اند که هیچ کسی فکرش را هم نمی کرده است. برخی از آنها میلیون ها دلار ارزش دارند که در خانه های متروک و یا در محل خالی کردن زباله ها پیدا شده اند. در این فهرست درباره ی اشیای کمیابی خواهید خواند که در اماکن غیرقابل پیش بینی پیدا شده اند.
پیدا شدن اشیای قیمتی در مکان های غیرقابل تصوراختصاصی «تابناک با تو»؛ دنیای ما پر از آثار باستانی و اشیای قیمتی است که شاید این چنین تصور کنیم که همه ی آنها را یافته و گردآورده ایم و در موزه ها و در جایی که شایسته ی ارزش مادی و تاریخی آنها باشد نگه داری می کنیم.
 
اما شگفت زده خواهید شد اگر بدانید که بسیاری از اشیای گرانقیمت و کمیاب در مکانهایی پیدا شده اند که هیچ کسی فکرش را هم نمی کرده است. برخی از آنها میلیون ها دلار ارزش دارند که در خانه های متروک و یا در محل خالی کردن زباله ها پیدا شده اند. در این فهرست درباره ی اشیای کمیابی خواهید خواند که در اماکن غیرقابل پیش بینی پیدا شده اند.


گنجینه ی اعضای حزب «نازی»، پنهان شده در حومه ی بوینس آیرس

پلیس آرژانتین مجموعه ای سرّی متشکل از ۷۵ قطعه ی تاریخی نازی ها را در خانه ای در حاشیه ی بوینس آیرس کشف کرد. این گنجینه شامل تزئینات نظامی، مجسمه های نمادین هیتلر، چاقوهای تشریفاتی، ساعت شنی، دستگاه پزشکی برای اندازه گیری سر انسان و ...بوده است. به علاوه نگاتیو عکسی هم در این میان دیده میشود که در آن هیتلر ذره بینی را در دست گرفته که این ذره بین در میان اشیای کشف شده قرار دارد.
 بسیاری از مقامات حزب نازی پس از سقوط حکومت رایش سوم در آلمان به بوینس آیرس گریختند و این شهر به پناهگاهی برای آنان تبدیل شد.
 
پیدا شدن اشیای قیمتی در مکان های غیرقابل تصور 

 
شلوار جین با برند تجاری  Levi’s  و قدمتی ۱۲۴ ساله

جک تیلور یکی از اهالی آریزونای آمریکا  یک شلوار جین با مارک  Levi’s را در صندوق قدیمی خانه ی خود پیدا کرد که به ۱۲۴ سال پیش تعلق داشت. به نظر می رسد که این شلوار را اجداد او به تن کرده اند. یک تاجر لباس، قیمت این شلوار جین  موروثی را در حدود ۱۸۰ هزار دلار برآورد کرده است.
 
 پیدا شدن اشیای قیمتی در مکان های غیرقابل تصور
 
 
دستکش های «بیب روث»، مشهورترین بازیکن تاریخ بیسبال

یک شهروند ۷۵ ساله ی از تروندهایم نروژ دستکش های مخصوص بازیکن بیسبال "بیب روث" را در هنگام مرتب کردن انبار قدیمی خانه اش پیدا کرد. او این دستکش ها را در کنار مجموعه ی متنوعی از ابزارهای ورزشی بسیار گران و کمیاب یافت که از سال ۱۹۲۰ میلادی در آنجا مسکوت باقی  مانده بودند. دست کش های بیب روث در یک حراجی علنی 11.600 دلار به فروش رسید. بیب روث مشهورترین بازیکن تاریخ بیسبال ایالات متحده ی آمریکا است.
 
 پیدا شدن اشیای قیمتی در مکان های غیرقابل تصور

 
پیانوی اشتاین وی بزرگ

پیانوی اشتاین وی بزرگ و کمیاب با قیمتی در حدود ۸۰ هزار دلار در مرکز تخلیه ی زباله در غرب استرالیا پیدا شد. این کشف عجیب را یک نوازنده به نام «ویل توماس» انجام دارد. او وقتی پیانو را دید بسیار شگفت زده شد که با وجود قرار گرفتن در چنین جایی هنوز هم خوب کار می کند. ویل توماس از دوستش خواست تا او را برای نجات این پیانوی با ارزش کمک کند. آنها پیانو را با یک کامیون به خانه ی ویل توماس منتقل کردند.
 
 پیدا شدن اشیای قیمتی در مکان های غیرقابل تصور

 
انگشت پای مصنوعی ۳۰۰۰ ساله در مقبره ی مصریان باستان

۳۰۰۰ سال پیش دختر یکی از کاهنان مصر انگشت شست پای خود را از دست داد. برای او یک انگشت شست مصنوعی ساختند. هنگامی که از دنیا رفت او را در مقبره ی بزرگان  مصر باستان دفن کردند. در سال ۲۰۱۷ میلادی باستان شناسان دانشگاه بازل سوئیس این انگشت مصنوعی را پیدا کردند که یکی از قدیمی ترین پروتزهای جهان به شمار می رود که از چوب ساخته شده است.
 
پیدا شدن اشیای قیمتی در مکان های غیرقابل تصور
 
 
خودروهای کلاسیک و عتیقه در انبار غلات در فرانسه
 
مجموعه ای از ۶۰ خودروی کلاسیک و نادر در داخل انباری در فرانسه پیدا شد. تاریخ این خودروها به دهه ی سی و پنجاه قرن پیش بازمی گشت. قیمت آنها میلیون ها دلار برآورد شده است. در میان آنها خودروی Talbot-Lago ملک فاروق حاکم مصر و خودروی فراری آلن دلون و  Ferrari 250 GT SWB مدل 1962  با قیمت 14.9 میلیون دلار به چشم می خورد.

پیدا شدن اشیای قیمتی در مکان های غیرقابل تصور 
 
 
تصاویری از فوران آتشفشان سنت هلن
 
در ۲۶ ماه مه سال 2017 میلادی یک عکاس به نام «کاتی دیمو» یک دوربین Argus C2 و یک نوار فیلم Kodachrome را پیدا کرد. در داخل فیلم برخی از صحنه های انفجار آتشفشانی در کوه سنت هلن که در سال ۱۹۸۰ میلادی به وقوع پیوست، ثبت شده بود. این انفجار یکی از بزرگترین انفجارهای آتشفشانی ویرانگر در آمریکا بود که ۶۰ کشته و میلیون ها دلار خسارت به تأسیسات و ساختمان ها وارد آورد.
 
 پیدا شدن اشیای قیمتی در مکان های غیرقابل تصور
 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گوگوجی
|
Germany
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
1
5
خدا بده شانس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
2
یادمه تقریبا حدود 30- 32 سال پیش یه انبار پر از اسلحه مواد غذایی کوپن ارزاق و خودرو مربوط به جنگ دوم در همینن جنوب تهران در یکی از انبارها کشف شد و حتی عکس آن نیز در جراید چاپ شده بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار