شاهنامه ضد‌هیتلری بریتانیا در ایران +عكس
کد خبر: ۷۸۴۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 July 05    -    ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
در دوره‌ی جنگ جهانی دوم، وزارت اطلاعات بریتانیا از هنرمندی به نام کیمون اوان مارنگو دعوت کرد تا برای جلب نظر ایرانیان، به خلق تصاویر تبلیغاتی ضد نازی بر اساس شاهنامه بپردازد.
در این تصاویر، هیتلر نماد ضحاک و گوبلز نماد اهریمن است. دو مار بیرون آمده از شانه‌های هیتلر (ضحاک)، بنیتو موسولینی، رهبر حزب ملی فاشیست، و هیدکی توجو، ژنرال ارتش سلطنتی ژاپن، هستند. در یکی از این تصاویر، هیتلر (ضحاک) کابوس می‌بیند که سه قهرمان، وینستون چرچیل، نخست وزیر بریتانیا، فرانکلین روزولت، رئیس جمهوری ایالات متحده، و جوزف استالین، رهبر اتحاد شوروی، قصد نابودی او را دارند. در تصویر نهایی، هیتلر (ضحاک) به اسبی که گوبلز (اهریمن) از دم آن آویزان است بسته شده است. گروه متفقین -چرچیل، روزولت و استالین- آنها را همراهی می کنند.
شاهنامه ضد هیتلر بریتانیا در ایران
گوبلز (اهریمن) در لباس آشپز در مقابل هیتلر (ضحاک) ایستاده است دو مار بیرون آمده از شانه‌های هیتلر (ضحاک) بنیتو موسولینی و هیده کی توجو هستند.
هیتلر (ضحاک) و گوبلز (اهریمن) جوانان ایرانی را می‌کشند و طعمه‌ی دو مار روی شانه‌های هیتلر (ضحاک) می‌کنند.
شاهنامه ضد هیتلر بریتانیا در ایران
کاوه آهنگر، نماد آزادی مردم ایران در شاهنامه، پیشبند آهنگری خود را به عنوان درفش شورش در برابر هیتلر (ضحاک) به اهتزاز در می‌آورد.
شاهنامه ضد هیتلر بریتانیا در ایران
هیتلر (ضحاک) در خواب می‌بیند که سه قهرمان، قصد کشتن او را دارند: چرچیل، روزولت و استالین.
شاهنامه ضد هیتلر بریتانیا در ایران
هیتلر (ضحاک) به اسبی که اهریمن (گوبلز) از دم آن آویزان است بسته می شود. چرچیل، روزولت و استالین آنها را همراهی می‌کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
1
جالب بود. فقط به چرچیل، روزولت و استالین نمیخوره آزادمرد باشن، بیشتر خودشون هم یه پا ضحاک بودن. چرچیل که با سیاستهاش منابع کشورهایی چون ایران رو غارت کرد، روزولت که بمب اتم انداخت و اون همه جنایت کرد، استالین هم که اصلا لازم نیست که بگم چقدر دیکتاتور بوده. اون موقع از این حربه‌ها برای جلب نظر ایرانی‌ها استفاده میکردن، الان یه جور دیگه.
اكبرخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
0
چرچيل، رزولت و استالين حقيقتا كه جزو جنايتكارترين و رزلترين و پست ترين ادم هاي روي زمين مي باشند و جنايتي كه توسط اين ها در حق بشريت گرفته بسيار بالاتر از هيتلر مي باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار