مشکلات زندگی مشترکتان را با دیگران در میان نگذارید
کد خبر: ۷۹۱۷۹
تاریخ انتشار: 2017 July 13    -    ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
آقایان و خانم های محترم؛
آیا واقعا در زندگی با بحرانی واقعی مواجهیم؟ تشخیص تفاوت بین یک مشکل بزرگ و مسئله‌ای کوچک ، به خصوص در سالهای ابتدایی ازدواج، واقعا دشوار است. حصول اطمینان از واقعی بودن مشکل قبل از اشتراک آن با دیگران بسیار مهم است.
مشکلات زندگی مشترکتان را با دیگران در میان مگذاریداختصاصی «تابناک با تو»؛ هرکس در زندگی مشترک خود، روزی با این احساس مواجه خواهد شد که بخواهد در مورد مسائل خصوصی زندگی خود با دیگران صحبت کند. بسیاری فقط به دنبال یک گوش شنوا یا همدرد برای زخم، خشم یا سردرگمی‌ای که با آن مواجهند میگردند. اما اشتراک ناشیانه‌ی این مسائل با فرد اشتباه و در زمان نامناسب، می تواند یک مشکل کوچک را به یک بحران پیشرفته تبدیل کند. قبل از عریان کردن زندگی زناشویی خود در برابر دیگران، این ۹ سوال را از خود بپرسید.
 
مشکلات زندگی مشترکتان را با دیگران در میان مگذارید

۱.
آیا واقعا در زندگی با بحرانی واقعی مواجهیم؟ تشخیص تفاوت بین یک مشکل بزرگ و مسئله‌ای کوچک، به خصوص در سالهای ابتدایی ازدواج، واقعا دشوار است. حصول اطمینان از واقعی بودن مشکل قبل از اشتراک آن با دیگران بسیار مهم است.

۲.
کسی به خاطر این مشکل، در معرض خطر قرار دارد؟ اگر موضوعی غیر قانونی شما یا کس دیگری را در معرض خطر قرار میدهد سریعا درخواست کمک کنید. اگر کسی قابلیت صدمه زدن به خود یا دیگران را داشته باشد، نباید رعایت حال وی را بکنید.


۳.
آیا خود ما دو نفر، مشتاقانه و با هر آنچه در توان داشتیم، برای حل این مشکل به طور خصوصی تلاش کرده‌ایم؟ صحبت با دیگران در مورد مشکلات زناشوییتان، در صورتی که تلاشی برای حل قضیه بین خودتان نکرده‌اید، از فرهیختگی به دور است. یکی از مزیت‌های چالش های زندگی مشترک، آن صمیمیتی است که از حل مشکلات توسط زوجین ، میانشان به وجود می‌آید.

۴.
فرض کنید با فردی در مورد مشکلتان صحبت کرده اید، آیا دوست دارید که همسرتان نیز بدون اطلاع شما مشکلاتتان را با دیگری در میان بگذارد؟ چیزی را که برای خود نمی پسندی، برای دیگران هم مپسند. از خود بپرسید که اگر موقعیت شما و همسرتان برعکس بود، آیا از این کار او خوشحال میشدید؟
 
مشکلات زندگی مشترکتان را با دیگران در میان مگذارید

۵.
نیت من بدخواهانه است یا این کار را از روی خیرخواهی، عزت و احترام انجام میدهم؟ حتی اگر نیت خوبی هم داشته باشید، بهانه‌ی خوبی برای اشتراک جزییات خصوصی ازدواجتان با دیگری نیست. اما بهتر است که از نیت قلبی خود آگاه باشید. زیرا اکنون مسئله بر سر گفتن یا نگفتن آن جزییات نیست. مسئله این است که نحوه و لحن گفتار شما هنگام این مشورت، احترام همسر شما را نگه میدارد یا خیر.

۶.
آیا آماده‌ی شنیدن بازخوردهای انتقادی لازم هستم؟ یا اینکه فقط به دنبال تصدیق و تایید میگردم؟ کسانی که وقتی شما اشتباه میکنید با شما مخالفت نمیکنند و شما را به چالش نمی کشند، نمی توانند به شما کمک کنند. حتی ممکن است در دراز مدت به ازدواج شما صدمه بزنند. مراقب این گونه افراد در زندگیتان باشید.

۷.
آیا برای این کار اجازه‌ی همسرم را دارا میباشم؟ این سوال، سوال بسیار سنگینی است، اما سوالی منصفانه و مهم است که حتما باید از خود بپرسید. اگر برای کسب اجازه از همسرتان میلی ندارید ، بهتر است تمایلی هم به صحبت کردن با دیگران در مورد مشکلتان نیز نداشته باشید.

۸.
آیا فرد مورد خطاب بنده قابل اعتماد است؟ فردی که بتوانم به وجود نیت خیر در او اعتماد کرده و به نظراتش گوش فرا دهم؟  هرکسی شایسته‌ی اعتماد شما نیست، چه رسد به این که بخواهید از زندگیتان برایش بگویید. هرکسی خیر و صلاح شما را نمیخواهد. هرکسی نمیداند چگونه راز شما را محرمانه نگاه دارد. به این سوال به دقت پاسخ دهید.

۹.
ممکن است ما به کمک یک شخص حرفه‌ای در مسائل ازدواج نیاز داشته‌باشیم؟ شاید مشکل شما با صحبت با یک دوست، والد یا همکار حل نشود و به کمک مشاور نیاز داشته باشید.
 
مشکلات زندگی مشترکتان را با دیگران در میان مگذارید
 
پرسش این سوالها از خود میتواند دل و زندگی شما را از بسیاری دردهای غیر ضروری نجات دهد. هر چیزی که با یک شخص ثالث در میان میگذارید، میتواند به گوش همه برسد. هر روزه راز افراد را، در شبکه‌های اجتماعی و گفتگوهای نابخردانه ، کسانی افشا میکنند که از نظر آنها قابل اعتماد تصور میشدند. کاری نکنید که همسرتان فکر کند به شما هم نمیتوان اعتماد کرد. فراموش نکنید، شما باید پشت هم باشید و هوای یکدیگر را داشته باشید.
 
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار