حیواناتی که در آستانه انقراض قرار دارند+عكس
کد خبر: ۷۸۵۳۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 06    -    ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
حیوانات زیادی هستند که در فهرست گونه‌های در معرض خطر انقراض قرار دارند و این بدین معنی است که احتمال زیادی دارد بدون دخالت انسان منقرض شوند. صد‌ها حیوان وجود دارند که در خطر انقراض هستند، اما از طریق آموزش‌های عمومی، حفظ زیستگاه، حفظ تولید مثل و سایر تلاش‌های محافظتی، این گونه‌های حیوانی شگفت انگیز شانس رشد دوباره جمعیت خود را به دست می‌آورند.

اورانگوتان برونان

این حیوانات به علت نابودی زیستگاهشان در معرض انقراض هستند و در جنگل‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری زندگی می‌کنند و مسافت طولانی برای پیدا کردن درختان میوه طی می‌کنند. 97% از DNA اورانگوتان‌ها با انسان مشابه است و حتی می‌توانند از ابزار‌ها استفاده کند. آن‌ها فوق العاده باهوش و دارای توانایی‌های شناختی پیچیده هستند.
 
حیواناتی که در آستانه انقراض قرار دارند 
 

 
عقاب فیلیپینی

عقاب فیلیپینی پرنده بزرگ و زیبا و همچنین پرنده ملی فیلیپین است. این پرنده ساکن جنگل‌های بارانی گرمسیری است و روی درختان بلند لانه می‌کند. آن‌ها یک یا دو تخم در سال می‌گذارند.
 
حیواناتی که در آستانه انقراض قرار دارند
 
حیواناتی که در آستانه انقراض قرار دارند 
 

 
شیطان تاسمانی

شیطان تاسمانی حیوانی خشن بومی جزیره استرالیایی تاسمانی است. رنگ آن سیاه و با صدای جیغ و ظاهر خشنش شناخته شده است.
آن‌ها عموما ۳۰ سانتیمتر هستند و گونه نر می‌تواند تا ۱۲ کیلوگرم وزن داشته باشد. غذای آن‌ها هر موجودی از پستانداران کوچک تا حشرات است. هنگام استرس بوی شدیدی می‌دهند؛ و فک قوی به آن‌ها اجازه می‌دهد از هر جایی آویزان شوند.
 
حیواناتی که در آستانه انقراض قرار دارند 
 

 
 گوریل کوهستان

گوریل کوهستان در سراسر آفریقا یافت می‌شود و موهای بلند و ضخیمی دارد که به راحتی و گرم نگه داشتن او در محیط‌های سرد کمک می‌کند. آن‌ها در جنگل‌های مرتفع زندگی می‌کنند و تا ۵۰ سال عمر می‌کنند و گیاهخوار هستند.
 
 حیواناتی که در آستانه انقراض قرار دارند
 

 
روباه جزیره

روباه جزیره کوچک و رنگارنگ است و ۱۱ گونه دارد. آن‌ها تک همسری هستند می‌توانند یک تا پنج توله داشته باشند. آن‌ها معمولا ۸ سال در اسارت و ۶ سال در حیات وحش زندگی می‌کنند و رژیم غذایی متنوعی شامل میوه، حشرات، تخم مرغ و پستانداران کوچک است.
 
 حیواناتی که در آستانه انقراض قرار دارند
 

 
درنای جارچی

درنای جارچی بلندترین پرنده آمریکای شمالی است. این پرنده پرهای سفید و پرهای قرمز روی سرش دارد و می‌تواند ۲۴ سال در حیات وحش زندگی کند. آن‌ها رژیم غذایی متنوعی شامل ماهی، حشرات، پرندگان کوچک و ... دارند. آن‌ها یک همسر برای کل عمرشان دارند و هرسال به لانه شان ازمی گردند. اغلب دو تخم می‌گذارند که یکی از آن‌ها زنده می‌مانند.
 
حیواناتی که در آستانه انقراض قرار دارند 
 

 
کرگدن سیاه

کرگدن‌های سیاه اغلب خاکستری هستند و از درختان، بوته‌ها و میوه‌ها تغذیه می‌کنند. آن‌ها به صورت انفرادی در طبیعت زندگی می‌کنند و هر ۵. ۲ تا ۵ سال تولید مثل می‌کنند و تا حدود ۳ سالگی از فرزند خود مراقبت می‌کنند تا آماده ورود به طبیعت شود. آن‌ها شب‌ها و هنگام طلوع غذا می‌خورند. آن‌ها یک گودال آب پیدا می‌کنند و در گل اطراف آن می‌غلتند تا لایه گل از پوستشان دربرابر حشرات و نور خورشید محافظت کند. آن‌ها بوی بسیاری خوبی دارند که کمک می‌کند یکدیگر را پیدا کنند.
 
حیواناتی که در آستانه انقراض قرار دارند
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
0
عقابه چه مظلومه
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
3
کرگدن خیلی مظلوم و دوست داشتنیه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
کدام یک از حیواناتی را که خداوند عالم آفریده مظلوم و دوست داشتنی نیست !
زیبا احمدپور از تبریز
| |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
گرگ
طلبه نو اندیش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
3
3
و پلنگ ایرانی و یوز ایرانی و ....ایرانی چرا این هارو ذکر نکردید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار