برای خانه هایتان «کتاب» بخرید تا ...
کد خبر: ۷۸۶۵۶
تاریخ انتشار: 2017 July 07    -    ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
عظمت کتاب؛
بزرگ شدن در یک خانه ی بدون کتاب با بزرگ شدن با خانه ای که در آن پانصد کتاب وجود دارد مثل تفاوت والدینی با سه سال تحصیل در مقایسه با والدینی است که پانزده سال از عمر خود را به درس خواندن مشغول بوده است. حتی اگر والدین فقط خواندن و نوشتن بدانند، اما در خانه به کتاب اهمیت بدهند و چیزی در حدود پانصد کتاب در خانه داشته باشند، موفقیت تحصیلی فرزندان خود را دو تا سه سال افزایش می دهند.
برای خانه «کتاب» بخرید تا نسل های بعد از خود را نجات دهیداختصاصی «تابناک با تو»؛ احتمالا می دانید که کتاب برای آموزش یک کودک مهم است. چیزی که شاید از اهمیت آن اطلاع نداشته باشیم این است که میزان وجود کتاب در خانه چقدر اهمیت دارد و مهم است. یک مطالعه ای که در طول دو دهه صورت گرفته نشان می دهد که حتی وجود یک جلد کتاب در خانه می تواند تأثیری شگرف برابر با اندازه ی سطح سواد والدین بر کودک داشته باشد.
 
 
 برای خانه «کتاب» بخرید تا موفقیت فرزندان خود را تضمین کنید
 
عظمت کتاب

برای مدت های مدیدی، متخصصان آموزش بر این باور بودند که مهمترین شاخصه ی رشد یک فرد از لحاظ تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک با سطح تحصیلات والدین او ارتباط مستقیمی دارد. اما تحقیقات جدیدی این موضوع را نقض می کند. در این تحقیق تعداد زیادی از خانواده ها و فرزندان آنها را با پیشینه و سطح سواد متفاوت مورد مطالعه قرار دادند و به نتایج جالب توجهی دست یافتند. آنها دریافته اند که وجود کتاب در خانه اهمیتی مساوی باسطح سواد والدین در میزان رشد و شکوفایی تحصیلی فرزندان دارد.
 
بزرگ شدن در یک خانه ی بدون کتاب با بزرگ شدن با خانه ای که در آن پانصد کتاب وجود دارد مثل تفاوت والدینی با سه سال تحصیل در مقایسه با والدینی است که پانزده سال از عمر خود را به درس خواندن مشغول بوده است.  حتی اگر والدین فقط خواندن و نوشتن بدانند، اما در خانه به کتاب اهمیت بدهند و چیزی در حدود پانصد کتاب در خانه داشته باشند، موفقیت تحصیلی فرزندان خود را دو تا سه سال افزایش می دهند.
 
برای خانه «کتاب» بخرید تا موفقیت فرزندان خود را تضمین کنید

قدم به قدم، آهسته و پیوسته

اگر پانصد عدد کتاب مقدار زیادی به نظر می رسد، به بیست عدد کتاب هم می توانید بسنده کنید. حتی بیست عدد هم می تواند روی آینده ی تحصیلی فرزندتان تأثیر مثبت بگذارد.

منتقدان این نظریه می گویند که این حضور کتاب نیست که به موفقیت تحصیلی منتهی می شود، بلکه خانواده های متمولی که قدرت خرید این کتاب ها را دارند، عامل موفقیت فرزندانشان هستند، اما نظر پژوهندگان این تحقیق چیز دیگری است، آنها بر این موضوع تأکید دارند که کتاب ها به خصوص، می توانند به یاری بچه هایی با اوضاع خانوادگی نامساعد بیایند.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار