برای مفید بودن بیش از ۹۰ دقیقه کار نکنید
کد خبر: ۷۹۰۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 11    -    ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
ساعت "روز جزء" بدن؛
مطالعه‌ای در سال ۱۹۹۵ نیز به این نتیجه رسید که عموم مردم پس از بیداری از خواب که با عنوان خواب‌آلودگی دوره‌ای شناخته میشود، دوباره به خواب خود ادامه میدهد. به همین دلیل است که محققان و دانشمندان عصب‌شناس بسیاری روی استراحت بین بازه‌های زمانی در ساعات کاری تاکید دارند آنرا چرخه‌ی فعالیت_استراحت مینامند.
برای مفید بودن بیش از ۹۰ دقیقه کار نکنیداختصاصی «تابناک با تو»؛ کدامیک مؤثرتر است؟ ۵ ساعت کار بی‌وقفه یا کار کردن در بازه‌های مجزای ۹۰ دقیقه‌ای به همراه یک استراحت بیست دقیقه‌ای در میان این بازه‌ها؟ از نظر بسیاری از پشت‌میز‌نشین‌ها  (بله ، منظورمان کسانیست که از خوردن ناهار صرف نظر میکنند و تا ساعت پنج عصر میز خود را ترک نمیکنند، گزینه‌ی اول مناسب‌تر است اما علم حرف‌های دیگری برای گفتن دارد.)
  برای مفید بودن بیش از ۹۰ دقیقه کار نکنید

ساعت روزجزء بدن

صحبت ما را میتوان با سیستم ساعت "روزجزء" بدن بهتر توضیح داد. درست همانند ساعت روزانه بدن،  ساعت روزجزء نیز یک نوع ریتم برای بدن تنظیم میکند که به طور منظم زندگی ما را کنترل میکند. با این تفاوت که ساعت روزانه‌ی بدن، کنترل یک شبانه‌روز را در دست می گیرد، ولی سیستم روزجزء، چرخه‌های ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه‌ای را تنظیم میکند؛ که میزان دقیق آن برای هر فرد، با توجه به فرکانس امواج مغز وی متفاوت است. اکثر مردم با فازهای خواب (خواب‌آلودگی، چرت زدن، خواب عمیق، پرش از خواب، دوباره به خواب رفتن و ...) آشنایی دارند، ساعت روزجزء این مراحل را تنظیم میکند، اما ممکن است متوجه نباشند که فازهای بیداری را نیز سپری میکنند.
 برای مفید بودن بیش از ۹۰ دقیقه کار نکنید
 
متناوب کار کنید

مطالعات نشان میدهند که همه چیز به این چرخه‌ها بستگی دارد، مثلا سطح دوپامین (ماده‌ی مرتبط با اعتمادبه‌نفس و ارتباطات اجتماعی)، هوشیاری، و به خصوص توجه و تمرکز.
 
تحقیقی در سال ۱۹۹۳ نشان داد که بهترین ویولون‌نوازها در بازه‌هایی ۹۰ دقیقه‌ای، و البته استراحت مابین بازه‌ها، تمرین میکردند.
 
مطالعه‌ای در سال ۱۹۹۵ نیز به این نتیجه رسید که عموم مردم پس از بیداری از خواب که با عنوان خواب‌آلودگی دوره‌ای شناخته میشود، دوباره به خواب خود ادامه میدهد.
 
به همین دلیل است که محققان و دانشمندان عصب‌شناس بسیاری روی استراحت بین بازه‌های زمانی در ساعات کاری تاکید دارند آنرا چرخه‌ی فعالیت_استراحت مینامند.
 
برای مفید بودن بیش از ۹۰ دقیقه کار نکنید 
 
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
1
از نرم افزار بیوریتم هم میشه استفاده کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
2
ممنون جالب بودش
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار