چگونه از ابتلای جنین به اوتیسم جلوگیری کنیم؟
کد خبر: ۷۸۸۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 09    -    ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
نیاز ضروری مادران باردار به آهن؛
طبق نظر پزشکان متخصص زنان و زایمان، می توان گفت کمبود آهن در سال های اولیه زندگی باعث بروز اشکال در توانایی ذهنی و تکمیل مهارت های ارتباطی و کلامی خواهد شد. ماده پر اهمیتی که در رشد و پیشرفت امکانات مغزی طی سال های ابتدایی عمر اثر مثبت می گذارد همانا آهن است و چه بهتر که این ماده از مواد غذایی و به شکل طبیعی به بدن برسد.
چگونه از ابتلای جنین به اوتیسم جلوگیری کنیم؟به گزارش «تابناک با تو»؛ بدیهی است که تمامی مادران باردار به سلامت و حیات جنین خود اهمیت بسیار زیادی می دهند . یکی از دل مشغولی ها و نگرانی های مادران باردار در خصوص جنینشان، احتمال اوتیسم بارداری است این بیماری که در برخی جنین ها بروز کرده و پس از تولد  تبعات ناشایستی به بار می آورد موجب نگرانی مادران شده است.
 
چگونه از ابتلای جنین به اوتیسم جلوگیری کنیم؟
 
طی پژوهش های جدید و تحقیقات انجام شده در این خصوص مشخص شد ه در زنان بارداری که از مکمل های آهن استفاده کرده و در دوران بارداری به این امر مبادرت ورزیده اند ، احتمال ابتلا نوزاد به اوتیسم تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است.
 
طی بررسی های تخصصی مشخص شد که مادران باردار بالای ۳۵ سال سن که کمبود آهن داشته اند ، میزان بروز اوتیسم در فرزند آنها ۵ برابر بیش از سایرین است . حتی زنانی که درگیر مسئله ی متابولیکی بوده اند و با عوارضی همچون چاقی، بالا رفتن فشار خون، دیابت و . . .  روبرو بوده اند، امکان ابتلا جنین به اوتیسم بارداری بسیار بیشتر از زنان سالم است.

اوتیسم چیست ؟

اوتیسم یک نارسایی ذهنی بوده که عموما در بچه ها ظاهر شده و در ارتباط با اطرافیان اختلالاتی ایجاد می کند شایع ترین این اختلالات عبارتند از : مشکلات تکلم ، انجام رفتارهای پرتکرار و . . .
 
 چگونه از ابتلای جنین به اوتیسم جلوگیری کنیم؟
 
عامل اصلی اوتیسم بارداری :

کمبود میزان آهن باعث کم خونی در مادر و جنین می شود. معمولا مسئله کم خونی در۵۰ درصد مادران و نوزادان ظاهر شده و بهترین راه مقابله با آن استفاده از مکمل های آهن می باشد . طبق نظر پزشکان متخصص زنان و زایمان، می توان گفت کمبود آهن در سال های اولیه زندگی باعث بروز اشکال در توانایی ذهنی و تکمیل مهارت های ارتباطی و کلامی خواهد شد. ماده پر اهمیتی که در رشد و پیشرفت امکانات مغزی طی سال های ابتدایی عمر اثر مثبت می گذارد همانا آهن است و چه بهتر که این ماده از مواد غذایی و به شکل طبیعی به بدن برسد.
 
متاسفانه افراط در مصرف چای و نوشیدنی های کافئین دار در کشورمان مشکلاتی برای سلامت افراد و به ویژه زنان باردار به همراه می آورد به این ترتیب به تغییر عادات غذایی، مصرف میوه ها و سبزیجات تازه ، استفاده از مواد غذایی غنی و طبیعی و محدود کردن نوشیدنی های کافئین دار، می تواند تا حد زیادی امکان سلامت شخصی را افزایش دهد .
 
دکتر هدیه ثقفی متخصص زنان و زایمان
 
 
 
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Turkey
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
1
0
زایمان طبیعی از راههای جلوگیری از این اختلال است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار